Krukas

Gestart door Staff, 03-12-2006 12:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staff

M'n 850 TDI heeft net een grote beurt gehad, hebben alle filters vervangen, schijven en blokken voor gedaan....puik voor mekaar dacht ik. Gister andere velgen er op gezet, op de brug zagen we dat er koelvloeistoflekkage was.....ja hoor, waterpomp  :(
Distributie is net 20.000 km geleden gedaan bij de vorige eigenaar, @#$%&! de waterpomp waarschijnlijk niet.....eikel.
Gaan er morgen mee bezig, de distributie met rollen en waterpomp en de hele ratteplan gaat er gewoon nieuw op, heeft iemand een tip om de krukas vast te zetten zonder speciaal gereedschap?

ps Kan een hondennetje uit een 850 halen....hoe krijg je die er een beetje op een christelijke manier uit, zodat de eigenaar de auto nog in goede staat kan verkopen  ;)

Staff

Of misschien iemand die blokkeergereedschap heeft in de buurt van Zutphen.....en waar ik het even van mag lenen.

rudie

dag staff

ik heb net een paar weken geleden iets gemaakt dat goed werkt, en heb de boel een keer of 4 los en vast gezet met dat ding.

ik woon in Zutphen

ik hoor wel van je, rudie

Turbobiker

Citaat van: Staff op 03-12-2006 12:34:42
...
Gaan er morgen mee bezig, ...

Tja, dat was gisteren... :eusa_think:
De Tussenpaus

Staff

Rudi, heel erg bedankt voor het aanbod, tof. Ik heb via m'n schoonvader het gereedschap geregeld, had het in de werkplaats liggen toevallig. En we gaan er zaterdag mee bezig  ;)
Mocht ik het nog een keer nodig hebben...wat niet de bedoeling is...dan houd ik het zeker in gedachten, errug bedankt in ieder geval!!!!
Ben benieuwd of het een beetje mee gaat zitten.....

rudie

okee altijd goed.
ik heb er ook een lange buis bij gebruikt van anderhalve meter om op de ratel te zetten. die centrale bout zit echt muurvast als het goed is
ik werd er zelfs een beetje bang van, als er maar niks afknapt, maar ja dat hoort gewoon zo.

succes zaterdag

Staff

Dat wordt idd een lange buis, 140 Nm en 180 graden dacht ik......laat het nog wel ff weten

Staff

Zit weer in elkaar.....afgezien van de keerring die er zeerrrrr moeilijk uitging, het tandwiel wat door de vorige monteur met loctite vast op de poelie was geplakt waardoor de krukas verdraaide met het loswrikken van de poelie en daardoor bla bla, en de moeilijkheid om op zaterdag toch nog een spanrol te krijgen.....is het toch nog aardig......tegengevallen. Las ergens 4 uurtjes....dan mot echt niks tegenzitten.......

rudie

sorry dat ik niet reageerde maar ik had de PC kapot, had ander wel even willen komen kijken.
maar als het is gelukt heb je weer een aardige cent in de knip gehouden.

gefeliciteerd