Ervaring restaureren tweedelige velgen??

Gestart door BasV70, 15-03-2007 11:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BasV70

Wie heeft er ervaring met het restaureren van tweedelige velgen??
Ik wil mijn set Propus velgen laten restaureren. Er zit wat stoeprandschade van de vorige eigenaar op en er ontstaat zo hier en daar wat corrosie bij de boutgaten en de naad tussen velghart en velg.
Ik heb inmiddels contact gehad met Wheeltrim en zij geven twee opties.

Optie 1 is de velg in z'n geheel strak te maken en te poedercoaten, dus zonder demontage van het velghart. Hierbij worden de boutjes dus ook gecoat.  :-\
Optie 2 is om de velgen te demonteren en afzonderlijk strak te maken en te coaten. Daarbij wordt echter het aanlegvlak van het velghart op de velg afgeplakt en wordt dus niet gecoat. Het nadeel hiervan is de kans op corrosie naderhand. Daar heb ik nu dus ook een beetje last van.

Wie heeft ervaring met één van beide methoden en heeft wellicht nog andere oplossingen of tips.
Mijn voorkeur gaat uit naar optie 2, omdat dit naar mijn idee het mooiste resultaat geeft. :)  De boutjes zijn toch een fraai detail van de velg, en ik zou het jammer vinden als die onder de coating komen te zitten. Maar ik ben ook wel bang voor corrosie. Is er een methode om het aanlegvlak op een andere manier te behandelen?

Aan de andere kant denk ik dat het spuiten (met lak) van de velgen nog mooier zal zijn dan poedercoaten. Ik vind poedercoating vaak wat 'dik' lijken. Ik weet alleen nog niet of dan ook het aanlegvlak niet gespoten mag worden.

Gr. Bas

Jeroentjuh

Neem eens contact op met Peter hij is heel handig met 2/3-delige velgen. Polijsten, richten, spuiten, poedercoaten, afdraaien, .........

BasV70

Nou, blijkbaar is er op het forum dus niet veel ervaring met het restaureren van tweedelige velgen....

Inmiddels heb ik mijn velgen laten spuiten bij A.S.W. in Weesp. Is hetzelfde bedrijf dat de Pegasus velgen van ed heeft gespoten.
De velgen zijn gedemonteerd, waarna de velg is ontdaan van stoeprandschade en de aanwezige corrosie. Ook op het velghart is corrosie verwijderd. Daarna zijn velg en velghart geschuurd, gegrond, in kleur gelakt en blank afgelakt. Bij montage is, naar mijn weten, het aanlegvlak niet lak-vrij gemaakt.
Ik heb gekozen voor de 'kleur' Briljant, ipv de standaard grijze tint. Is niet origineel voor de Propus velg, maar ik vind het persoonlijk erg mooi. Zeker als de zon er op schijnt zit er een mooie glinstering in.

Afgelopen week als afsluiting van de voorjaars-poetsbeurt meteen maar even gemonteerd.  :eusa_dance: Al met al ben ik behoorlijk tevreden over het eindresultaat.

Voor de visiueel ingestelden onder ons hier nog wat plaatjes....

De set


Velg


Detail


Gemonteerd


Overzichtje, vers gepoetst  8) 8) En ja! Hij moet voor het mooie een paar cm naar benden.


Gr.  :D

850 T5 Freak

Ziet er heel mooi uit  :o :o :o ik heb dit altijd al 1 van de mooiste wielen gevonden (origineel volvo) nu wel heel houden he  ;)

Gr Dave
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Emiel


BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RRRRR_Ramon

Ziet er weer super uit Bas!!  ;D 

Ik snap alleen niet helemaal de link naar ASW in Weesp. Als ik er op klik kom ik op de website van Piet Dam uit (www.velgenreparatie.nl).  ???
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

BasV70

Citaat van: RRRRR_Ramon op 13-04-2007 20:22:42
Ziet er weer super uit Bas!!  ;D 

Ik snap alleen niet helemaal de link naar ASW in Weesp. Als ik er op klik kom ik op de website van Piet Dam uit (www.velgenreparatie.nl).  ???

:eusa_whistle: :eusa_whistle:

Moet een streepje tussen. Dit is de goeie:P

Rayman

Mooie wielen,

Mooie V70,

Gewoon topklasse...

Dark Side of the Force is German

ief

Prachtig geworden Bas! Wees er zuinig op. 8)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Eugene

Ziet er super uit!

Hoeveel heeft het je gekost als ik vragen mag?

If it's not blown, it sucks...

frekko

ziet er erg mooi uit

kleur verschil zie ik niet op de foto maar wellicht in het echt wel met een originele ernaast

wat mag dat kosten ???