850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

#5850
Helemaal mooi-mooi is het nog niet.
De koude start is nog steeds zoals het was.... lastig aanspringen en erna gasgeven betekent inhouden. Even later is dat weg. Iemand een idee?

https://youtu.be/37lWMHq7s9Y

https://youtu.be/nmlawkvH1hs

Brandstofdruk(regelaar)? LMM?

Citaat van: V70geRwin op 19-10-2020 15:44:45
231 is long term fuel te rijk (buiten het bijstuur bereik)
Heb je de ECU verteld dat er nu witte injectoren inzitten?

Weet niet of er hier voor ook een 18T (al dan niet schuin) op zat maar zo niet gauw de software daarop aan laten aanpassen!

Uiteraard komt er nieuwe software in. Rij nu even zonder TCV, dan draait ie basisdruk

sanderT5R

T-5R heeft een goed baasje gevonden :D.

Mooie updates weer!


Vulk

Hij lijkt toch al iets beter te starten.

Start hij beter als je eerst de auto enkele keren enkele seconden op contact zet?

gero


KIM

3" is moeilijk groot. Ik heb het op de XC zitten en het een ramp om ruimte te vinden. Met name bij het subframe voor en over de achteras heb ik maar enkele mm.
Trillen bijna gegarandeerd.
Onder de R ga ik om die reden gewoon voor 2,5" catback. Vermogens verschil gaat de 1/2" niet opleveren. Een 3" eindstuk is echter wel gaaf hoor Joost. Ben ook blij dat je weer een ori bumper hebt geplaatst.
Het wordt nog wel eens wat  ;D

V70R^2

Keurig, die CY wordt goed vertroeteld :D

de Boeing

Nice!!

klinkt idd ook lekker dik (valt brom @100km/u mee?)



Welke pakking is er tussen turbo en downpipe geplaatst (die dunne metalen of de dikkere keramisch-achtige)?

Starten is idd nog niet zoals het hoort, andere software geladen (ivm turbo en injectoren)?


Miyel

Citaat van: )()()sT op 19-10-2020 14:00:25
Dikke piep:


Dat de uitlaat niet goed zit baal ik van kerel.. Maar ik zie hier echt wat aan het rechter ophangrubber van de foto. Ik kan me nog goed herinneren dat ik bang was dat de ophang-stang tegen de bracket aan zou gaan schommelen; bij mij viel het RVS stangetje bijna flush met het rubber, schoot er net niet uit (wat ie overigens toch niet doet, het is zelfs lastig los te krijgen).
Én.. hij hangt daar wel erg geforceerd naar voren.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Lucas

Staat er weer mooi bij zo  :eusa_clap:, uitlaat is wel heul erg gaaf, misschien op de langere termijn ook maar eens voor zoiets kijken  :eusa_drool:
'96 850 T-5

R o b

#5859
Citaat van: ruubje op 18-06-2020 20:05:32
Rob heeft er toch eentje onder z'n 850?

Jep!  :D

Citaat van: )()()sT op 18-06-2020 16:24:11
Oh ja, die hebben we ook nog!
En custom, tja. Ik kan met dat hok momenteel niet ff door Nederland crossen, zoveel vertrouwen heb ik erin ;D

Hoe is/klinkt TME?

Nou, dan korten we dat in en kom je ff luisteren in Noord-Brabant!   :eusa_dance:
Maar goed, volgens mij heb je al een pijpje gevonden!

StefanCJ

Erg dik die uitlaat, Joost, heel stoer!

