850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ik heb het tankje van de R nog liggen, Joost.

Als je 'm wil hebben, zeg je het maar ;)

)()()sT

Dat is helemaal mooi, want dan hoeven we niks passend te maken :).
Wat betreft mijn koude starts: DRIE lekkende injectoren; het lag dus toch niet helemaal aan mij ;D

GeertG

Citaat van: )()()sT op 25-05-2009 16:03:45
Dat is helemaal mooi, want dan hoeven we niks passend te maken :).
Wat betreft mijn koude starts: DRIE lekkende injectoren; het lag dus toch niet helemaal aan mij ;D

En waren die niet onlangs vervangen ?  :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Ja, in november ook al drie....

Ludo

das wel straf, 6 injectoren op een half jaar.

voor jouw volgende keer geen garantie meer  ;D

Citaat van: )()()sT op 25-05-2009 16:03:45
het lag dus toch niet helemaal aan mij ;D

hij start nu sneller dan een vingerknip?.  :evil:

BOV

Dezelfde 3 weer?

Was het wel gewoon garantie?
I take pictures and build stuff...

)()()sT

De vorige keer was het heel erg druk en werd het me ff vluchtig verteld, ik dacht dat het toen 2 lekkende exemplaren waren (blijkbaar toch 3).
Dit keer waren het de injectoren van cilinder 2, 3 & 4 (hetgeen betekent dat er minimaal 1 toen vervangen exemplaar nu wéér vernieuwd is).

Citaat van: Ludo op 25-05-2009 17:30:21
hij start nu sneller dan een vingerknip?.  :evil:

Hij blijft gewoon lopen  :o ;D

Wel frapant dat die dingen dus behoorlijke "kinderziektes" hebben  :eusa_shifty:
Het was uiteraard een garantiegevalletje ;)

)()()sT

Citaat van: Ludo op 25-05-2009 17:30:21
hij start nu sneller dan een vingerknip?.  :evil:

Hmmmmm.... bijna
Koude start vanmorgen:


:eusa_dance:

Thys

Mooi man! Das sneller dan de mijne :D

)()()sT

Als je een LPG installatie krijgt, worden dan de bougies er ook ff uitgehaald.... of?

:eusa_think:

elianmars

Nog niet goed, Joost?  :-\

wepster

het zit je niet mee met die boot he  :eusa_wall:

Misha

Citaat van: )()()sT op 25-05-2009 18:42:32
Wel frapant dat die dingen dus behoorlijke "kinderziektes" hebben  :eusa_shifty:

Jij hebt de rode zeker ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Citaat van: elianmars op 29-05-2009 17:59:36
Nog niet goed, Joost?  :-\

Citaat van: wepster op 29-05-2009 18:13:21
het zit je niet mee met die boot he  :eusa_wall:

Nou nou, geen paniek, al dacht ik vandaag even WTF?

Aangezien mijn bougies er momenteel een kilometer of 15k. inzitten was ik wel benieuwd naar de staat ervan.
Ik heb ze dus even losgedraaid, en ik moet zeggen dat ze er allemaal prima uitzagen :) (wel zaten ze mijns inziens vast).
Echter, in het gat van cilinder 5 (verdelerzijde) zag ik tot mijn verbazing iets liggen wat leek op een half ringetje van rubber o.i.d. Ik kreeg het er ook niet meer uit aangezien het dus gewoon in het gat op de zuiger viel  :eusa_shifty:
Het leek net een partje van zo'n thule waarmee de hele LPI-bedrading ingepakt mee zit.
Ik zag ook dat de afsluitring op de bougie iets "ontzet" was en scheef op de draad zag; dit duidde er dus op dat dat stukje wee-tik-veel-wat gewoon tussen de bougie heeft gezeten.

Uiteindelijk de bougie er weer in, starten en "bobobobobobobobobob"  :eusa_eh:
Hij liep voor geen meter. Omdat ik dus echt even niet wist hoe en wat heb ik de auto gelijk uitgezet en assistentie gevraagd bij onze monteur  ;D

We hebben nog met een lampje en een magneet-antenne in de verbrandingskamer gekeken (of het van ijzer was), maar verder geen bijzonderheden. Alles gemonteerd, starten en hij liep weer. Weliswaar stotterde ie nog wat maar na eventjes was het weg.

Mijn vraag over de bougies was dus omdat IK vóór de gasinbouw de hele ontsteking vervangen heb, en dat er dus echt niks tussen zat toen. Op een bougie zit dus ook NIKS van ringen ofzo, dus het is me een raadsel waar het vandaan komt.

Vanmiddag maar eventjes goed hetgeen wat erin gevallen is weggebrand  :evil:

Citaat van: Misha op 29-05-2009 18:54:40
Jij hebt de rode zeker ?

Bruin, met een groene stip erop. De nieuwe zijn wel gemerkt als zijnde vervangen  8)

Ludo

kan me niet voorstellen, waarom de bougies uitgehaald moeten worden bij inbouw.  ???
tenzij men nieuwe er in heeft geplaatst, maar dan zou dat ook op je factuur moeten staan.