Dashboardkastje gaat niet meer open...

Gestart door denkweb, 07-12-2002 21:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

Ik kan me iets herinneren over het boren van een heel klein gaatje om dit kassie alsnog open te krijgen, maar hoe het nu precies was weet ik niet meer.... wie wel??

Ik heb er eentje die op slot zit en het slotje draait mee...


george

#1
precies het midden uit meten van de klep ;) en 2 cm onder de bovenrand een klein gaatje (3mm) boren. ff wroeten met een kleine schoevedraaier en sesam .... . .
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

denkweb

#2
Loopt daar een pen van links naar rechts, of zit daar een klauwtje, of pennetje van boven naar beneden??

Dat puntje kunnen we wel wegwerken denk ik, maar ik denk dat ik dus eerst het binnenwerk van een andere 850-kleppie ga bekijken...

In ieder geval bedankt,

Daan

george

#3
Ik heb dit gerepareerd door op de plaats waar het afgebroken pikkie zat een gaatje te boren van 4mm en daar een klein boutje M4 in te lijmen met 2 componenten lijm. Werkt fantastisch. Bij de dealer kunnen ze alleen een compleet binnenwerk voor het deksel opnieuw bestellen, bij de praxis hebben ze die M4 boutjes gewoon op voorraad. Om maar te zwijgen over de prijs. Als je me niet begrijpt of het niet aan durft wil ik je met alle plezier helpen. Of je moet van ver komen dat weet ik niet. ;)
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

denkweb

#4
Er zit een palletje wat omhoog valt en normaal het kastje dus dicht houdt. Mijn advies: niet met de sleutel op slot draaien dat kastje, dieven breken em toch wel los.

De mijne heb ik inmiddels volgens de instructie open gekregen. Wel heb ik het gaatje iets groter gemaakt waardoor mijn autosleutel in het gaatje past. Door deze in het gaatje te duwen gaat nu het kleppie open. Binnenkort maar even een ander kleppie zoeken... of weet iemand er nog wel eentje te vinden???

Groet,

Daan

Ps. zal binnenkort wel even fotooke maken, heb gaatje iets hoger gemaakt als 2 cm, dit was een goed idee want het scharnier zit op ca. 1.6 cm vanaf de bovenrand exact in het midden van de klep.

george

#5
Das zonde natuurlijk, nou heb je die klep vernaggeld.  :-/
Als je het had gedaan zoals hierboven beschreven dan hou je slechts een heel klein gaatje over in de klep en je houd wat centen over want je hoeft geen nieuwe klep te kopen. Het afgebroken palletje is niet los verkrijgbaar. :-/ :-/
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Nico2

Kan iemand ook aangeven hoe er met de schroevendraaier geduwd moet worden? Is dit iets van boven naar beneden duwen of iets induwen? Ik heb er nu al een half uur aan zitten prusten, maar nog steeds niet open.

Nico2

Het is gelukt, het dashboardkastje is open. Ik had wel een iets groter gaatje nodig dan 2 mm, maar dat kwam omdat ik niet precies wist hoe het werkte.
Voor anderen: het is een haakje wat om een horizontaal stangtje heen valt. Het haakje is slechts 3 mm breed, veel speling heb je dus niet. De beweging die je met de schroevendraaier moet maken is van beneden naar boven, je moet een redelijk grote beweging maken.  Er is niet veel kracht voor nodig.
Probeer eerst de zijkanten van het haakje te vinden, op die plek kan de schroevendraaier dus niet verder naar binnen worden geduwd. Vervolgens de onderkant van het haakje opzoeken en daaronder de schroevendraaier zetten. Een kruiskop wil niet, gewoon een platte schroevendraaier.

Halimi


LekkeRRRR

En nu nog een foto van de klep open met het slotmechanisme zodat er een beeld ontstaat bij dit verhaal.... please!
;)/jan

mehn

Citaat van: LekkeRRRR op 01-12-2004 15:28:52
En nu nog een foto van de klep open met het slotmechanisme zodat er een beeld ontstaat bij dit verhaal.... please!
;)/jan

Heeft 'ie net weer alles gemonteerd, kom jij met zo'n vraag  ;) ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Halimi

Ludo, is precies in het midden en ongeveer 2 cm naar beneden.
Ik heb het bij de Volvo dealer laten doen.
Kostte me 14 euro voor een kwartiertje werk.

Reitse

Of je doet je dashboardkastje niet op slot... ;)

Halimi

Bij mij zat ie niet op slot Reitse, maar hij ging gewoon niet meer open.

marcelV70R

bij mij ging hij gisteravond ook miet meer open.
heb hem ook nooit op slot
kan je dan wel op de zelfde manier te werk gaan als hier beschreven?