Mijn S70 TDI van 1997 met carputer

Gestart door Gunnar, 17-01-2007 09:53:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: Gunnar op 23-01-2007 21:14:01
Ik ben vandaag de papieren gaan halen voor mijn 850, om de platen aan te vragen.
Op de carpass stond vermeld dat de bandenmaat op mijn 850 estate 185/60/14 was.
Dit lijkt me toch iets klein, is dit zelfs toegestaan op een 850? Of is het een fout van de keuring, de velgen zijn originele volvo aluminium velgen, was te laat om op de auto zelf te gaan kijken.
Enfin, zaterdag ga ik hem met platen ophalen, en dan zullen we wel zien of ze bij de keuring nu blind zijn of niet.
Verder, buiten vermelding over oppervlakkige roest op de uitlaat geen enkele niet "thumbs up" op de carpass keuring. Blijkbaar toch een goede keuze gemaakt.

Op de bandenmaat afgaand heb je een 340 gekocht. Nu maar hopen dat de bandenmaat verkeerd staat en dus niet het type nummer :-\
De Tussenpaus

Gunnar

Hela hela, de schoenen van mijne wagen niet beledigen he !!!!

Ach, ze zijn goedgekeurd, ze waren zo goed als nieuw en ik denk dat ik ze gewoon op ga rijden en dan occasie velgen van 17" ga halen ergens.

Als ik dat nu al zou doen dan gaat mijn vrouw weer 14 dagen in een onaanspreekbare onweerswolk veranderen.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Vulk

Citaat van: Gunnar op 24-01-2007 08:08:48
Hela hela, de schoenen van mijne wagen niet beledigen he !!!!

Ach, ze zijn goedgekeurd, ze waren zo goed als nieuw en ik denk dat ik ze gewoon op ga rijden en dan occasie velgen van 17" ga halen ergens.

Als ik dat nu al zou doen dan gaat mijn vrouw weer 14 dagen in een onaanspreekbare onweerswolk veranderen.


Dan kan je toch 14 dagen gaan rijden in je roffel? :)

Gunnar

Als ze een keuken en douche als standaardoptie in een 850 hebben dan zie ik dat nog als een leefbare keuze, anders niet.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Raymond

Citaat van: Gunnar op 17-01-2007 09:53:16

Yep, ik ben een parttime sleutelaar, en heb odbII stekkers en software op mijn laptop.

De laptop heb ik al, nu alleennog de software en de stekkers. Kunnen we iets regelen?

Gunnar

Je kan die stekkers gewoon kopen op ebay, ik stel voor ebay.com dan kan je de chinese verkopers vinden.
Zoek naar kwp2000 voor de stekkerset en het toestel om usb aan laptop aan te sluiten.

Software, wel het is ongeveer een dvd vol met ecu roms, diagnosesoftware etc.


Mijn volvo ben ik gaan halen, ik begrijp nu waarom jullie het allemaal over mijn "roffel" hebben. Die 5 cylindermotoren klinken inderdaad "speciaal" met een diep grommelend geluid.
Rijcomfort is super, ruim en geweldige zetels.
Mijn vrouw was heel tevreden over de keuze die ik gemaakt heb.

Er zijn echter een paar kleine probleempjes :

- Benzinemeter doet het niet altijd. Bij het tanken bleef hij op leeg staan, daarna bij de volgende keer stilleggen en starten ging hij naar vol. Daarna bij de volgende herstart daalde hij langzaam na 5 minuten to leeg. Is dit een gekend probleem of moet ik met mijn contactspray gaan rondzoeken?

- Bij het gebruiken van de afstandsbediening om de portieren te openen en sluiten "toetert" mijn hoorn heel even. ZEEEEER vervelend, vooral als je 's avonds laat aankomt thuis. Iemand enig idee?

- Beetje stom misschien, maar WHERE THE FUCK ligt de cdwisselaar?

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Domaso

Citaat van: Gunnar op 27-01-2007 13:18:51
Je kan die stekkers gewoon kopen op ebay, ik stel voor ebay.com dan kan je de chinese verkopers vinden.
Zoek naar kwp2000 voor de stekkerset en het toestel om usb aan laptop aan te sluiten.

Software, wel het is ongeveer een dvd vol met ecu roms, diagnosesoftware etc.


