Heeeeeele goedkope 205/45R17's (á € 59,- of € 69,-)?

Gestart door FelixB, 15-03-2007 12:07:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: regiorunner op 26-03-2007 00:35:17
iemand aleens op www.reifen.com geweest? Ikkah al wel  :eusa_dance: en heb een setje Vredestein Wintracs gescoord; voor 45 per band  :eusa_dance: Thuisgestuurd en wel

in 205-45/17 ???

regiorunner

Citaat van: ≡Đ©©©∟≡ op 26-03-2007 00:49:08
Citaat van: regiorunner op 26-03-2007 00:35:17
iemand aleens op www.reifen.com geweest? Ikkah al wel  :eusa_dance: en heb een setje Vredestein Wintracs gescoord; voor 45 per band  :eusa_dance: Thuisgestuurd en wel

in ???

neh 16" maar 17" is daar ook spotgoedkoop leverbaar.

Ricardo

Was net ook even op die Duitse bandensite. Toyo PRoxes voor 99 euro plus 4 verzending per stuk, en mijn banden zijn nogal versleten dus wie weet... Spijtig dat die Yokohama's zoveel meer kosten, want dat vind ik hele goede banden! Toyo heb ik nog nooit gehad, ik weet alleen dat die van de bandencentrale zei dat die heel populair zijn in het tuningsmilieu. ;D

elianmars

Die Toyo's plakken behoorlijk op droog wegdek. Op nat wegdek wat minder.

Nadeel is dat de banden redelijk zacht zijn, waardoor ze snel slijten.

Ricardo

Ik denk dat ze wel fijner zijn om te rijden dan mijn 225/45/17 ook al zijn die van een beter 'lees duurder' merk. Misschien toch nog maar even verder kijken voor mijn geliefde Yokohama's.

Eugene

Citaat van: elianmars op 26-03-2007 01:47:02
Die Toyo's plakken behoorlijk op droog wegdek. Op nat wegdek wat minder.

Nadeel is dat de banden redelijk zacht zijn, waardoor ze snel slijten.

En als ze half versleten zijn, plakken ze helemaal niet meer :-\

If it's not blown, it sucks...

Frans Harkema

Toch blijf ik het vreemd vinden. Deze en gene geven vermogens uit aan turbo's, downpipes, rvs uitlaatpijpen, exclusieve velgen, heldere koplampen en wat dies meer zij, maar een paar tientjes extra neerleggen voor een kwalitatief goede band? Ho maar! Let wel, het is je enige contact met de straat en veel vermogen moet wel goed beheersbaar blijven. Dat zit hem niet alleen in de rechtervoet, maar ook in het materiaal waarmee je dat vermogen overbrengt, de banden dus. In mijn ogen is het bepaald niet verstandig om op banden te bezuinigen, want dat laatste proef ik hier uit.
Maar, ieder z'n wens, ik geef alleen maar MIJN visie weer.  :eusa_think:

mehn

Citaat van: Frans Harkema op 26-03-2007 12:04:40
In mijn ogen is het bepaald niet verstandig om op banden te bezuinigen, want dat laatste proef ik hier uit.

:eusa_clap:






Weet iemand nog goedkoop Uniroyal Rainsport 1 uit te halen 16"?  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70geRwin

Citaat van: regiorunner op 26-03-2007 00:35:17
iemand aleens op www.reifen.com geweest? Ikkah al wel  :eusa_dance: en heb een setje Vredestein Wintracs gescoord; voor 45 per band  :eusa_dance: Thuisgestuurd en wel

Scheelt niet veel met www.autobandenmarkt.nl. Bij reifen nog 3,95 per band verzendkosten las ik. Bij autobandenmarkt gratis aan huis of bij enkele geselecteerde montagestations...

Net 4 maal bridgestone potenza's bij autobandenmarkt besteld en prijs is vergelijkbaar met reifen.de

Scheelt in ieder geval veel. Hier bij een bridgestone only montagestation 200 euri per band incl montage. Met autobandenmarkt ben ik voor 590 klaar.

M a r c

Citaat van: Eugene op 26-03-2007 11:34:11
Citaat van: elianmars op 26-03-2007 01:47:02
Die Toyo's plakken behoorlijk op droog wegdek. Op nat wegdek wat minder.

Nadeel is dat de banden redelijk zacht zijn, waardoor ze snel slijten.

En als ze half versleten zijn, plakken ze helemaal niet meer :-\

Yep, dan worden het keiharde stuiterbanden...

@Frans:  :eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ricardo

Wat zijn Budgetbanden? Alles behalve Michelin en Bridgestone? Ik vind niet dat je een Yokohama een budgetband kunt noemen. Toyo kun je over discussiëren. Maar ik ben in elk geval niet tevreden met mijn zeer dure Michelin Sport en nog wat. Maar je hebt gelijk goede banden zijn  een noodzaak. En Frans die paar tientjes zijn maal 4.

innocenti

Ik rij momenteel 215/40 17 Uniroyal rainsport. Nog niet eerder zulke fijne banden gehad die ook nog eens zeer betaalbaar zijn. Zeker in de regen een absolute topband.

Jan_D.

Citaat van: Ricardo op 26-03-2007 16:37:34
En Frans die paar tientjes zijn maal 4.

En een deukje kost??
Over de rest.. :eusa_silenced:

FelixB

Citaat van: Frans Harkema op 26-03-2007 12:04:40
In mijn ogen is het bepaald niet verstandig om op banden te bezuinigen, want dat laatste proef ik hier uit.

Dat was mijn insteek absoluut NIET!

Ik vroeg puur naar ervaringen, het zou kunnen dat een bepaald 'onbekende' band plots heel goed zou zijn, zoals de alom geprezen Falken, hier...
Ik kan me ook voorstellen dat de techniek zodanig voortschrijdt (en de bandenmengsel simpelweg wordt gekopieerd) dat bijvoorbeeld een goedkope band anno 2007 net zo goed is als bijvoorbeeld een Pirelli Asymetrico die in 1995 al op de markt kwam (alhoewel die steeds stilletjes wordt geupdate).

Nogmaals: geld besparen is mijn doel niet, want als ex-motorrijder:

Banden - remmen!
Banden - remmen!
Banden - remmen!
Banden - remmen!
Banden - remmen!
Banden - remmen!
Banden - remmen!
Banden - remmen!
855R & C70 T5 cabrio automaat

peterr

#29
Citaat van: FelixB op 20-03-2007 14:51:10
Citaat van: peterr op 20-03-2007 14:24:57
Rijdt nu al 40.000 km op een setje Hankook K104 op de R. Nu begint zo langzamerhand wel wat minder te worden (minder grip in nat), maar nogsteeds 5mm profiel. Overweeg zeker deze weer te nemen. Kosten rond de 85 euro bij internetwinkels.

Kijk, HIER hebben we wat aan...    En je grip op droog? Heb je ervaring met Pirelli's en zo?


Toen ik de auto kocht zat er PZero Asim. onder. Die hielden het 12.000 km vol voorop. Auto was op dat moment ook niet optimaal uitgelijnd. Ik heb de Hankooks gekocht omdat ik geen zin had om 150 euro per band per 15000 km af te tikken. Bochtengedrag met de PZero's vond ik persoonlijk rampzalig.

Dus of de vorige eigenaar had een zwaardere rechtervoet, of de uitlijning is beter, of de band slijt minder hard. De grip op droog is nu overigens wel minder dan nieuw, maar voor mij voldoende, maak me meer zorgen om het natgedrag nu.

Misschien ga ik ook wel voor een iets duurdere band, omdat de slijtage mee lijkt te vallen.