OBD-I uitlezen en resetten

Gestart door Ludo, 18-11-2006 17:08:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: JayJ op 25-12-2010 13:50:00
Gewoon goed, niks mee aan de hand. Constant een startbooster op de accu aangesloten gehad.

Inderdaad een zeldzaam gevalletje dan. Knap dat je het hebt gevonden!


Gr :eusa_clap:

martinint

Ik heb iets dergelijks ook gehad paar jaar geleden, bleek een draadbreuk in de stroom kabel die van de accu naar de ECU loopt.
Kabel ge bypassed en klaar.

S. Brouwer

Ik heb net geprobeerd om mijn km-stand uit te lezen maar krijg geen reactie.

Foutmeldingen uitlezen geen probleem. Maar als ik de handleiding pag.2 aanhoud werkt het niet. na 5x knopje drukken op a7 gaat de led niet constant branden.
Heb het contact op stand 1 en 2 geprobeerd maar gaf niks.

Staat er misschien typfoutje op pagina 2 of ligt het aan mijn uitleeskunsten of ergens anders aan?

jrkalf

bij mij werkte het prima. Rustig 5x achter elkaar indrukken. Het is geen race om binnen 1 seconde 5x het knopje ingedrukt te krijgen.

Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

nsdnayz

Beste medeforrummers.

Ik heb ook mijn OBD-1 uitgelezen, en ik kwam met het volgende aantal fouten:

A7: 1-2-2: zou betekenen:  Sensortijd motortemperatuur te lang
A7: 2-3-1: hier op gekeken http://www.850turbo.be/Volvo/storingcodes-A7.pdf , maar hij staat er niet tussen???
---
Na een reset krijg ik hier netjes 1-1-1. Volgende week nog maar een keer kijken of hier iets aan de hand is.


ABS. Wat ik weet is dat mijn ABS-ring linksvoor is gescheurd, en ik daarom wel eens een blokkerend geluidje hoor plus af en toe grijpt mijn abs in tot 30 km/h. Zou toch niet deze codes moeten geven. Ik kreeg de codes: 4-4-4 en 1-4-2 OOK na het resetten.

A3: 4-4-4:  Stroomvoeding naar de kleppen in het
hydraulische aggregaat ontbreekt..
Waarschuwingslampje ABS gaat
branden Waarschuwingslampje
TRACS gaat branden

Nu gaat deze lampje dus helemaal niet bij mij branden... Naja, 1sec na het starten. Dan hoor ik een klik en valt hij uit.
---
A3: 1-4-2: Storing in remlichtschakelaar, circuit open of kortgesloten. Geen idee wat hierbij?


Jack v

code 444 heb ik laatst ook gehad , op aanraden van Thuur het relais naast de controler schooongemaakt en toen was het bij mij weer ok.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

444 en 441 zijn spanningsproblemen van het ABS relais (ook nieuw model). Schoonmaken en zekeringen checken is meestal voldoende. 142 is een andere Sticky van ;)

122 hebben ze allemaal en 231 kun je ook negeren. Zou niet kunnen voorkomen inderdaad, maar bij nieuwere klokkenwinkels betekent dit een storing in de chip van de klokkenwinkel. Als het gewoon werkt: lekker laten zitten.


Gr 8)

nsdnayz

Citaat van: thuur op 08-02-2011 18:59:28
444 en 441 zijn spanningsproblemen van het ABS relais (ook nieuw model). Schoonmaken en zekeringen checken is meestal voldoende. 142 is een andere Sticky van ;)

122 hebben ze allemaal en 231 kun je ook negeren. Zou niet kunnen voorkomen inderdaad, maar bij nieuwere klokkenwinkels betekent dit een storing in de chip van de klokkenwinkel. Als het gewoon werkt: lekker laten zitten.
Nou grappig dat je dit zegt!
Ik heb ook het stukje erbij gepakt hoe je de KM-stand moet uitlezen, wat blijkt nou.
Mijn stand zoals ik hem op de tellertjes zie is: 355.020
Maar, nadat ik hem met de obd heb uitgelezen, kom ik op: 264.907 uit!!!

Wat kan dit betekenen?
Is die uitgelezen (obd) snelheid betrouwbaar? Kan dit komen door een (nieuwe) cpu? Of heeft dat hier niets mee te maken?
Waar kan ik vanuit gaan?
Gr 8)

nsdnayz

Ik plak even de PB van Thuur erbij:

Hallo,

Ja, dat is een goede vraag. De km-stand staat ook echt  in de klokkenwinkel, dus een andere lijkt me uitgesloten.

Je kunt de opgeslagen km-stand eenmalig aanpassen. Als je de procedure volgt om een nieuwe stand in te geven en dit mislukt dan weet je dat de stand dus is veranderd naar de lagere stand. De fysieke cijfertjes hebben ze dan niet verzet.

De enige normale reden die ik kan verzinnen om een lagere stand op te slaan is dat er wellicht een nieuwe of gereviseerde motor in is gekomen. En dat is dan geweest bij km-stand 90.000.

Hebben jullie nog ingevingen?

Ludo

Óf er is ooit een andere klok ingekomen.

nsdnayz

Citaat van: Ludo op 08-02-2011 23:42:50
Óf er is ooit een andere klok ingekomen.
Yes, daar dacht ik ook al aan. Maar mag ik nu zeggen dat mijn roffel ipv 335k maar 264k heeft gelopen :)?

Kan het nog wel goed vinden met een autodealert @ geboorteplaats. Zal eens vragen of hij rare dingen ziet @ NAP

thuur

Als ie een beetje onderhouden is dan zie je het verschil tussen 335 en 264 niet..

Een andere klok denk ik niet, waarom zou je dan de cijfertjes op 335 laten staan?


Gr 8)

haasje

Andere teller geplaatst en de mechanische tellergedeelte overgezet? Misschien ivm afbladderende verf (alter 1), vallende meters oid.

thuur

Citaat van: haasje op 09-02-2011 01:17:55
Andere teller geplaatst en de mechanische tellergedeelte overgezet? Misschien ivm afbladderende verf (alter 1), vallende meters oid.

Dan zou ik eerder een ander mechanisch gedeelte verwachten: tandwieltje stuk.


Ergo: we zullen het nooit weten :D


Gr ;D

snix

Citaat van: S. Brouwer op 29-01-2011 17:28:36
Ik heb net geprobeerd om mijn km-stand uit te lezen maar krijg geen reactie.

Foutmeldingen uitlezen geen probleem. Maar als ik de handleiding pag.2 aanhoud werkt het niet. na 5x knopje drukken op a7 gaat de led niet constant branden.
Heb het contact op stand 1 en 2 geprobeerd maar gaf niks.

Staat er misschien typfoutje op pagina 2 of ligt het aan mijn uitleeskunsten of ergens anders aan?
Ik liep ook tegen problemen aan de procedure is strak. Eerst contact op stand twee dan pas pinnetje erin doen, als ik dat bij mij anders deed kon ik het vergeten.