Kwam nog een leuk filmpje tegen.
Bij FCP hebben ze een 850 20V NA benzine blok uit elkaar gehaald die goed loopt en ongeveer 300.000M (482.803Km) heeft gelopen.
Ze waren benieuwd hoe een blok van Volvo er nou uit ziet van binnen na zo'n hoge kilometerstand die moderne auto's tegenwoordig in de regel niet eens meer halen.
En dan heeft dit blok nog niet eens zoveel gelopen als ik bij sommige hier op het forum zie!

En Verrassing. Ze waren heel erg onder de indruk hoe weinig slijtage te vinden was. Dit blok is gewoon nog in erg goede staat en kan waarschijnlijk zeker nog eens 300.000M extra halen.
Wel mag de olie iets vaker ververst worden door de eigenaar, maar ze zijn onder de indruk hoe goed deze blokken gebouwd zijn.

Ik zie regelmatig tear-down filmpjes van blokken met een defect (met name van de turbo motoren) die ze aan het lijkschouwen zijn om het zo maar te zeggen, maar het leuke aan dit filmpje vond ik dat dit gewoon een goed en werkend blok is met een hoge KM stand en zeer interessant om te zien hoe een blok er nou uit ziet na ongeveer 10x een rondje om de aarde te hebben gereden.
https://www.youtube.com/watch?v=ReIis6tR4WY