Mooi speelgoed .....

Gestart door Ben, 03-12-2006 21:54:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben

Vrienden van het forum,

Mooi speelgoed moet je niet stuk maken.

Ik wordt de laatste dagen belaagd door forummers die me laten weten dat ze de houding van een aantal mede-forummers meer dan zat zijn. Er wordt gesproken over kinderachtig/puberaal gedrag, pesten en zelfs gewoon pogingen het forum stuk te maken.

Het spijt me zeer dat dat gebeurt maar wat kan ik er aan doen? Ik maak dit forum niet. Het forum wordt door z'n bewoners gemaakt en ik had gehoopt dat de forummers oud en wijs genoeg zouden zijn om zelf te weten wanneer een grap lang genoeg geduurd heeft.

De moderatoren doen hun best om de boel in goede banen te leiden maar worden daar constant in gehinderd door een aantal leden die willens en wetens dwars liggen en door handige, onhandige en soms achterbakse opmerkingen proberen de boel op stang te jagen.

Er zijn een aantal acties mogelijk.
1.   nog strakker modereren? – nee, de moderatoren steken al meer tijd in het forum dan nodig zou moeten zijn.
2.   de betreffende leden een ban geven? – nee, dat helpt misschien tijdelijk
3.   het schoenenprincipe hanteren?

Ik wil vriendelijk doch dringend adviseren de derde mogelijkheid met beide handen aan te pakken. Trek de schoen aan die je past. Doe waar je goed in bent en gebruik je positieve inbreng om het forum nog beter te maken dan het al is. Voel je je hier niet (meer) thuis. Zoek dan een andere plek waar je je beter thuis voelt.

Je laat je een prachtig medium als het volvo850forum toch niet kapot maken door een paar volwassen kerels die zich gedragen als kleuters.

Thanks
Ben

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Neej het wordt er niet echt gezelliger op zo, maar laat het off-topic gebeuren dan een beetje met rust, was soms net zo gezellig, beej ouwehoeren over van alles en nog wat, beej mooie vrouwen, mooie "niet Volvo" auto's, prima toch......

Dat er in de technische topics dingen uit worden gehaald prima, dan kunnen anderen bij problemen ook dingen makkelijker terug vinden. En dat er daar soms topics gesplitst of samengevoegd worden prima, dat maakt het alleen maar duidelijk voor iedereen.....

Maar dat gezeur over het off-topic gebeuren de laatste tijd vind ik ook niet nodig, daar is het off-topic gebeuren toch voor, beej oewehoeren over van alles en nog wat, mensen zijn niet verplicht om dat te lezen, als je niet tegen mooie Japanse auto's kan of allergisch bent voor mooie vrouwen moet je maar niet kijken, owkj foto's van naakte vrouwen in rare positie's hoeven dan ook weer niet, maar gewoon mooie vrouwen moet toch kunnen, moet je eens kijken op andere forum's, vind maar dat er hier een beetje streng over gedaan wordt....

Maarja, dit is maar een mening van een gewone forummer......

Rudi

@Lars,zet het hier maar neer.Ik dacht dat je op de schipholmeeting een ander mening was toegedaan...je hebt het niet begrepen,jammer.

Wereld vergaat niet,maar dit forum was vroeger vrijer[en dit is niet alleen mijn mening,maar van veel bekende forummers hier] heb opveel forums gezeten,en wat blijkt,als de mensen elkaar corrigeren hou je een veel leuker forum dan dat beheerders met een botte bijl topics gaan sluiten waar niks aan de hand is.Ook nog in Off topic...jammer dat mensen nu afhaken,die het eerst met me eens waren

Maar laat verder maar  :eusa_whistle:
Dr.Go-Fast...

Emiel

Kan wel vertellen waardoor die onvrede onstaan is.

Het sluiten van 'waar heb je je vandaag aan verheugd', 'geërgerd' en 'verbaasd'. De 3 meest populaire topics in Off-topic, en de gezelligste! Waarom? Heb geen fatsoenlijke reden gehoord. Kon je makkelijk je ei kwijt.

