850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: elianmars op 15-07-2009 14:49:11
Lijkt me dat je daar ook niet echt vrolijk van wordt.....

Nee en nu gaat ie ook nog de auto chippen...
Reserveer maar vast een paar GB schijfruimte Nico :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

 ;)

Beetje PK's en koppel erbij en de remap i.v.m. de IC en ik ben tevreden.

Even iets anders:
Een knietje welke zit op de brandstof(retour)leiding die op het inlaatspruitstuk zit is een beetje poreus.



Het is de leiding die je net naast de gaskabel-kap naar beneden ziet lopen.
Gisteren zelf even in Vadis zitten kijken, maar vond niet echt het desbetreffende knietje. Ik gokte op artikelnummer 9125615.
Gistermiddag even in de pauze bij Biermans langsgereden, waar men hetzelfde dacht....
Maar het is dus niet "dat" knietje (op het prentje in Vadis is het nr. 11 meen ik).
Volgens een andere medewerker is het nummer 12 (art.nummer weet ik ff niet meer), maar dat stomme ding kost € 13,-  :o

Weet iemand welk art. nummer het (wel) is?

Ludo

Citaat van: )()()sT op 15-07-2009 15:28:18
Een knietje welke zit op de brandstof(retour)leiding die op het inlaatspruitstuk zit is een beetje poreus.

Het is de leiding die je net naast de gaskabel-kap naar beneden ziet lopen.
Gisteren zelf even in Vadis zitten kijken, maar vond niet echt het desbetreffende knietje. Ik gokte op artikelnummer 9125615.
Maar het is dus niet "dat" knietje (op het prentje in Vadis is het nr. 11 meen ik).

Ik zie in Vadis geen nr 11.
Kan me ook niet voor de geest halen dat er bij de gasklep een brandstof(retour)leiding zit.
Bedoel je soms het vacuumslangetje van de drukregelaar naar het kerstboompje?.

Johann

Het is nummer 12 en is de vacuum leiding zoals Ludo al aangeeft. Bestel dan gelijk beide kanten, is maar 26 Euro..  :o

)()()sT

Citaat van: Ludo op 15-07-2009 18:27:31
Ik zie in Vadis geen nr 11.
Kan me ook niet voor de geest halen dat er bij de gasklep een brandstof(retour)leiding zit.
Bedoel je soms het vacuumslangetje van de drukregelaar naar het kerstboompje?.

Op bovenstaande foto zie je over het blok 2 leidingen lopen. Eentje gaat naar de injectoren, de ander loopt onder de afdekplaat door naar rechts en zie je precies tussen gasinjector 4 en 5 naar beneden lopen. Deze zit met een rubberen knietje op het inlaatspruitstuk.

Het is in ieder geval anders als bij een 850, vandaar dat ook bij de blokwissel de complete injectorrail toen van de V70 gehandhaafd is.

)()()sT

Dit is een prentje van de brandstofverdeelleiding uit Vadis... strookt niet echt met de echte situ  ;D


Ludo

#816
Wat heb jij toch voor samenraapsel onder de kap?.
;D


Die "andere" leiding hoort toch naar de drukregelaar te gaan.
Een brandstofretour naar het inlaatspruitstuk lijkt me sterk.  ;D


Even gaan snuffelen voor een foto op mehn z'n site.
Hier zie je de leiding naar de injectorrail, en op de andere zit een kort slangetje naar de drukregelaar. (nr 12 op jouw afbeelding)


)()()sT

Het is echt anders bij een *70, dat wat ik heb is gewoon origineel.
Ik heb de drukregelaar achter het blok zitten en bovenin alleen een demper...

Het is echt een stalen leiding (een van die twee die dus over het blok heen loopt die het spruitstuk ingaat.  :eusa_doh:

thuur

Is het niet 3531116 dan?


Gr :eusa_think:

Johann

Citaat van: )()()sT op 15-07-2009 22:28:06
Het is echt anders bij een *70, dat wat ik heb is gewoon origineel.
Ik heb de drukregelaar achter het blok zitten en bovenin alleen een demper...

