... Turbootje heeft een opvolger: een V70 T5 !!

Gestart door DinanT, 22-03-2007 10:11:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DinanT

Hallo,

ik ben Dinant, heb een S40 2.0T uit '98. Ik ben de laatste dagen hier ook wat aan het rondkijken en vond het wel zo netjes om me dan ook maar even aan te melden.
Ik kom oorspronkelijk uit het oosten van het land, Haaksbergen dus, en woon nu al een poosje in het westen. Ik ben wel bekend met bepaalde projectjes die uit een schuurtje uit het oosten van het land komen... en ben dus wel benieuwd naar de afloop van het nieuwe project Mjolnir.
Ik rol hierin  

FGG

Tja, op den duur kom je vanzelf terug naar 'ons'.

Welkom op 't Forum, Dinant.

Heb je wat plaatjes van je S40?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

DinanT

#2
Citaat van: FGG op 22-03-2007 10:25:35Heb je wat plaatjes van je S40?

FGG

Plaatjes zijn inderdaad beter, ik had deze post veel eerder moeten aanpassen.... excuses...









EDIT: foto's ge-update
Ik rol hierin  

Niek

Welkom Dinant, mooie S40 heb je! Alles erop en eraan zo te zien, sjiek interieur ook.
Ondanks dat sommigen vinden dat een S/V40 geen Volvo is vindt ik het nog steeds een mooie auto, heb er zelf ook ooit over gedacht om zoiets te kopen.


And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

DinanT

Citaat van: Niek op 22-03-2007 17:02:55
Ondanks dat sommigen vinden dat een S/V40 geen Volvo is....
Tja, als je het een beetje ver doortrekt is het natuurlijk gewoon een Daf :eusa_doh: ;D
maarja.. een Zweed is het allerminst ;) enne.. sjiek issie inderdaad
Ik rol hierin  

FGG

Mooie en nette auto. Behoorlijk compleet. Alleen jammer dat 't allemaal zo grijs lijkt...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

DinanT

ja erg spannend is het niet, maar mij hoor je niet klagen in mijn electrisch bediende en verwarmde leren stoel ;D ;D
Ik rol hierin  

Niek

Nou zo spannend is het dashbord van een 850 ook niet hoor....

(oeps wat zeg ik nu :o)
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

DinanT

Citaat van: Niek op 24-03-2007 13:54:54
Nou zo spannend is het dashbord van een 850 ook niet hoor....

(oeps wat zeg ik nu :o)
Och, ik kan me nog een ritje herrinneren in een 850T5, 275km/h op de klok....
dan wil je niet afgeleid worden door een spannend dashboard ;D ;D 8)
Ik rol hierin  

SvenB

Hey Dinant,

Hoe bevalt mijn "oude" auto je ??  Leuk dat ik hem nu weer tegenkom. Heb hem destijds zelf ingeruild voor een S70 T5 welke nu ook op LPi loopt.

Wat betreft de hoogteverstelling van de koplampen, die doet het niet omdat de motortjes niet in de lampen die er nu op zitten pasten. Het lichtopbrengst is idd niet ideaal, komt waarschijnlijk door het feit dat het imitatielampen zijn. Dit was iets wat mij ook gelijk opviel toen ik de lampen gemonteerd had. Dat de linker ruitenwisser tegen de raamstrip aan kwam vond ik ook zeer ergelijk, maar ik had geen zin om het aan te passen omdat ik toch al naar een S70 opzoek was.

Wat je binnenkort waarschijnlijk wel even moet doen is een motorsteun vervangen. Bij een bepaald toerengebied zit er een hoge trilling in die op je oren slaat. Vooral de bestuurder heeft hier last van, de bijrijder veel minder. Als ik het me zo herinner is dat zo tussen 2500 en 3000 rpm.

Verder is het een heerlijke auto waar ik altijd met veel plezier in heb gereden. Ik heb er eigelijk nooit wat mee gehad, maar ben er dan ook behoorlijk zuinig op geweest.

Chippen van de auto wil als ik het me goed herinner niet omdat de 2.0T motor met 200pk niet op LPi gaat werken. Een 200pk T4 kan namelijk ook niet op LPi (bron: mesman).

Owhja, je mist vast het orginele reservewiel en de orginele krik. Die kwam ik vorige maand in de schuur tegen en staat/stond al een tijdje op marktplaats.

Veel plezier met je nieuwe auto.

Sven.

DinanT

Hallo Sven,

echt een heerlijke reismachine, wel een paar kleine puntjes, maar daar is de leeftijd ook naar natuurlijk.
Leuk dat ik hier de vorige eigenaar tegenkom. Dat je er zuinig op bent geweest is wel te zien. Mijn dank daarvoor  ;)
Motorsteun zou idd goed kunnen, bij 130 is een irritante 'brom' te horen.

Alleen... heb jij hem ingeruild in Veenendaal? Of is ie daar via de handel terechtgekomen? Want in dat bedrijf ben ik ondertussen wel zeer teleurgesteld. Ze hebben er nu een nieuwe accu ingezet, maar de radio is nu dood. Ze laten wel meer steken vallen trouwens...

Wat betreft dat chippen, dat vermoeden had ik eigenlijk al een beetje i.v.m. LPi. Toch proberen of er iemand is die het voor elkaar krijgt (in de toekomst...)

De originele krik heb ik eigenlijk nog wel belang bij, als je die nog hebt. Ik hoor het wel.

Dinant
Ik rol hierin  

SvenB

Dinant,

Ben met dit probleem eens bij een garage geweest en die had het gelijk over een motorsteun (kon zo niet zien welke). Omdat ik dus al naar een S70 op zoek was heb ik er niets aan laten doen, maar het is inderdaad behoorlijk irritant.

Ik heb hem ingeruild in Veenendaal. Aangezien ik de S70 zonder garantie of wat dan ook hem meegenomen weet ik niet hoe zij met de nazorg omgaan. Eerlijk gezegt verbaasd het me niet dat het niet de meest schappelijke mensen zijn.

Het verhaal over het niet mogelijk zijn van chippen dat komt bij mesman weg. Als zij zeggen dat het niet kan dan kun je er eigenlijk 100% vanuit gaan dat het ook echt niet wil. Lees de goede referenties van mesman maar eens op het forum.

De krik heb ik nog liggen, heb je ook belang bij het orginele reservewiel, zit een nieuwe band op.

Sven.

Ludo

Citaat van: SvenB op 27-03-2007 11:49:24
Het verhaal over het niet mogelijk zijn van chippen dat komt bij mesman weg.

hoe lang is dat dan al geleden?.
waarom zou chippen niet gaan?.
en waarom een T-4 niet op LPi?, je bent vast niet de eerste...

DinanT

#13
@Ludo: de installatie van de S40 is vorig jaar april ingebouwd, dus is niet heeel lang geleden.

Ik heb inderdaad al gelezen dat Mesman zeer goed is met Volvo op lpg.

Ik kreeg 3 maand volledige garantie op de auto, maar toen ik hem ophaalde waren er al diverse dingen niet 100% zoals afgesproken, maar ik wilde eerst een tijdje rijden, zodat ik een goed beeld van de auto had. Dus na 4000 km rijden maar eens een afspraak gemaakt voor een beurt, want er waren inmiddels toch een aantal dingentjes waar ik mij aan ergerde.
Vooral veel dingen die niet volgens afspraak waren dus. Inmiddels ben ik er achter dat die 3 maand volledige garantie niet echt veel inhoudt bij hen...  >:(
Ik rol hierin  

Ludo

je hebt een 2.0T, dat is toch de lagedruk turbo van 160pk, of heb ik dat mis?.
heb je de witte LPi injectors?.
dan ben je met je chip aanpassen al klaar...