On Topic/Off Topic: Toch vaag wat hieronder verstaan wordt. Wij (de leden) mogen niet off topic gaan in off topic, niet off topic gaan in on topic. Maar wat ik kan uitmaken uit de posts van de moderators mogen hun het wel. Die hebben toch een soort van voorbeeld functie? Ook voor nieuwe leden?

CiteerMooi speelgoed moet je niet stuk maken

Maar er moeten geen onderdeeltjes weghaald worden waardoor het speelgoed niet meer fatsoenlijk in mekaar past... :eusa_think:

Citaat van: De subtitel van off -topicIn dit forum kan je je hart luchten over alledaagse dingen en onzinnigheid die niet speciaal over de 850 gaan

Het staat er, en in de forumregels zie ik niks staan wat in overtreding is met hetgeen wat er de afgelopen week gepost is. Dus topics over Honda's, Skyline's, mooie vrouwen...het mag gewoon.

Suggestie 1: Op US fora zie je moderators die aparte delen van het forum beheren.
Suggestie 2: Gooi iig die 3 topics open
Suggestie 3: Laten we het hier gezelliger maken.... :eusa_shifty:

Je hoeft niet alle topics te lezen, dat is het mooie van een forum, als je je ergerd aan een topic dan lees je het toch niet?


Mijn bescheiden mening... :police:

Esveldt

Ik heb het gevoel dat het off-topic gebeuren harder groeit dan het gebeuren over de 850/..70.

Vind ik jammer.

Nu begint het een beetje meer een "ik heb 's avonds niks te doen forum" worden.

Tuurlijk mag je wel geinen. Maar techniek komt nu zeker minder vaak voorbij.

Gmid

Wil ik toch een suggestie doen wat vaak op andere fora gerealiseerd wordt.

Bijna iedereen bladert door het fora dmv de 'nieuw' knop bovenaan (als je dat niet doet, zou ik daar maar snel mee beginnen  :P). Wat op veel fora gedaan wordt, is het off-topic gedeelte niet meenemen onder 'meest recente berichten'. Onder de nieuw knop dus alleen het on-topic gedeelte. De genen die graag off-topic willen neuzelen kunnen dat gewoon doen door naar het off-topic gedeelte toe te gaan, en daar je gang te gaan. De genen die niet off-topic willen lezen of posten, hebben er ook geen last van als er heel veel offtopic gepost wordt. Dit wordt op erg veel fora toegepast, en blijkt erg goed te werken.
Volvo C30 '12

thuur

#7
Citaat van: Emiel op 04-12-2006 10:45:16
Kan wel vertellen waardoor die onvrede onstaan is.

Het sluiten van 'waar heb je je vandaag aan verheugd', 'geërgerd' en 'verbaasd'. De 3 meest populaire topics in Off-topic, en de gezelligste! Waarom? Heb geen fatsoenlijke reden gehoord. Kon je makkelijk je ei kwijt.

On Topic/Off Topic: Toch vaag wat hieronder verstaan wordt. Wij (de leden) mogen niet off topic gaan in off topic, niet off topic gaan in on topic. Maar wat ik kan uitmaken uit de posts van de moderators mogen hun het wel. Die hebben toch een soort van voorbeeld functie? Ook voor nieuwe leden?

CiteerMooi speelgoed moet je niet stuk maken

Maar er moeten geen onderdeeltjes weghaald worden waardoor het speelgoed niet meer fatsoenlijk in mekaar past... :eusa_think:

Citaat van: De subtitel van off -topicIn dit forum kan je je hart luchten over alledaagse dingen en onzinnigheid die niet speciaal over de 850 gaan

Het staat er, en in de forumregels zie ik niks staan wat in overtreding is met hetgeen wat er de afgelopen week gepost is. Dus topics over Honda's, Skyline's, mooie vrouwen...het mag gewoon.

Suggestie 1: Op US fora zie je moderators die aparte delen van het forum beheren.
Suggestie 2: Gooi iig die 3 topics open
Suggestie 3: Laten we het hier gezelliger maken.... :eusa_shifty:

Je hoeft niet alle topics te lezen, dat is het mooie van een forum, als je je ergerd aan een topic dan lees je het toch niet?