)()()sT

Inmiddels staat de auto weer geschorst in de winterslaap, maar is het moeilijke starten en inhouden ook opgelost.
Ik had het al over moeilijk starten, maar dan ook lastig lopen de eerste minuten na een koude start. Daarnaast had ik, zodra je boost maakte nog steeds een stotterende motor.
Dus... volgende stap -omdat immers alle sensoren en sondes + ontsteking nieuw zijn- brandstofdruk meten. Deze leek normaal, alleen zag je dat ie na afzetten contact gelijk terugliep.
Voor de zekerheid gelijk even het brandstoffilter vervangen voor een nieuwe en erna de brandstofpomp uitgebouwd. Er was bij de vorige eigenaar een nieuwe gemonteerd (merk onbekend, maar het geluid leek op die van een Walbro). Daar kwam het euvel al snel naar boven. Het slangetje van de pomp zelf naar het pomphuis is een cm. of 2 te kort waardoor ie dus gewoon los op de pomp zat. Er kwam dan wel brandstof doorheen, maar zodra je dus peut vroeg liep het gewoon ernaast  ::)



Aangezien het merk onbekend was, en ik toch nog een compleet huis met Walbro had liggen uit mijn toentertijd gesloopte blauwe V70R die maar gelijk ingebouwd. Sindsdien: probleem opgelost en weer volle power. Inhouden is weg, moeilijk starten en lopen dus ook. Mooi  8)

Erna APK erop gezwengeld (ternauwernood goedgekeurd ::) ;D)
Opmerking: koplamp RV slecht, dus daar ga ik komend jaar een nieuwe set voor kopen, denk Depo want Hella is schreeuwend duur.
Daarnaast doet mijn ABS-lampje het niet; ik dus heel onnozel: "ow ja, echt?" ;D maar da's enkel een adviespunt. Soms brandt Tracs, en idd. ABS schittert dan door afwezigheid.
Na de keuring de auto de garage ingereden en daar staat ie dus nu, warm en droog.



Rest mij nog een andere vraag: mijn auto heeft een onlogische NAP-stand. Dat komt omdat er door de vorige eigenaar een andere teller in is gezet, oude heb ik erbij. Dit is niet gemeld dus de APK erna stond de stand een ton lager en heeft de auto dus dit mooie stempel "onlogisch."
Kan ik daar op een of andere manier vanaf komen? Je kunt dat aanvragen bij RDW, maar dan moet je zoveel mogelijk bewijs tonen. Ja, de oude tellerunit heb ik, met die stand (stond stil, dus gewoon wieltje defect - waarom zou je dan het hele huis wisselen) thuis liggen. Trouwens is dat een vaag verhaal; die tellerunit is er een van een non-turbo ???
Verder heb ik geen bewijs van onderhoudsbeurten e.d.
Het liefst draai ik de huidige teller weer vooruit, strokend met de gereden km's + de oude stand bij invoer en dan zou het mooi zijn dat dat predicaat  "onlogisch" weg gaat. Niet dat ik er nou wakker van lig, maar toch ;)



Ik dacht trouwens slim te zijn en met de OBD-1 de stand uit te lezen, maar dat zegt natuurlijk niks. Het wordt in de tellerunit opgeslagen en niet in de ECU  :eusa_eh: ;D





V70geRwin

Bizar die pomp zeg, dat er nog een beetje druk op die leiding komt is best bijzonder.

Vlgs mij het enige wat je kan doen is het hele verhaal opsturen naar RDW en hopen dat ze iets willen doen.
Het is helaas in het verleden verkeerd gegaan en daar draait nu net hun hele systeem om, dit soort dingen willen ze juist vastleggen.

mitsupiet

#5863
De enige verklaring die ik kan bedenken met het Turbo, non Turbounit verhaal is dat ze het tellergedeelte hebben gewisseld.
Niet zo slim natuurlijk als ze dat gedaan hebben. Ik ben bang dat je dit niet meer rechtgebreid krijgt bij de RDW. Maar niet geschoten is altijd mis. Ik zou het gewoon proberen.

Te hard geschrobt.......

volvobug

#5864
Lijkt me makkelijker om op verzoek meer km's bij de RDW geregistreerd te krijgen dan minder

edit: https://www.mijnautocoach.nl/onlogische-kilometerstand-corrigeren/

https://www.rdw.nl/particulier/formulieren/correctieformulier-tellerstand
Handtekening? 85011806 en Saffronie.