How to: Instapverlichting blijft branden (S70)

Gestart door MaxieS70, 20-01-2007 20:04:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Volvoboy

 >:( Wat een rotklus zeg! Ben er wel 5 uur mee bezig geweest, met de gevolgen vandien!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Erics

Dank je wel voor deze beschrijving...

Ik vind het helaas nu pas, nu ik er bijna een draaideur van heb gemaakt en een voetzool aan de buitenkant plaats...

Ik ga vanmiddag aan de gang, at last.....

niwesa

#32
Ben er vandaag de hele dag mee bezig geweest. Maar niet het gewenste resultaat. Nu wil ik eigelijk proberen de schakelaartjes te vervangen.

Bij Conrad hebben ze deze;


Heeft iemand ze er al wel eens afgehaald en vervangen?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Ries van de Zilverschuit

We mogen niet in je winkelwagentje kijken van Conrad, Niwesa. Met artikelnummer kunnen we het zelf ook vinden op de site van Conrad!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

niwesa

Dom,dom,dom  :eusa_wall:

Dan maar de artikelnummers, er zijn er meerdere, weet niet precies wat de verschillen zijn;

Bestnr.:  703152 - 8A

Bestnr.:  700265 - 8A

Verkoopt helaas zijn mooie V70

Ries van de Zilverschuit

Ze lijken er sprekend op, zo op het eerste gezicht. Wel soldeeraansluiting, volgens de omschrijving. Zitten de draden op de orginelen ook gesoldeerd? Heb dat spul nooit opengehad, maar gaat zeker een keer komen, begrijp ik.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

niwesa

De schakelaars zitten volgens mji gesoldeerd. Dat gedeelte hebben ze in kitachtig spul gegoten. Maar ik durfde mijn slot er niet aan te spenderen.

Zoek nu een x70 slot om te kijken of ik er een how to van kan maken.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

niwesa

Gisteren een tweedehands slotmechanisme binnengekregen. Besteld bij Boy Greenacker.
Vandaag de schakelaartjes binnegekregen van Conrad. Zien er exact hetzelfde uit.

Als ik van de week tijd heb zal ik er een beschrijving van geven.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

niwesa

#38
Vanavond maar even aan de slag gegaan. Eerst de oude schakelaars verwijderd. Is even prutsen maar uiteindelijk wel gelukt. Heb de oude schakelaars met een klein tangetje kapot geknepen en losgesoldeerd. Overtollige soldeer weggezogen



Vervolgens de boel ontvet en de schakelaars met secondelijm vastgelijmd. De soldeerpennetjes van de schakelaars vallen precies in de contacten van het slot.



Vervolgens de contacten gesoldeerd.



Had helaas niets in huis om de contacten af te schermen. Morgen even kijken voor een twee componentenlijm om de schakelaartjes in te smeren.
De schakelaars komen van Conrad. Bestelnummer Bestnr.: 703152 - 89



Al met al een leuk klusje voor de avonduren. Ben er wel een uurtje mee bezig geweest, maar de kostenbesparing is het waard.

Verkoopt helaas zijn mooie V70

rulletje


jacques1967

is het niet mogelijk om de contacten te isoleren met hot glu? Gemakkelijk en goedkoop.

kulk

Prima 'how to'!

Is het niet mogelijk iets op dat ding te lijmen waar het slot aan de buitenkant in valt? Ik heb ook weleens problemen met microswitch en het viel me op dat bij mijn X70 echt goed te zien is dat het plastic dat er nog op zit nog maar heel dun is.

Wico

Gisteren een stukje binnenband afgeknipt 5x5 mm en met secondenlijm ertussen gelijmd. Werkt weer prima! Een half uur tot een uur werk. Bedankt voor de tip!  :D

Jacks70

Vandaag bij mijn S70 dit ook even gedaan, prachtig.
Mooi item.

Saabv4

Top-topic!

Afgelopen week ook bij mij V70 de instapverlichting weer laten werken zoals het hoort.
Perfect. Nog geen uurtje werk.