Mijn bescheiden mening... :police:


Reden van sluiten: er was een wildgroei ontstaan aan "Waar..."-topics. Daar stoorden zich meer leden aan dan dat er mensen in posten. Vergeet niet dat veel modderwerk op verzoeken van gebruikers plaatsvindt en dat er niet op eigen houtje wordt gesnoeid. En moderators zijn ook maar mensen :-[ en zijn zeker niet roomser dan de paus.

En (jawel!) we krijgen nu veel minder commentaar op de posts dan voorheen :police:


Stel jij je beschikbaar als kandidaat voor het moderatorschap? ;D

Gezellig moet het zeker blijven, feit zal helaas blijven dat iedereen hier een verschillende definitie van heeft.

Maar we stellen je input zeer op prijs, net zoals die van iedereen wat ons benadert. :eusa_clap:


Gr ;)

flap

bovenstaande opmerking van GMid over de nieuwe berichten lijkt me een goede.
Zo langzamerhand is dit forum een behoorlijk goede vraagbaak naar alles op het gebied van een volvo 850. Het gewone technische gedeelte kan ik volgen, het tuningsgedeelte heeft net als een groot deel van het off-topic geheel een voor mij niet te volgen achtergrond.
Persoonlijk was ik dan ook nog niet afgebroken, gecorrigeerde, insinuerende of afkeurende draadjes tegengekomen.
Ik denk dat de moderatoren voor de meeste (minder) actieve gebruikers heel goed werk doen. Voor enkele insiders zal het als beknotting voelen.

met een paar vrienden in de kroeg praten de meesten nu eenmaal anders dan met je huis vol visite en je schoonouders erbij :P

maw het is tijd voor een mooie vrouwenmeeting

Johann

Geergerd en verheugd was leuker dan moment van de dag IMO omdat je gelijk voor je stemming kiest.
Die andere "waar en wie" threads waren onzinnig ja.

Wat ik niet begrijp, als iemand iets te vertellen heeft wat is dan de moeite om een draadje te starten ipv volledig offtopic in een andere draad te gaan blaten. Is voor de mods ook niet makkelijk want je kan en mag niet verwachten dat ze de gehele dag elke draad gaan lezen. De mods gaan ook af op meldingen die ze van gebruikers krijgen.

En voor de mods, er zijn een paar voorvallen geweest waar zo posten zijn weggegooid terwijl ze wel degelijk onderdeel van een discussie waren. Ipv wegknikkeren had dit ook gesplitst kunnen worden. Denk dat mensen zich meer irriteren aan het verwijderen van posten dan aan het splitsen van posten. Moet daarbij wel weer op bovenstaande wijzen dat gebruikers bij zichzelf ook wel eens kunnen kijken of het niet beter is om een opmerking te quoten in een nieuwe draad.

Emiel

Citaat van: thuur op 04-12-2006 11:43:31
Stel jij je beschikbaar als kandidaat voor het moderatorschap? ;D

Dat vraag je aan iemand die viavia een forum heeft gevonden, en net weet hoe een pc aan en uit moet?

;D

reneetje

Citaat van: Esveldt op 04-12-2006 11:34:45
Ik heb het gevoel dat het off-topic gebeuren harder groeit dan het gebeuren over de 850/..70.

Vind ik jammer.

Nu begint het een beetje meer een "ik heb 's avonds niks te doen forum" worden.

Tuurlijk mag je wel geinen. Maar techniek komt nu zeker minder vaak voorbij.

Dat de afdeling techniek minder wordt is ook het gevolg dat hier toch alles al wel zo de revue is gepasseert op het gebied van techniek, en zo ook vele (vooral) nieuwe leden naar de zoek functie wordt verwezen, daar alles al wel zo'n beetje behandeld is..........

Rene
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Frans Harkema

Tja, waar trek je de lijn, goeie vraag. Ben van mening dat de meer abstracte onderdelen, het "on-topic" deel, goed in de gaten gehouden moeten worden. Het is daar naar mijn idee tamelijk moeilijk om goed te kunnen beoordelen wiens zijdelingse opmerking mag blijven staan en welke niet. Dus: de bezem er door, dan blijft het leesbaar!