Het is echt een stalen leiding (een van die twee die dus over het blok heen loopt die het spruitstuk ingaat.  :eusa_doh:

Oh wacht effe.. Jij hebt een fuel rail met alleen een aanvoerleiding?

Dan heb je ook alleen een pulsdemper op de rail zitten.
Vanaf de drukregelaar bij het schutbord moet dan een vacuumleiding lopen ja en een heel klein/dun leidinkje die over de waterbuis richting inlaat gaat.

Zou je misschien nummer 3531116 moeten hebben maar dat staat op een andere pagina in VADIS.

"Brandstofleidingen van tank naar motor. 5CYL 2WD TURBO"

)()()sT

Lijkt er inderdaad wel op Johann en Thuur  :eusa_clap:
Het plaatje is een beetje verwarrend, maar volgens mij bedoelen ze idd. daar de leiding en die aansluiting mee.

Morgen eens bellen met de dealert.


Ludo

Citaat van: )()()sT op 15-07-2009 22:51:06
is een beetje verwarrend,

Dat krijg je hé, met die V70 namaak 850.  ;D

)()()sT


Rogers XC 70 2000

Citaat van: Ludo op 15-07-2009 23:01:02
Citaat van: )()()sT op 15-07-2009 22:51:06
is een beetje verwarrend,

Dat krijg je hé, met die V70 namaak verbeterde 850.  ;D

:evil:  ;D

)()()sT

Zo, weer een vruchtbare dag vandaan  8)

Ik ben vanmorgen rond een uurtje of 08.15 uur vertrokken met als eindbestemming het pitoreske Haaksbergen.
Het weer was onderweg kl*te, links van me (boven NL) zag ik de hele rit lichte lucht en opklaringen komen, maar in Duitsland was het regen, regen en nog eens regen. Aan de andere kant van de weg nog een ernstig ongeluk gezien, want de traumahelikopter stond er ook  :-\

De rit duurde uiteindelijk wat langer dan gepland, maar om 10.55 uur draaide ik de parkeerplaats bij Fasttech op. De afspraak stond voor 11.00 uur dus dat was netjes op tijd.

De heren waren bezig met een zeer mooie Audi S3 van een vriend van Martijn. Martijn en zijn maten waren de hele dag daar; toen ik klaar was moest de nieuwe DP nog onder de Audi en moesten ze nog rollen.

Allereerst is mijn auto in de "oude" staat op de rollenbank gezet; het resultaat mocht er best wezen (op benzine):
Vermogen: 247 pk;
Koppel: 334 Nm.
Ondanks de nieuwe IC was de AFR heel goed :)

Erna is de ECU eruitgehaald en is Marco gaan knutselen achter zijn bureau, om na een tijdje met de aangepaste ECU terug te komen. Na montage was het natuurlijk spannend wat ie zou doen....... De wastegate stond wat slap dus die is ook wat bijgesteld.
We hebben 3 runs gemaakt met uiteindelijk resultaat:
Vermogen: 273 pk;
Koppel: 410 Nm.  :eusa_dance:

Alles zag er goed uit qua verloop; vanaf ca. 4000 toeren heeft ie de volle 270 pk. voorhanden tot het einde.

Erna is er nog een run gemaakt op LPG, hier haalde de auto 280 pk  :o en 407 Nm.
Ook op gas loopt ie prima, iets armer als op benzine, maar niet ernstig.

Als laatste zijn we een rondje gaan rijden, man wat een verschil!
Na een bezoekje aan de plaatselijke ABN AMRO pinautomaat heb ik betaald, Martijn en vrienden gedag gezegd en ben ik aan de terugreis begonnen.
De auto rijdt heerlijk, een veel betere gasrespons en voor mijn gevoel rij je met half gas zo richting de 200  ;D

Na een paar files was ik rond half 6 weer in het Heerlense.

Hier een paar (niet spannende) foto's van de auto op de bank:

Vantevoren:


Even uitblazen na een run:


Het blokje met nog net links de aangepaste ECU:


8)