Lampje vervangen in "infoknop" hoe??

Gestart door v70classic2000, 03-04-2006 23:00:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

v70classic2000

Inmiddels heb ik al veel onderwerpen op dit forum gezien, maar het volgende onderwerp nog niet kunnen ontdekken.

In mijn classic V70 heb ik zo'n mooi "draaiknoppie" voor de computer om e.e.a. af te lezen. In het donker zijn alle knoppen verlicht en deze ene niet. Komt dat omdat er geen licht inzit of is het lampje gewoon kapot.

Uiteraard ben ik al bij de Volvo dealer geweest en daar wordt gezegd dat er geen lampje inzit, maar dat vind ik persoonlijk een beetje (dom) vreemd.

Wie o wie kan er uitsluitsel over geven??
V70classic2000

Jeroentjuh

#1
Zit wel een lampje in, maar maar die kun je niet zoals in de andere schakelaars aan de 8terkant eruit draaien, maar je moet ff voorzichtig de hele schakelaar uit elkaar halen.......

mehn

#2
Daar zit idd een lampje in. Ik weet niet hoe het bij een V70 zit, maar bij de 850 van mij zat hier een kort lampje in, terwijl in bijna alle andere schakelaars een lang lampje zit.
Op zich is dat geen probleem, ware het niet dat in de infoschakelaar een kunststof plaatje in de weg zit. Hierdoor kun je het lampje er niet zomaar uithalen.
Ik heb dit opgelost door een deel van het kunststof plaatje weg te snijden  ;)


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

v70classic2000

Dat ziet er goed uit, maar hoe krijg ik de schakelaar eruit, moet ik dan het onderste deel van mijn dashboard losmaken? en zoja hoe??
V70classic2000

mehn

BIj de 850 lukt dat door een kleine schroevendraaier onder de schakelaar de duwen en voorzichting de schakelaar eruit te wippen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Citaat van: mehn op 04-04-2006 17:47:10
BIj de 850 lukt dat door een kleine schroevendraaier onder de schakelaar de duwen en voorzichting de schakelaar eruit te wippen.

Bij de V70 Classic ook.....  ;D

v70classic2000

Prima advies van jullie. Toch wel een gaaf forum dit. Tegen de tijd dat mijn V70 echt klassiek is kan ik hem helemaal uit elkaar halen.

Hardstikke bedankt voor jullie hulp.
V70classic2000

v70classic2000

Wel collega forummers het is gelukt. Ik heb de schakelaar eruitgewipt en open gemaakt en ja hoor daar zat het kleine lampje. Netjes naar de Volvo garage en een nieuw lampje gvraagd. De meneer achter de balie zei dat deze schakelaar nooit werd gerepareerd, maar altijd vervangen. Op mijn vraag wat dan een nieuwe schakelaar moest kosten antwoorde hij eur 32. Mijn antwoord was vervolgens dat ik dan wel ging proberen het lampje te vervangen zei hij weer dat dat kon want hij had de lampjes wel. Op mijn vraag wat de kosten voor dat lampje dan wel waren zei hij dat het kosteloos was. Nou dat vind ik dan wel weer service. (eigenlijk ben ik wel een ontzettende krent om geen eur 32 neer te tellen voor een nieuwe schakelaar). En het is me gelukt door het plaatje achter hetlampje voorzichtig weg te snijden, het oude lampje eruit en het nieuwe erin. Schakelaar in elkaar en aansluiten. Vanavond in het donker even kijken of het werkt, maar ik neem aan van wel.
V70classic2000

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hen3

Citaat van: v70classic2000 op 06-04-2006 17:49:19
eigenlijk ben ik wel een ontzettende krent om geen eur 32 neer te tellen voor een nieuwe schakelaar

Waarom ben je dan een krent??? Je gaat toch geen werkende schakelaar vervangen als je het lampje kunt vervangen!
Ik heb me de laatste tijd al zo geergerd aan de berichten over nieuwe auto's waarbij je niet eens zelf een koplampje kunt vervangen... Vervangen van deze schakelaar valt in dezelfde categorie (hoewel wel wat goedkoper  :P)

AppieV70RAWD

Hoi,

Vraag over verlichting in "infoknop"

Kan iemand mij vertellen hoe het lampje te vervangen in de "infoknop"??




In de rest van de knoppen zit "gewoon" zo'n soort lampje,




Alvast bedankt,

Albert
Hooby mogelijk gemaakt door: www.bandenenautoserviceassen.nl

tijzio

Naar mijn weten kan dat niet. Lampje zit er gewoon vast in. Is normaal gesproken niet uit elkaar te halen. Erg onhandig. Ik heb gewoon maar nieuwe info schakelaar gekocht. Het is gewoon irritant als iets niet werkt.

mehn

Hoe het bij de V70 zit weet ik niet precies, maar bij de 850 zit er ook zo'n wit lampje in.
Echter is dit niet van buiten af te vervangen en moet je de schakelaar open maken.

Tevens is het niet het lange lampje dat erin zit, maar het korte lampje. Eventueel kun je wel het gloeigedeelte van het lange lampje overzetten in de houder van het korte lampje.



Om het lampje te wisselen moet je bij de 850 de schakelaar openen. Het lampje zit dan echter achter een wit kunststof plaatje zodat je het er niet zomaar uit kunt "draaien".
Je kunt dan 2 dingen doen;
1. óf je soldeert de printplaat los, vervangt het lampje en soldeert de printplaat weer vast ::)
2. óf je snijdt met een scherp mes een hoekje van het kunststof plaatje weg en dan kun je zo bij het lampje ;D

Ik heb zelf het laatste gedaan. Het lampje is nu gewoon elke keer eenvoudig te wisselen als je de schakelaar open maakt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FelixB

Citaat van: tijzio op 02-08-2006 10:43:28
Naar mijn weten kan dat niet. Lampje zit er gewoon vast in. Is normaal gesproken niet uit elkaar te halen. Erg onhandig. Ik heb gewoon maar nieuwe info schakelaar gekocht. Het is gewoon irritant als iets niet werkt.

Wat kostte die (nieuw of gebruikt)?

In mijn C70 zijn deze knop en die van de dakbediening veel gebruikt = 'rafelig', ik wil nieuwe knoppen...
855R & C70 T5 cabrio automaat

mehn

Citaat van: tijzio op 02-08-2006 10:43:28
Ik heb gewoon maar nieuwe info schakelaar gekocht. Het is gewoon irritant als iets niet werkt.


::)

Dat was ook het advies van mijn dealer. Dacht het niet!

Een leerling in het magazijn kon het onderdeelnummer van het lampje niet vinden in VADIS en dus moest ik maar een nieuwe schakelaar kopen. Zie elders op dit forum het verhaal hierover met het kwijtraken van het veertje uit de schakelaar.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: