S60R remmen

Gestart door Dennis, 02-05-2003 00:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis

Weet iemand of het mogelijk is om de remmen van de nieuwe S60R op een 850 over te zetten? Zou een hele verbetering zijn denk ik.

Zippo

Ik denk dat je net zo duur uit bent ten opzichte van deze remmen!!




Boom

zou moeten kunnen denk ik, kost echter wel wat...   ;D
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Rudi

Citaat van: Boom op 02-05-2003 04:11:29
zou moeten kunnen denk ik, kost echter wel wat...   ;D

2500€,valt mee ;D :o ;)
Dr.Go-Fast...

Johann

De Porsche set kost in Nederland in onderdelen nog geen 1500 euro.
Je moet er echter nog de montage delen bij hebben zoals brackets voor de klauwen en de hubs om de schijven aan te zetten.
Voor sommige velgen zoals de Titan heb je ook nog een spacer nodig van 10 mm.
Eurosport tuning is de leverancier van de volledige Porsche kit maar je betaald je scheel aan verzend kosten.
De kit zit onder de 2000 euro compleet maar met de verzend kosten ben je per saldo niet extreem veel goedkoper meer uit.
Misschien iets voor ET om de montage delen apart bij hun in te kopen??

Dennis

Citaat van: Zippo op 02-05-2003 00:32:14
Ik denk dat je net zo duur uit bent ten opzichte van deze remmen!!




Met 1 verschil op Volvo onderdelen heb ik een flinke korting ( familie bij Volvo) en op de Porsche kit niet  ;)

Zippo

Dennis, dan is 't toch duidelijk..................... ;)

levensnevel

Een vraag welke mij al een tijdje dwars zit:
Kan iemand mij uitleggen wat, bij normaal weggebruik,  de toegevoegde waarde is van het monteren van zwaardere remmen ???
Gas- & rempedaal ahw dwars door je bodemplaat heentrappen kan iedereen.
Voor mij is juist de uitdaging in autorijde het zo vloeiend mogelijk rijden.

levensnevel
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

Boom

soms zijn er ontzettend vervelende automobilisten op de snelweg, die opeens naar links gaan als jij met 180 aankomt zetten. Stel als dat heel erg close wordt, dan zijn betere remmen een uitkomst natuurlijk ;)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

PieT111

#9
Citaat van: levensnevel op 04-05-2003 07:18:46
Een vraag welke mij al een tijdje dwars zit:
Kan iemand mij uitleggen wat, bij normaal weggebruik,  de toegevoegde waarde is van het monteren van zwaardere remmen ???


Bij normaal weggebruik is er niets mis met de standaard remmen en hebben zwaardere remmen dus weinig toegevoegde waarde, behalve dan natuurlijk een wat kortere remweg in noodsituaties.

Zodra je echter de grenzen van je 1500 kg zware 850/70 (en van justitie overigens) gaat opzoeken en vaak in de remmen moet duiken merk je al gauw dat het standaard systeem te kort schiet en dat een "upgrade" van het remsysteem eigenlijk gewoon moet.

Busje komt zo!

Rudi

Zouden die geperforeerde brembo schijven passen bij m,n A-P klauwen?Die A-P schijven maken toch aardig lawaai ;D

En ik weet niet hoe die nieuwe AP schijven zich houden wat herrie betreft dan....ken wel iemand die ze krom heeft gekregen en dat is niet een 1ns een " echte racer " :P ;)
Dr.Go-Fast...

850Joris

Deze heeft het gedaan!

http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=14494&page=1

Met Porsche klauwen en zelf brackets gemaakt.

Lijkt me inderdaad niet verkeerd.  

Ik ben ondertussen dik tevreden met mijn MOV'IT Set.  Met aangepaste 342mm schijven zodat de stuurkogel vrij kan bewegen.

Rudi

Denk ook wel dat het past ze zijn gelukkig nog lang niet aan vervanging toe.Vind het ook wel mooi staan die geperforeerde schijfjes,jammer dat AP die niet meer heeft...

Wat het verschil dan is tussen AP en Brembo terwijl ze nu onder 1 dak zitten...
Dr.Go-Fast...

Entuscan

De s60R remmen op de 70/850 klasse wil blijkbaar niet lukken :(

Op de ouwe 9 reeks is het wel al gelukt
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

De Porsche remklauw is "plat" met twee bout gaten haaks op de as.
Hier zet je vervolgens een hoekstuk achter en dat kunnen ze aan de fusee worden vastgezet.

Bij de R klauw zit de fusee montage in er bij in gegoten en de hart afstand van gaten is anders dan bij de 850. Gaat zo dus nooit passen.

De schijven zou je wel kunne gebruiken.
Voor zijn ze iets van 332 X 32, zelfde als de porsche schijf. Je zou dan alleen de plaats van de klauw moeten aanpassen.
R schijven zijn relatief goedkoop en doen 't prima.

De AP schijf is 28 mm dik, zelfde als de R achter schijf.