porsche remklauwen

Gestart door bobbob, 16-01-2007 19:12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Het rijplezier is door de betere remmen enorm toegenomen. Los van welke oplossing je kiest zou ik als ik dit eerder had geweten als eerste aangepakt hebben voor de chiptuning. Het onzekere gevoel in de remmen is totaal weg en ik kan het potentieel nu ook veiliger aanspreken.

Het is ongetwijfeld een emotionele keuze om eerst te chippen en voor snelheid te gaan, dat deed ik tenslotte ook, maar wat heb ik een lol van de betere remmen.

Johann

Weet niet wel draadje dit het beste kan maar deze gaat over Porsche klauwen..

Dit zag ik op Volvospeed,



Het schijnen immitatie Porsche klauwen te zijn en komen zonder lak, moeten 600 dollar kosten en zijn blijkbaar te verkrijgen via www.yother.com.

Nee ik heb geen aandelen, weet ook niet hoe je kontakt moet opnemen met deze firma maar met de huidige lage dollar lijkt dit wel een aantrekkelijk iets. Let wel dat er nog brackets bij moeten en schijven.

V70geRwin

#77
Heb CJ (Yother) gevraagd naar die IMI porsche klauwen toen ik bezig was mijn set bij elkaar te sprokkelen:

----------------------------------
The guy I get the calipers from has them on his 850R.  He had the
Porsche's on first and then switched about 6 months ago and has found no
difference.  The machining quality is exceptional, and it appears the
functionality is there too.

CJ
---------------------------------

CJ had ze een poosje geleden ook op EBAY staan (zag ze net niet meer) en ik geloof dat er zelfs een kleine mod tov de posche klauwen zou zijn op deze klauwen. Weet niet meer wat precies.

Of ze echt interessant zijn qua prijs? In DLD doet een setje originele ongeveer 670 euro.
Als je douane en shipping mee rekent kom je aardig in die richting lijkt me. En dan zijn de letters al geplakt  ;)

CJ is te bereiken onder 86 apenstaart yother.com
Ook voor brackets en ander remmenspul.
Ik heb ook geen aandelen Yother of CJ, heb eigenlijk helemaal geen aandelen  8)


V70geRwin

Sinds kort de remslangen aan de Porsche klauwen voor vervangen door de stalen versies. Dit icm met de rubberen slangen van de achterremmen geeft weer de juiste balans tussen aangrijp moment.

Met rubber remslangen voor merk je dat achter (veel) eerder pakt dan voor, als je door trapt pakt voor iets later tenzij je erg fors en stevig remt.

Dat is nu vrijwel geheel gelijk getrokken. Gelijk meenemen dus, ook ter bescerming van de achterremmen.

erickie

Citaat van: RonnieDuck op 07-07-2007 23:42:43
Tja neusje duiken,..hahaha blijft nadelen zoeken!

setje koni's rondom kost tegenwoordig ook maar iets van 488 euro!


waar kan ik die bestellen voor dat geld?
S60 2.5T 2007.

Eugene

Citaat van: erickie op 29-08-2009 18:42:00
Citaat van: RonnieDuck op 07-07-2007 23:42:43
Tja neusje duiken,..hahaha blijft nadelen zoeken!

setje koni's rondom kost tegenwoordig ook maar iets van 488 euro!


waar kan ik die bestellen voor dat geld?

Dat was 2 jaar geleden ;)

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: erickie op 29-08-2009 18:42:00
Citaat van: RonnieDuck op 07-07-2007 23:42:43
Tja neusje duiken,..hahaha blijft nadelen zoeken!

setje koni's rondom kost tegenwoordig ook maar iets van 488 euro!


waar kan ik die bestellen voor dat geld?

Hier (goede verkoper, belt zelfs op om te vragen of je wel het juiste type auto hebt), of je gaat eens babbelen met tuningsbedrijven als ET, Biesheuvel, etc. of ze een interessante aanbieding kunnen maken.


Gr ;)

Tim N

Past dit onder Trexxen?

Eugene


If it's not blown, it sucks...

Tim N

oeps sorry, vergeten daar te kijken

Tim N

Klauwen van een 928GTS passen ook, enige is dat je de ontluchtingsnippels en de remleiding op de klauw moet omwisselen. Verdewr zijn het exact dezelfde klauwen (behalve dat de TT "Big Reds" heten en de GTS "Big Blacks" genoemd worden met de daarbij behorende kleur)

BaRRaCuDa

Ik heb ook nog een leuke vraag.....
Weet iemand of kan iemand meten wat de afstand is van de schijf tot het einde van de Porsche remklauw, ofwel de dikte van de klauw aan de velgkant......?
Ik heb namelijk klauwtjes van een ander merk gevonden die volgens mij een stuk dunner moeten zijn (49,5mm).....

joes

#87
Als reactie op de vraag van BaRRaCuda, geen antwoord maar een aanvullende vraag.

Mijn 17" Titans passen niet bij de XYZ BBK 330mm, zonder spacers van minimaal 16mm dat is niet verantwoord, hebben jullie een idee of Volans meer ruimte geven ? Het probleem is de schuine nok van de Titans aan de binnenzijde van de Titans 

:eusa_wall: En oh wat baal ik er van dat mijn vers gepoedercoate Titans niet passen  >:( bij mijn BBK dus ik twijfel tussen een andere BBK en/of Volans dwz Titans weg en Volans zoeken mits die meer ruimte geven.

1. Geven Volans meer ruimte dan Titans doorde afwezigheid van die nokken aan de binnenzijde ?  ???

2. Wat voor BBK is het die je hebt gevonden want dan kan ik wellicht toch de zo gewenste (winter) combinatie maken van mijn Titans met een andere BBK ?  :eusa_angel:

Bij voorbaat dank,
Joes / 3bergenT-5R

sean850

Voor zover ik weet geven volans meer ruimte dan titans maar of je bbk er dan als nog in past weet ik niet.
Er is een topic over mensen met bbk en wat voor velgen ze hebben kijk daar ook even in  ;D

reneetje

Citaat van: sean850 op 19-10-2009 22:30:04
Voor zover ik weet geven volans meer ruimte dan titans maar of je bbk er dan als nog in past weet ik niet.
Er is een topic over mensen met bbk en wat voor velgen ze hebben kijk daar ook even in  ;D

Inderdaad, je zou ook gewoon een AP set kunnen aanschaffen, past  perfect zonder spacers achter de Titans.

Bewezen kwaliteit.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)