remblokken welke nemen?

Gestart door Enno, 07-02-2007 16:56:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Enno

Naar aanleiding van de afgelopen 5000 KM..met OMP Blokken kan ik gerust zeggen....Voeg OMP er maar aan toe...

Remt super, koud & warm. Ook als je vaker moet remmen, ook als je langere tijd op hoge snelheid hebt gereden. Koud of warm....je blijft een lichte pedaal druk houden & erg prettig dosseerbare remmen. De eerste paar 1000 km hen ik nog met volvo standaard blokken gereden. Ik vind de OMP blokken veel & veel prettiger rijden dan de volvo standaard blokkken.

Citaat van: Enno op 07-02-2007 16:56:23
welke opties rem-blok opties heb als ik mijn remmen wil upgraden naar standaard volvo 302 mm remschijven?

- volvo standaard (long life blok ga ik van uit)
- Ferrodo DS Performance
- Ferrodo DS 2500
- Pagid?

zijn de opties die ik op dit moment ken.

Zijn er nog andere blokken aan te bevelen (niet long-life zoals Volvo die levert)....die ik kan combineren met de standaard 302mm remschijven?



- OMP Fast Road blokken
- volvo standaard (long life blok ga ik van uit)
- Pagid
- Ferrodo DS Performance
- Ferrodo DS 2500


volgens mij zijn de OMP ook nog de goedkooptste in dit rijtje.....en zeker niet de minste



pwassink

#31
Waarom staan de Mevius blokken hier niet bij ?

Doen het onder alle omstandigheden prima, ook op Duitse autobahn, Oostenrijkse bergweggetjes etc.
En elke keer dat je je auto wast verbaas je je werkelijk over de geringe hoeveelheid remstof op je velgen ! 

Dit in combinatie met ongeboorde en ongegroefde Brembo Hc schijven..

:eusa_dance:

Bij deze dus:

- OMP Fast Road blokken
- volvo standaard (long life blok ga ik van uit)
- Pagid
- Ferrodo DS Performance
- Ferrodo DS 2500
- Mevius


Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

Die heb ik ook. Ben tevreden over het remmen.

Citaat van: pwassink op 04-07-2007 13:24:47
En elke keer dat je je auto wast verbaas je je werkelijk over de geringe hoeveelheid remstof op je velgen ! 

Nou...ik heb nog steeds mega remstof hoor ;) Niet minder als met Ferodo DS Performance iig.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eugene

De mevius zijn wat dat betreft ook hele goede blokken ja. Remstof had ik altijd veel last van, maar dat heb ik met alle blokken...

Zal wel een beetje afhankelijk zijn van de rijstijl :evil:

If it's not blown, it sucks...

pwassink

Citaat van: Eugene op 04-07-2007 14:14:11
De mevius zijn wat dat betreft ook hele goede blokken ja. Remstof had ik altijd veel last van, maar dat heb ik met alle blokken...

Zal wel een beetje afhankelijk zijn van de rijstijl :evil:

Of ligt het aan de tijd die de blokken op de schijf doorbrengen ?  ;D

Ik rem best stevig maar vaak en ook kort sinds ik werkende remmerij heb en weet dat ze het een tweede of derde keer ook nog doen ..   :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

fearless

Viel mij vandaag op dat de volvo remblokken bij een nieuwe leverancier weg komen. Zat weer eens een onderdeelnr. wijziging op, dus vandaar dat het me opviel.

fotootje met nieuw en oud merk. Nieuwe zou wel goedkoper zijn omdat ze uit India komen....



merk:Roulunds

Enno

zit er nog verschil tussen de oude leverancier en de nieuwe...of zijn het dezelfde specs ;)?

fearless

Citaat van: Enno op 09-08-2007 22:23:02
zit er nog verschil tussen de oude leverancier en de nieuwe...of zijn het dezelfde specs ;)?

Geen id, deze komen er bij mij niet op. Heb al een setje orginele volvo blokken voor een V70R classic voor de 302 schijf klaar liggen. Had ik ook al op mijn auto zitten, bevielen wel goed.

Enno

wat is het verschil met de 302 schijf blokken dan.....?

fearless

#39
Citaat van: Enno op 09-08-2007 22:37:33
wat is het verschil met de 302 schijf blokken dan.....?

Weinig, de randen zijn wat meer afgeschuind (is dat nederlands  :eusa_think: ) Maar kon ze vorige keer goedkoop kopen, en dit keer weer. Dus vandaar. Zal morgen wel ff foto'tje maken.  ;D

ff foto opgezocht, hier zie je het al een klein beetje...


Enno

Ik heb er niet volvo remblokken opzitten wel de standaard 302 schijven....heb i.t.t. de 280mm schijven nu geen randje aan de buitenkant...wat als maar dikker wordt....schijf wordt vollediger benut aan de buitenzijde...

thuur

Citaat van: fearless op 09-08-2007 22:46:25
Citaat van: Enno op 09-08-2007 22:37:33
wat is het verschil met de 302 schijf blokken dan.....?

Weinig, de randen zijn wat meer afgeschuind (is dat nederlands  :eusa_think: )

Klopt, die heb ik ook nog liggen. En ja, tis Nederlands ;D

Ik zet ze op de luiste (is dat NLs?) 850 die ik ken: de 10V AT van moeders :eusa_shhh:


Gr :angel:

Enno

mijn velgen na lange tijd niet wassen zijn mooi grijs (zijn al antraciet glanzend van nature)...maar nu grijzer dan grijs. de blokken & schijven houden het echter goed....mag niet klagen.....na krappe 20000 KM....

M a r c

"Meneer ik kan u een mooie set remblokken van Roulunds aanbieden!"

Klant: "nee dank u, ik heb liever origineel Volvo"

:-X  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 26-08-2007 22:31:31
"Meneer ik kan u een mooie set remblokken van Roulunds aanbieden!"

Klant: "nee dank u, ik heb liever origineel Volvo"

:-X  ;D

LOL ;D

Ben benieuwd hoe die "goedkope rommel" zich gaat houden :-\

If it's not blown, it sucks...