850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard850

Voering ligt er ook al af ja:P

)()()sT

Nou, de AWD heeft zijn staalvelgjes ook aan de achterzijde ;)
Van Ludo heb ik een set wielbouten gekregen, welke voor staalvelgen geschikt zijn (met korte kop), nogmaals dank  :eusa_clap:
De conische vorm van overgang kop-draad is iets anders, en daardoor loopt er niks aan.
Ik heb het duidelijk gehoord: met een staalvelg en de chromen (lange) bout hoorde je duidelijk wat aanlopen.

Volgend euveltje:
De XC heeft een gescheurde buitenste ashoes aan de linker zijde. