OBD-I uitlezen en resetten

Gestart door Ludo, 18-11-2006 17:08:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

©orné

Citaat van: Ludo op 06-09-2010 10:33:52
Voor OBD-I heb je geen sw en kabel nodig.  :P

Komt dan vanzelfsprekend ook niet op de lijst - maar ik heb in dit geval meer aan PM's van VCF/OBD-II-bezitters die medewerking verlenen of correcties waar ik in de fout ga, dan aan "slimme" opmerkingen. (Moet me toch even van 't hart hoor)
Hoe veilig en comfortabel je aankomt is van belang, niet hoe snel!
Het leven mag dan net een snelweg lijken, mijn leven wil ik er niet op eindigen...

fooc

Citaat van: Ludo op 04-12-2006 18:54:12
vanaf MY 1999:

1. contact uit
2. Dagteller reset knop ingedrukt houden
3. Contact in stand 2 zetten  dagteller reset knop wel ingedrukt houden.
4. na een tijdje gaat het serice lampje knipperen( zo niet dan alle stappen opnieuw uitvoeren. )
5. als het lampje knippert knop loslaten en nog een keer indrukken
6. Contact uit
7. Wagen starten en als het goed is gaat het service lampje uit.

Zou ik hier ook het srs lampje kunnen resetten van mijn v70 2.5t uit 99?

Ludo

Citaat van: ©orné op 08-09-2010 08:56:04
Citaat van: Ludo op 06-09-2010 10:33:52
Voor OBD-I heb je geen sw en kabel nodig.  :P

Komt dan vanzelfsprekend ook niet op de lijst - maar ik heb in dit geval meer aan PM's van VCF/OBD-II-bezitters die medewerking verlenen of correcties waar ik in de fout ga, dan aan "slimme" opmerkingen. (Moet me toch even van 't hart hoor)

Het "domme" van m'n opmerking was: verzamel die lijst dan in een apart topic.
Als je alles door mekaar gaat gooien, heb je helemaal geen overzicht meer.
Zó "slim" hoef je daar dus niet voor te zijn...  :eusa_doh:

thuur

Citaat van: fooc op 08-09-2010 09:43:55
Citaat van: Ludo op 04-12-2006 18:54:12
vanaf MY 1999:

1. contact uit
2. Dagteller reset knop ingedrukt houden
3. Contact in stand 2 zetten  dagteller reset knop wel ingedrukt houden.
4. na een tijdje gaat het service lampje knipperen( zo niet dan alle stappen opnieuw uitvoeren. )
5. als het lampje knippert knop loslaten en nog een keer indrukken
6. Contact uit
7. Wagen starten en als het goed is gaat het service lampje uit.

Zou ik hier ook het srs lampje kunnen resetten van mijn v70 2.5t uit 99?

Wat denk je zelf?


Gr :D

FGG

Citaat van: ©orné op 08-09-2010 08:56:04
Komt dan vanzelfsprekend ook niet op de lijst - maar ik heb in dit geval meer aan PM's van VCF/OBD-II-bezitters die medewerking verlenen of correcties waar ik in de fout ga, dan aan "slimme" opmerkingen. (Moet me toch even van 't hart hoor)

Er staat toch echt OBD-I in de topic-titel, toch? :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

haasje


fooc

Ik hoopte dat het srs lampje er ook onder viel  :'(

Citaat van: thuur op 08-09-2010 11:18:55
Citaat van: fooc op 08-09-2010 09:43:55
Citaat van: Ludo op 04-12-2006 18:54:12
vanaf MY 1999:

1. contact uit
2. Dagteller reset knop ingedrukt houden
3. Contact in stand 2 zetten  dagteller reset knop wel ingedrukt houden.
4. na een tijdje gaat het service lampje knipperen( zo niet dan alle stappen opnieuw uitvoeren. )
5. als het lampje knippert knop loslaten en nog een keer indrukken
6. Contact uit
7. Wagen starten en als het goed is gaat het service lampje uit.

Zou ik hier ook het srs lampje kunnen resetten van mijn v70 2.5t uit 99?

Wat denk je zelf?


Gr :D
Citaat van: thuur op 08-09-2010 11:18:55
Citaat van: fooc op 08-09-2010 09:43:55
Citaat van: Ludo op 04-12-2006 18:54:12
vanaf MY 1999:

1. contact uit
2. Dagteller reset knop ingedrukt houden
3. Contact in stand 2 zetten  dagteller reset knop wel ingedrukt houden.
4. na een tijdje gaat het service lampje knipperen( zo niet dan alle stappen opnieuw uitvoeren. )
5. als het lampje knippert knop loslaten en nog een keer indrukken
6. Contact uit
7. Wagen starten en als het goed is gaat het service lampje uit.

Zou ik hier ook het srs lampje kunnen resetten van mijn v70 2.5t uit 99?

Wat denk je zelf?


Gr :D

cas

Citaat van: wimped op 22-08-2010 18:16:22
hoi,

Alles geprobeerd zoals beschreven voor obd 1 uitlezen;

geoxideerd, dus schuurpapiertje, wd 40

wat ik ook doe, hij knippert nooit eens terug :((
wim


draadbreuk.... al doorgemeten ?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

BoudewijnB

jongens, wat betekent deze storing?

2–3–1 Adaptieve lambdaregeling, deelbelasting Storingslampje licht op

In dummy taal?

boudewijn

Rijns_t5r

WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

BoudewijnB

dankje Rijn! Hier werd ik veel wijzer van:)

vlovlo850

Ik trap dit topic nog een keer omhoog en wellicht wordt íe ooit een How To  ;), want ...

The Lady of the House wilde vandaag haar auto gebruiken die keurig netjes droog in mijn garagebox staat. Deze week is de auto gestart en sloeg keurig aan. Vanmiddag wilde ze er mee boodschapjes doen en raad eens ... nul komma nul, nada, zero. Kreeg een SMS met "accu waarschijnlijk plat". Wanneer ik zo'n SMS-je lees ben ik bijkans trots op het taalgebruik  :laugh:. Ware het niet dat ze er 100 % naast zat.

Einde van de middag bij thuiskomst zelf de sleutel in de 855 maar eens omgedraaid en alle verlichting begon vrolijk in volle (bijna kerst)gloed te branden. Echter, auto sloeg niet aan bij starten. Met de accu lijkt bijkans niets mis te zijn.

Vanavond even contact gehad met Dirk, omdat het er op lijkt/leek (wellicht bedrog) dat de startmotor wel draait, maar in een wat "verhoogd toerental". Ik weet nu dat Dirk in ieder geval een startmotor voor mij op de achtergrond gereed heeft staan. Dank daarvoor, Dirk  :)

Speurde wat verder op het forum en had onwillekeurig het idee dat haar 855 OBD-II had. Kom het topic tegen van Ludo over OBD-I en toch maar de regenjas aangetrokken en afgetogen naar de garagebox. Met papier en pen in de hand de code's uitgelezen via A2 en A6. Conclusie ... A2 geeft 1-1-1, wat goed lijkt en A6 geeft 2-1-4- en 3-1-4 oftewel ...

2–1–4 Sporadisch aanwezig signaal van motortoerentalsensor
3–1–4 Signaal nokkenasstandsensor

De motor had m.i. bij het starten voldoende brandstof (pfoei ... benzinelucht via uitlaat) en benzinepomp sloeg ook hoorbaar aan. Conclusie, morgen naar de garage om te zien of er een sensortje even uitgeruild kan worden.

Ludo

Met die foutmeldingen heb je er niks aan, dat Dirk een startmotor voor je heeft.
Aan een toerentalsensor of nokkenassensor heb je dan meer.  ;)

haasje

Is hij niet gewoon verzopen door de eerdere startpoging?

thuur

Citaat van: haasje op 10-12-2010 23:40:11
Is hij niet gewoon verzopen door de eerdere startpoging?

Lijkt mij ook. En als de motor te snel ronddraait bij het starten kan het zelfs zijn dat je klepstoters leeg zijn waardoor je amper compressie hebt. Foutcodes iig resetten en kijken of ze terugkomen. Zo ja, dan zou ik beide sensors vervangen. Zo nee, dan hoop ik dat je een goede accu hebt: doorstarten met volgas. Anders aanslepen.


Gr 8)