Mijn volvo ben ik gaan halen, ik begrijp nu waarom jullie het allemaal over mijn "roffel" hebben. Die 5 cylindermotoren klinken inderdaad "speciaal" met een diep grommelend geluid.
Rijcomfort is super, ruim en geweldige zetels.
Mijn vrouw was heel tevreden over de keuze die ik gemaakt heb.

Er zijn echter een paar kleine probleempjes :

- Benzinemeter doet het niet altijd. Bij het tanken bleef hij op leeg staan, daarna bij de volgende keer stilleggen en starten ging hij naar vol. Daarna bij de volgende herstart daalde hij langzaam na 5 minuten to leeg. Is dit een gekend probleem of moet ik met mijn contactspray gaan rondzoeken?

- Bij het gebruiken van de afstandsbediening om de portieren te openen en sluiten "toetert" mijn hoorn heel even. ZEEEEER vervelend, vooral als je 's avonds laat aankomt thuis. Iemand enig idee?

- Beetje stom misschien, maar WHERE THE FUCK ligt de cdwisselaar?



Dit kun je gewoon deactiveren. Kijk maar in de gebruiksaanwijzing: http://www.mehn.nl/volvo/volvo850club/manuals/volvo_guard.pdf
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Gefeliciteerd met je roffel ;D

Ik denk dat je vlotter blijft hangen, geef es een tik op die 2 ronde metalen dingen onder het vloergedeelte bij de achterbank (kofferbak) en kijk of de meter reageert. Auto wel op contact zetten uiteraard ;)

De wisselaar zal zich ook ergens onder die luiken bevinden. De panelen links en rechts kunnen er ook uit.


Gr 8)

Gunnar

#23
Handleiding heeft geholpen.
Ik vond dat statuspaneel niet, en ben verder gaan zoeken. Blijkt dat ik een versie 2 heb en moet anders geprogrammeerd worden. Dat probleem is nu opgelost.

Blijkbaar heb ik geen cdlader in de auto, dus mijn carpc projectje zal dan toch sneller doorgaan dan verwacht.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

JJ 20V

Gefeliciteerd, veel nieuwe leden deze week.

Gunnar

Vandaag mijn zwarte kunststof delen en handvaten ingesmeerd met bumper black en daarna een beetje lijnolie erover, heb tevens mijn achterlichten gedaan. VEEL beter.

Daarna het verroestte "decoratieve" eindstuk van de uitlaat geslepen en getrokken, en vervangen door een chrome ovaalvormig eindstuk dat ik nog in de garage had liggen.

Heel de motorruimte proper gemaakt met cleaner en hogedrukreiniger. Ben tevens op zoek gegaan naar een vervelend gehuil dat komt en gaat aan de kant van de alternator. Niet gevonden waar het exact vandaan komt.
Tevens is er aan de luchtinlaat van het inlaatspruitstuk ergens een geluid alsof er een lek is ergens, heb gepoogd het te localiseren met een emmer water, spruitstukpakking etc lijkt ok. Misschien ergens een slangetje los?
Vaccuumlek lijkt me nogal straf, aangezien ik met zeer zware voet het maximumverbuik getest heb en op 200km heb ik 15 liter lpg verbruikt.

Verder ben ik nu bezig met het wegwerken van het rammelen van de achterklep, maar elke dag begin ik meer van de 850 te houden.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

langeman


Gunnar

Voila, vandaag naar de volvo garage van herck in oud-turnhout geweest.
HEEL vriendelijke mensen.
Ze konden me helaas niet helpen met mijn allarm probleem maar toen ik vroeg naar een klein stukje vacuumslang voor de vacuumlek van mijn vlamdover naar de inlaatbuis hebben ze het gewoon zelf gratis eropgeplaatst.

Spanrollen en multiriem zijn besteld en dan ben ik dit weekend eindelijk van dat vervelende gehuil vanaf.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Gunnar

#28
Okay, zoals beloofd hier de fotos van mijn S70, 205.000km met volledig onderhoudsboekje gekocht van een bejaarde man die een xc70 gekocht heeft.

(Echt, de beste online advertenties zijn de onopvallende slechte advertenties zonder foto die bejaarde mensen er zelf op proberen te zetten)

Auto is automaat en heeft het complete optiepakket dat er toen te krijgen was, dus electronische zetels, verwarming voor en achteraan, hout en leder a volonte, afneembare trekhaak, cdlader .....

Gekocht voor 5000 euro  ;D















www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

V70geRwin

Mooi!
Goede prijs!

Hippe wielen voor een bejaarde  :o