Het "off-topic" deel geeft al aan dat je hier meer vrijheid hebt. Zoals Johann al opmerkte, was het verheugd-gëergerd-verbaasd deel op zich wel een leuke uitlaatklep. Wat je daar spuide deed eigenlijk niet zoveel terzake, maar je kon daar je ei kwijt voor zover dat nodig was. Zolang daar geen zaken aan de orde komen zoals genoemd in de forumregels, lijkt mij dit een vrij onschuldig verhaal. Er is daar niet veel langs gekomen waar ik me ronduit aan heb gëergerd. Het enige waar ik bijzonder veel moeite mee heb, is als de zaken op een onprettige manier keihard op de man worden gespeeld.........  :eusa_naughty:

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik respect heb voor de heren moderatoren,  :eusa_clap:  want het is een tijdrovende klus en ondank is maar al te vaak je loon.  Het is niet altijd even makkelijk om de grens te bepalen, wat kan nog net wel en wat valt buiten de boot. Wil ik dat kunnen bepalen, tja, dan moet ik zelf moderator worden en dat kan ik niet want ik heb geen kaas gegeten van dit soort zaken. Soms is het maar wat fijn om digibeet te zijn!

Ik wens u veel wijsheid toe in dezen!


Jeroentjuh

Citaat van: Gmid op 04-12-2006 11:39:07
Wil ik toch een suggestie doen wat vaak op andere fora gerealiseerd wordt.

Bijna iedereen bladert door het fora dmv de 'nieuw' knop bovenaan (als je dat niet doet, zou ik daar maar snel mee beginnen  :P). Wat op veel fora gedaan wordt, is het off-topic gedeelte niet meenemen onder 'meest recente berichten'. Onder de nieuw knop dus alleen het on-topic gedeelte. De genen die graag off-topic willen neuzelen kunnen dat gewoon doen door naar het off-topic gedeelte toe te gaan, en daar je gang te gaan. De genen die niet off-topic willen lezen of posten, hebben er ook geen last van als er heel veel offtopic gepost wordt. Dit wordt op erg veel fora toegepast, en blijkt erg goed te werken.

Dit vind ik ook een goed idee, moet hier ook zeker werken, maar dan moeten veel van die topics wel weer gewoon kunnen in het off-topic gedeelte..... Als je je er aan ergerd dan kijk je toch niet...

Ook het idee van, geef iedere moderator een apart gedeelte van het forum, vind ik ook wel goed.

Maar ik vraag me dan wel eens af, wordt er alleen maar geluisterd naar de mensen die klagen en de moderator een PB sturen, want ik denk dat dat er in verhouding tot de mensen die het wel leuk vinden vrij weinig zijn, als je dingen leuk vind ga je ze geen PB sturen. Dus als er b.v. 25 mensen klagen kunnen er misschien wel 250 mensen zijn die er geen probleem mee hebben, ga je dan voor die 15 mensen alles verwijderen en dan maar zeggen van "tja er waren mensen die klachten hadden" ? En als mensen zich ergeren aan, naar hun mening zinloze topics, waar wel in gepost wordt? Dan zijn er dus ook mensen die het wel leuk en vermakend vinden, ze hoeven toch niet alles te lezen wat er gepost wordt?
Tja de technische berichten/vragen zullen ook wel minder worden omdat er al zoveel te vinden is, de meeste mensen met een vraag gebruiken eerst de zoekknop en vinden dan al een antwoord en hoeven daardoor geen nieuwe topic te starten.......


Ik hoop maar dat er met deze dingen ook wat wordt gedaan door de heren Moderatoren......

Citaat van: thuur op 04-12-2006 11:43:31
En (jawel!) we krijgen nu veel minder commentaar op de posts dan voorheen :police:

Maar nu lees je dagelijks over mensen die vinden dat het steeds minder gezellig wordt en dat het te streng wordt hier......

Hou anders eens een Poll waarin iedereen kan stemmen over hoe en wat? Kun je precies zien hoeveel mensen zich er nu wel en niet aan ergeren........

mehn

Citaat van: Jeroentjuh op 04-12-2006 19:09:53
Maar nu lees je dagelijks over mensen die vinden dat het steeds minder gezellig wordt en dat het te streng wordt hier......

Tot nu toe is het aantal forummers dat in de groep valt die jij bedoelt beduidend lager dan het aantal forummers dat zich (al dan niet mateloos) ergert aan 15 verschillen "waar heb je je..." en daarop lijkende topics.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: