Automaat stuk

Gestart door fredje, 28-12-2006 20:11:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Informatie over storingscode 2–3–2

Toestand

De regeleenheid voor de versnellingsbak ontvangt van het instrumentenpaneel informatie over de snelheid van het voertuig. Deze informatie komt binnen in de vorm van een signaal met uniforme blokgolven waarvan de frequentie evenredig met de snelheid van de auto toe– en afneemt. Op basis van dit signaal bepaalt de regeleenheid voor de versnellingsbak of de versnellingsbak bij de juiste snelheid wordt overgeschakeld. De regeleenheid voor de versnellingsbak meet de snelheid van de auto overigens ook aan de hand van het signaal van de toerentalsensor. Wanneer de regeleenheid een excessieve afwijking waarneemt tussen de zelf berekende snelheid en de snelheid die deze van het instrumentenpaneel heeft ontvangen, slaat deze storingscode 2–3–2 op.


Vervangende waarde
Regeleenheden uit groep I:
Het standaard noodprogramma van de regeleenheid voor de versnellingsbak is geactiveerd.
Regeleenheden uit groep II:
Noodprogramma II van de regeleenheid voor de versnellingsbak is geactiveerd.


Mogelijke oorzaak

-Breuk in de stroomkring van de signaalkabels.
-Sluiting met de accuspanning of massa in de signaalkabels.
-Storing in het instrumentenpaneel.
-Storing in de snelheidsmeter.
-Contactweerstand in de aansluitingen.


Storingsbeeld
-Ruwe schakelovergangen door de hoge systeemdruk in de versnellingsbak.
-Geen begrenzing van het motorkoppel.
-De overbrugging werkt niet.

mehn

Citaat van: pwassink op 10-01-2007 23:56:36
2-3-2 is wat anders al teller ..
Of ben ik in de war met lambda 232 ?

Ligt er maar net aan in welk gaatje het pinnetje zit. Deze zal uit A1 komen, lambda zit in A2.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

fredje

Heb nu ook de welbekende koelvl temp en brandstofmeter storing.
Zal van de week de stekkers eens contr.

Ben er ongeveer 1.5 dagen mee bezig geweest, zonder put en / of brug

Gr Ferdie

HJ850

Citaat van: fredje op 11-01-2007 22:35:38
Heb nu ook de welbekende koelvl temp en brandstofmeter storing.
Zal van de week de stekkers eens contr.

Ben er ongeveer 1.5 dagen mee bezig geweest, zonder put en / of brug

Gr Ferdie

Da's een knap klusje! En weinig geld: voor automaat bak reviesie staat alles bijelkaar 2000 euro normaal! Dus als je dan een 'goede' bak kunt krijgen voor 350... plus zelf er in zetten. Petje af. :eusa_clap:

fredje

Haha, ikhad mijn bak voor 150 euro, moest m wel zelf demonteren, en kreeg er een motorblok bij met (waarschijnlijk) een kapotte koppakking, en nog wat interieurdelen die ik nodig had.
Het monteren en demonteren heb ik wel lekker op me gemakkie gedaan, en zonder brug, met brug moet t wel in n dag kunnen

Gr Ferdie

Scooby Doo

Citaat van: fredje op 12-01-2007 21:03:47
Haha, ikhad mijn bak voor 150 euro, moest m wel zelf demonteren, en kreeg er een motorblok bij met (waarschijnlijk) een kapotte koppakking, en nog wat interieurdelen die ik nodig had.
Het monteren en demonteren heb ik wel lekker op me gemakkie gedaan, en zonder brug, met brug moet t wel in n dag kunnen

Gr Ferdie


Dan heb je een zeldzaam geval, koppaking gaat normaal niet stuk.
Maar 150 Euro, goed gekocht, en knap gewerkt. :eusa_clap:

Veel plezier ermee :eusa_dance:
Puppy Power!!!

fredje

Nou ja, denk dat de pakking stuk is, blok is heetgelopen, was een slang geklapt, en startte daarna niet meer

Gr Ferdie

Racingbrick

in elk geval succes met het inbouwen, ik hoop dat alles weer goed komt met je wagen.

)()()sT

Citaat van: Racingbrick op 12-01-2007 22:35:16
in elk geval succes met het inbouwen, ik hoop dat alles weer goed komt met je wagen.

Hij zit er toch al in ?

In ieder geval knap stukkie werk...  :eusa_clap:

Citaat van: Scooby Doo op 12-01-2007 21:14:41
Dan heb je een zeldzaam geval, koppaking gaat normaal niet stuk.

Hmmmm je leest het hier op het forum toch wel vaker tegenwoordig...  :eusa_shifty:

Ludo

Citaat van: )()()sT op 12-01-2007 22:41:02
Citaat van: Scooby Doo op 12-01-2007 21:14:41
Dan heb je een zeldzaam geval, koppaking gaat normaal niet stuk.

Hmmmm je leest het hier op het forum toch wel vaker tegenwoordig...  :eusa_shifty:

maar nooit de oorzaak.

fredje

Ach ja, mijn eigen motortje snort als een tevreden katje, ondanks zijn 356000 km en een verleden op gas.
Is altijd leuk als reserve of koffietafel zo'n extra motor haha

Gr ferdie