Nieuwe Bosch bobine: maar toch twijfelachtig.

Gestart door Misha, 16-12-2006 11:46:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelia

Ok ik zal het morgen even meten
Dank je

cornelia

Volgens Beru die bobines maakt zijn goedkopere bobines gemaakt van een lagere kwaliteit materiaal
Waardoor je problemen kan krijgen ook al is het het zelfde serienr.
Ze zeiden als je bij de oude het rubber omlaag doet zie je haarscheuren en dat klopt.
Zei adviseren om goede bobines te kopen dan ben ik mogelijk van het probleem af omdat als ik de oude erin zet ik van de motormanagement storing af ben en niet met de nieuwe.
Dus dit word even een duur geintje

yannickdv

Uhh, maar Beru is toch ook niet echt een top merk of heb ik dat mis?
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

cornelia

Ik zou het niet weten welk merk is eigenlijk wel goed buiten om orginele volvo

KIM

Beru, Champion, Bosch: Allemaal A-merken.

BBS

Op Ebay heb ik een setje Bosch penbobines op de kop getikt voor net aan 150 euro. Incl verzendkosten :D
Gewoon dezelfde als Volvo maar dan zonder duur blauw Volvo doosje.....
Volvoloos....

haasje

Je geeft aan dat er 2 bobines kapot zijn, zijn dit toevallig ook de oudste die je hebt, volgens je lijstje zijn er namelijk al een aantal vervangen. Indien dit zo is zou je er voor kunnen kiezen om alleen de oude te vervangen.

arjenT5R

Citaat van: haasje op 01-08-2017 22:07:32
Je geeft aan dat er 2 bobines kapot zijn, zijn dit toevallig ook de oudste die je hebt, volgens je lijstje zijn er namelijk al een aantal vervangen. Indien dit zo is zou je er voor kunnen kiezen om alleen de oude te vervangen.

Symptoom bestrijding dus?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Niks mis mee maar zorg dat je reserve hebt liggen. Vaak is het als bij lampen; als er een gaat volgt de andere vaak.

haasje

Citaat van: arjenT5R op 02-08-2017 01:55:16
Citaat van: haasje op 01-08-2017 22:07:32
Je geeft aan dat er 2 bobines kapot zijn, zijn dit toevallig ook de oudste die je hebt, volgens je lijstje zijn er namelijk al een aantal vervangen. Indien dit zo is zou je er voor kunnen kiezen om alleen de oude te vervangen.

Symptoom bestrijding dus?

Wat is daar mis mee?
vervang jij ook alle lampen omdat er 1 kapot is?
Met betrekkelijk goedkope onderdelen kan ik me voorstellen dat je alles zou vervangen, maar (zeker omdat hij al een set van 5 bobines heeft gekocht) met dit soort bedragen voor onderdelen kan ik me voorstellen dat je er (in dit geval) maar 2 vervangt.

cornelia

Ja van de oude zijn er 2 kapot en dat is volvo merk ik weet niet of er verschil in zit als ik bij de volvo bobine 2 beru,s erbij plaats.

haasje

Indien het de juiste bobines zijn zie ik het probleem niet.

arjenT5R

Ik bedoel t net anders, je koopt er 5. Vervangt 5 dan krijg je storing?
Dus dan vervang je er maar twee? Omdat je dan van de storing af bent?
Dat is symptoom bestrijding.
Zeker omdat je er toch 5 hebt liggen, steek ze er alle 5 in en los de foutcode op. Dan ben je er weer een tijdje vanaf toch?

Vind sowieso dat de vraagsteller vrij sumier en vaag is, dus of ie er nu echt 5 heeft is me ook nog niet geheel duidelijk... Anywayzz zoiets dus
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haasje

nee, volgens mij waren we al zover dat hij de verkeerde heeft besteld en nu dus weer 5 andere zou moeten bestellen (maar ook ik kan het mis hebben). Vandaar dat ik zeg dat hij er maar 2 hoeft te vervangen (vanwege de kosten)

arjenT5R

Citaat van: haasje op 03-08-2017 17:57:01
nee, volgens mij waren we al zover dat hij de verkeerde heeft besteld en nu dus weer 5 andere zou moeten bestellen (maar ook ik kan het mis hebben). Vandaar dat ik zeg dat hij er maar 2 hoeft te vervangen (vanwege de kosten)

Haha oke ik liep achter  :eusa_silenced:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!