Project Mjolnir - SDM

Gestart door Johann, 18-12-2006 01:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

fearless

Citaat van: Emiel op 27-10-2007 14:38:09
woest (bn.)
1 wild, verwilderd
2 ruw, onbeschaafd


Goddegod...wat klint dat.  :eusa_drool:

Ow jij hebt geholpen met voor de webcam duwen ??   ::)

Johann


fearless


Emiel


Marc O.

Citaat van: Johann op 27-10-2007 17:45:10
Nouja...  :'(

Euhh.....nieuwe velgen op de S70? Staan iig fraai.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vertigo

Citaat van: Johann op 27-10-2007 17:45:10
Nouja...  :'(

Oneerlijk he, jij duwt de SDM in je eentje voor de webcam en gelijk wordt er gedacht dat emiel meegeholpen heeft....

Ere wie ere toe komt ;)




Denk dat de Johann doorgewerkt heeft en dat de SDM weer rijdbaar is, buiten dat de wielen van SDM en SD2 omgewisseld zijn

fearless

Citaat van: Vertigo op 27-10-2007 17:49:03
buiten dat de wielen van SDM en SD2 omgewisseld zijn

Is al een tijdje zo.


En ok, ff serieus  :eusa_shifty:. Mooi werk, gefeliciteerd dat die het weer doet.

En hoe rijd het ??  ???

Johann


matRRR

je was vanochtend natuurlijk vroeg uit de veren!!
vertel ons je belevingen met je hybride blok, stationair lopen, oppakken enz enz.
Heb je het idee dat hij soepeler loopt of ben je hem echt nog voorzichtig (laagtoerig) aan het inrijden?
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Johann

#684
Citaat van: matRRR op 28-10-2007 12:38:50
je was vanochtend natuurlijk vroeg uit de veren!!

Ja klopt.. Bakkie koffie en toen richting VKB.

Citeer
vertel ons je belevingen met je hybride blok, stationair lopen, oppakken enz enz.
Heb je het idee dat hij soepeler loopt of ben je hem echt nog voorzichtig (laagtoerig) aan het inrijden?


De beleving,

Vrijdag middag tussen de middag even wat dingetjes gedaan waaronder oliedruk meter er aan hangen en paar keer rond laten gaan. Blok had vrij snel oliedruk.
Tegen half drie snel even weer naar huis, nog een keer oliedruk checken, zekeringen er in en toen sleutel omdraaien en vroeem prut prut uit. Nog een keer en weer prutprut uit. Stationair schroef ietje opdraaien en weer starten en toen liep ie maar wel op vier poten...
Heb 't daarbij gelaten en heb voor 't avondeten nog de injecteurs vervangen door een setje welke ik pas heb laten reinigen en testen, wisselen wou ik zowiezo al doen. Vervolgens weer starten en gelijk liep ie op 5 poten. Stationair beetje afregelen en op ~930 toeren loopt ie mooi maar wel duidelijk als een motor met anders dan standaard nokkenassen. Stationair staat ie zeg waar te walen zoals je wel vaker kunt horen bij dergelijk opgezette auto's. Omdat het een 5 cylinder is zit er wel een ietsje ander ritme in dan een 4 cylinder. Vervolgens wou ik de timing checken maar bleek dat de lamp was overleden..

Even laten draaien tot 't water rond ging en toen weer uit en alles even nalopen maar dat zag er goed uit. Nog wat dingetjes nagetrokken zoals motorsteunen etc. Later op de avond Emiel nog op bezoek gehad, weer even de motor laten horen maar verder niet meer al te veel aan gedaan.

Zaterdag morgen zou ik de auto uit de schuur rijden en er mee naar de motor guru rijden, de persoon die mij geholpen heeft met het uitmeten van alle gegevens voor de nokkenassen,  om de onsteking te checken. Brug omlaag, auto weer op de wielen en toen bleek dat ik 't stuur nog terug op 't stuurhuis moest zetten..  ::) Dat was nog wel even een kwartiertje pielen daar onder bij de pedalen..
Eenmaal klaar de auto naar buiten gereden en op de oprit gezet. Nog weer een keer checken of alles er goed bij stond, laptop er in en op pad voor een ritje van een km of 6. Motor klinkt super en loopt mooi soepel. temperaturen zagen er goed uit, brandstof iets aan de rijke kant. Vervolgens bij "De Guru" aangekomen die al druk in de weer was met een Opel Astra rally auto. De heren stonden al op de oprit met een grijns op hun gezicht.. Zo'n 5 cylinder met TB's is blijkbaar wel apart.  ;D

Onsteking checken en opnieuw afstellen maar het zat redelijk in de buurt. Na een bak koffie weer naar huis en eenmaal bij huis stond meneer Schutten al te lachen op de oprit. Was blijkbaar goed te horen dat er een 850 "optiroffel" aan kwam.

Later in de middag nog weer met de auto naar de werkplaats gereden om een steun voor de stuurpomp te maken. Steun wil niet echt opschieten dus eerst nog gewoon zonder stuurbekrachtiging rijden.
Gisteren avond nog even een stuk wezen toeren en de onsteking en brandstof in deellast her en der wat aangepast waardoor de boel al was soepeler op 't gas ging reageren. Heb de motor tot ongeveer 5500 doorgetrokken toen ie warm was en hij is zo al veel soepeler dan de oude motor en het geluid is veel scherper. Middengebied is veel sterker ook motor hoeft veel minder op de tenen te lopen om snelheid te maken. Met de vaste klepstoters en de ruimer dan standaard klepspeling kun je de kleppentrein wel goed horen. (Maar das ook niet gek gezien hoe ver die jongens op en neer moeten...)  :eusa_dance:

Totaal iets van 20 Km gedaan. Komende week maar eerst een paar kilometer meer er op drukken.

Eugene


If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Yep, ik ben vooral benieuwd naar het geluid...  :D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jort

Wow, toch erg benieuwd waar je al je kennis vandaan haalt.

Ik ben erg onder de indruk.

Lijkt me leuk om een keer te zien.

Groetjes,
Jort.

KUKO (Rob)

Al doende leert men? Super project petje af Johann :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

R o b

Mooi verhaal / werk Johann!  :D

Suc6 met het proef- en inrijden  ;D!