Hoi,
Ik heb dus hetzelfde probleem gehad met mijn klep. Een gaatje boren leek me niet zo'n goed idee en dus geprobeerd om een andere manier te vinden. Van onderen, met een flexibele zaag proberen de beugel door te zegen enz enz. Uiteindelijk heb ik mijn vingers tussen de klep en het dashboard gewrongen en de onderstaande 'techniek' gebruikt die ik in dit topic vond.
"1. je pakt je klep aan de boven kant vast en je geeft er zo'n ruk aan dat het plastic gedeelte inclusief slot eruit breekt.
2. je schroeft je klep eruit en demonteerd het kapotte plastic gedeelte van je klep."
Bij mij ging het iets anders: toen ik er een (erg) flinke ruk aan gaf scheurde het plastic gedeelte een beetje. Dit gaf me genoeg ruimte om van bovenaf met een schroevendraaier de tuimelaar in te drukken, deze zit dus in het midden. Zie de tekening in het topic. Toen heb ik het gedemonteerd, de plek van het afgebroken gietijzeren palletje uitgeboord en een schroef ingedraaid(en extra vastgezet met een tie-wrap), zie ook elders in het topic. Het plastic stuk heb ik gelijmd en het ziet er weer netjes uit, in ieder geval geen smerig gaatje in mijn kastje! Ik had dit topic wel eens gelezen en ik kon mezelf dus wel voor mijn kop slaan dat ik het, toen alles het nog gewoon deed, niet vooraf gerepareerd had.. Kortom als je kastje nu nog open gaat repareer het preventief..