Toch is het zo!

Gestart door SIPS Master, 21-11-2002 21:25:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vincen tdi

En welke generatie heeft die wegwerpmaatschappij dan bedacht, uitgevoerd en verbeterd ? :eusa_wall:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

jellejas

Citaat van: volvobug op 14-02-2019 16:15:06
Ik kwam een spijbelende leerlinge tegen na hun veelbesproken betoging en vroeg wat de bedoeling was van hun actie.

De leerlinge antwoordt:
"Ja, en dat is nu juist ONS PROBLEEM vandaag-de-dag: ...JULLIE generatie maakte zich niet druk om het milieu te sparen voor de toekomstige generaties !"

Ze heeft gelijk, onze generatie had dat groene gedoe niet in onze dagen.
Toen hadden we melk in flessen, frisdrank in flessen en bier in flessen, die we leeg en omgespoeld terug brachten naar de winkel, zelfs confituur potjes volgden die weg.
De winkel stuurde deze dan terug naar de fabriek en in de fabriek werden deze flessen gesteriliseerd en opnieuw gevuld. Wij deden echt aan recycling.
Maar we deden niet aan dat groene gedoe in die tijd!
Wij liepen trappen, omdat we niet over roltrappen en liften beschikten in elk gebouw.
Wij liepen naar de supermarkt en verplaatsten onszelf niet iedere keer in een 200 PK machine, als we 2 blokken verder moesten zijn.
Maar ze heeft gelijk: wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd!
Baby luiers gingen in de kookwas, omdat wegwerpluiers niet bestonden.
We droogden onze kleren aan de lijn en niet in een energieverslindende machine die continu 220 volt verbruikt. Wind- en zonnen energie droogden onze kleren echt - vroeger, in onze dagen.
Kinderen droegen de afdankertjes van oudere broers en zussen en kregen geen gloednieuwe kleren.
Maar de jonge dame heeft gelijk! Wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.
In die tijd hadden we - misschien - één tv of radio in huis en niet een op elke kamer.
De tv had een klein schermpje, ter grootte van een zakdoek en niet een scherm ter grootte van een kamerwand.
In de keuken werden gerechten gemengd en geroerd met de hand, omdat we geen elektrische apparaten hadden die alles voor ons deden.
Wanneer we een breekbaar object moesten versturen per post, dan verpakten we dat in een oude krant ter bescherming en niet in piepschuim of plastic bubbeltjes folie.
In die tijd gebruikten we geen motor-maai-apparaat op benzine als we het gazon maaiden. We gebruikten een maaier die geduwd moest worden en functioneerde op menselijke kracht.
Wij sportten door te werken, zodat we niet naar een fitnessclub hoefden te gaan om op ronddraaiende loopbanden te gaan rennen, die werken op elektriciteit.
Maar ze heeft gelijk. Wij hadden dat groene gedoe toen niet.
Wij dronken uit de kraan wanneer we dorst hadden, in plaats van uit een plastic fles, die na 30 slokken wordt weggegooid. Wij vulden zelf onze pennen met inkt, in plaats van elke keer een nieuwe pen te kopen.
Wij vervingen de mesjes van een scheermes, in plaats van het hele ding weg te gooien alleen omdat het mesje bot is.
Maar, wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.
Mensen namen de trein of een bus en kinderen liepen of fietsten naar school in plaats van hun moeder als 24-uurs taxi servicedienst te gebruiken.
Wij hadden 1 stopcontact per kamer en niet een heel arsenaal aan stekkerdozen en verlengsnoeren om een dozijn apparaten van stroom te voorzien.
En wij hadden geen geautomatiseerde gadgets nodig om een signaal op te vangen van een satelliet die 2.000 mijl verderop in de ruimte hing, zodat we contact konden leggen met anderen om uit te vinden waar de dichtstbijzijnde pizzatent zich bevindt.
Maar is het niet in-en-in triest dat de huidige generatie klaagt over hoe verspillend wij 'oudere mensen' waren, gewoon omdat wij 'dat groene gedoe' niet hadden in onze tijd.


mm, ik herken wel heel veel, ben een oude zak aan het worden denk ik  ;D

maar 200pk is wel wat weinig  :angel:
Leuk stukje tekst maar welke generatie heeft al die milieu vervuilende dingen bedacht en gemaakt?
BRAAAAAAAP STUTUTU

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rob850/480

Ach over een miljoen jaar zie jer er niets meer van terug.

Walter

Nou ik las laatst iets over een conventie in Öbergeschnitzelbach en daar kwamen heel veel tegenargumenten aangaande de politiektionele transities. Evengoed bleef het taaie kost

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

sjips, nu wil ik dit topic weer vanaf het begin lezen...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Spin!

Citaat van: Walter op 15-02-2019 08:50:36
sjips, nu wil ik dit topic weer vanaf het begin lezen...

Ik heb de starter van dit topic 2 weken geleden nog hier thuis gehad. Lang geleden...en dat is zo!

www.vm-parts.nl

Claudia

Citaat van: mehn op 04-05-2005 23:10:50
We hebben ooit afgesproken bij pagina 850 het slotje erop te gooien  ;)

Dit schreef Mehn een jaar of 14 geleden. Over 14 jaar wordt misschien de 850 aangetikt? ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Walter

Citaat van: Spin! op 15-02-2019 09:12:03
Ik heb de starter van dit topic 2 weken geleden nog hier thuis gehad. Lang geleden...en dat is zo!

SIPS Master? Weet je dat ik niet eens weet wie dat eigenlijk is...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Marc O.

Citaat van: Spin! op 15-02-2019 09:12:03
Ik heb de starter van dit topic 2 weken geleden nog hier thuis gehad. Lang geleden...en dat is zo!

Bedoel jij niet de 'Master of Disaster' aka Joris?
...The Nile isn't just a river in Africa...

knoertS70

Citaat van: Spin! op 15-02-2019 09:12:03
Ik heb de starter van dit topic 2 weken geleden nog hier thuis gehad. Lang geleden...en dat is zo!

Twee weken is toch niet zo lang?  ??? :eusa_think:
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

Snellebaksteen

Dat is relatief.
Twee weken zonder bier is veel te lang. Twee weken vakantie per jaar is veel te kort.
En dat is zo.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Walter

Citaat van: Marc O. op 15-02-2019 11:44:08
Bedoel jij niet de 'Master of Disaster' aka Joris?

Nee, SIPS Master is niet Moustafa

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Spin!


www.vm-parts.nl