OBD-I uitlezen en resetten

Gestart door Ludo, 18-11-2006 17:08:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Citaat van: bupozaanstad op 22-07-2008 14:29:23
Citaat van: Ludo op 18-07-2008 16:16:04
Citaat van: bupozaanstad op 18-07-2008 15:34:14
Iemand een tip waar ik zou moeten zoeken,
op dit knopje drukken >> http://www.volvo850forum.nl/Themes/classic/images/dutch/search.gif
zoeken op 'ABS controller solderen'.
Zit haast zeker in de draden, homokineet of de sensor, er zit een metalen controlerunit in de auto en die schijnt eigenlijk nooit stuk te gaan heb ik begrepen. En reken maar dat iki het knopje ZOEKEN gebruikt heb.  ;D

Wees daar maar niet al te zeker van hoor.... ik heb op advies van de garage idd eerst de controller (idd een metalen) vervangen, resultaat van 7 storingen terug naar 1 en deze heeft tie nog steeds rechtsvoor sensor <40 km/h, daarom contactslot al vernieuwd maar daar had ik vaker last van dus moest toch gebeuren.  Nu dus nog steeds dezelfde storing op het ABS vandaar dan ook mijn eerdere conclusie dat er een draadbreuk ergens is (moet aan het doormeten)

Ludo

Citaat van: bupozaanstad op 22-07-2008 14:29:23
reken maar dat ik het knopje ZOEKEN gebruikt heb.  ;D

'k geloof er niks van.  ;)

Antonio


ik las maaaaanden geleden over de mogelijkheid van uitlezen kmstand via OBD. Ik heb gezocht met de geweldige zoekmachine, maar kom dan bij een kachelradiator uit.

wie weet waar dat uitlezen van de obd stond? Gaat om een 94/95 t5.

Hoor graag ff

groets Ton

-D©©©L-

Citaat van: Antonio op 17-10-2008 16:39:29

ik las maaaaanden geleden over de mogelijkheid van uitlezen kmstand via OBD. Ik heb gezocht met de geweldige zoekmachine, maar kom dan bij een kachelradiator uit.

wie weet waar dat uitlezen van de obd stond? Gaat om een 94/95 t5.

Hoor graag ff

groets Ton

daar is een sticky topic over.  Over de zoekmachine resultaten trouwens ook.  ;) ;D

Ludo

Citaat van: Antonio op 17-10-2008 16:39:29
wie weet waar dat uitlezen van de obd stond? Gaat om een 94/95 t5.

in het zelfde topic als je dit bericht hebt getypt.
op pagina 2.

;D

FGG

Citaat van: Ludo op 17-10-2008 17:59:51
Citaat van: Antonio op 17-10-2008 16:39:29
wie weet waar dat uitlezen van de obd stond? Gaat om een 94/95 t5.

in het zelfde topic als je dit bericht hebt getypt.
op pagina 2.

;D

:eusa_snooty:

Pagina 6.

:eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

850GLT_2.5_20V_1993

Beste forummers,

net vandaag in het bezit van een 850 GLT 2.5 uit 1993 op LPG en meteen hommeles. Accupool eraf gehaald en voila, emissielampje brandt.
Aldus deze draad gevonden en meteen alles op pagina 1 gelezen en zojuist uitgevoerd.

Wat ik gedaan heb:
- Kap open, boel zoeken en auto op contact gezet met lampjes aan
- In elke gestoken (alle A en B) maar geen licht. Als ik op de knop druk wel een helder, fel licht.

Sleutel 1 tik terug en wel frisse lucht in de auto maar geen lampjes. Weer steken en bingo!
- A1 blijft constant branden maar niet zo fel als je op het knopje drukt, leuke is, ik heb geen automaat
- A2 idem

Aldus heb ik geen geknipper maar contstant, flauw brandend lampje.
Iemand een idee?

Ludo

Citaat van: 850GLT_2.5_20V_1993 op 17-01-2009 23:18:21
Wat ik gedaan heb:
- Kap open, boel zoeken en auto op contact gezet met lampjes aan
- In elke gestoken (alle A en B) maar geen licht. Als ik op de knop druk wel een helder, fel licht.

dat is goed.
na het loslaten van het knopje, gaat het ledje vanzelf branden/knipperen.
je telt dan het aantal keren dat het lampje oplicht, en je hebt het eerste cijfer can de code, je drukt vervolgens nogmaals op het knopje, dan komt het 2é cijfer, en nogmaals voor cijfer 3.

arjenT5R

 :eusa_snooty: je hoeft toch maar 1x te drukken?
voor de volgende code moet je nog een keer drukken
maar hij geeft de eerste code gewoon in 1x met korte tussen pauzes tussen de 1e 2e en 3e
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 17-01-2009 23:27:16
:eusa_snooty: je hoeft toch maar 1x te drukken?
voor de volgende code moet je nog een keer drukken
maar hij geeft de eerste code gewoon in 1x met korte tussen pauzes tussen de 1e 2e en 3e

ja klopt.
ik verwar inderdaad een paar dingen.  :eusa_doh:

850GLT_2.5_20V_1993

Citaat van: Ludo

dat is goed.
na het loslaten van het knopje, gaat het ledje vanzelf branden/knipperen.
je telt dan het aantal keren dat het lampje oplicht, en je hebt het eerste cijfer can de code, je drukt vervolgens nogmaals op het knopje, dan komt het 2é cijfer, en nogmaals voor cijfer 3.


Ik heb het knopje ingedrukt en het resultaat was een fel rood lichtje echter na het loslaten bleef het uit, gaf geen kink?

arjenT5R

even goed opletten hoe lang je het lampje knopje vasthoud
ik geloof minimaal 3 max 5 seconden maar lees het nog maar even na
je kan ook proberen met draaiende motor.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

gbb

Als ik bij het resetten van het servicelampje het pinnetje in A7 steek dan gaat het ledje gelijk constant branden, Hier is op geen enkele manier verandering in te brengen.

Iemand enig hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?

The Volvoboy

Hoe kun je het verschil zien tussen en OBD-I en een OBD-II?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

pwassink

Citaat van: The Volvoboy op 28-06-2009 19:19:54
Hoe kun je het verschil zien tussen en OBD-I en een OBD-II?

waar zit je sigaren-aansteker:

linkerkant vd console = odb1 

rechterzijde is odbII waarbij de aansluitstekker daarvan onder t muntenbakje verstopt zit.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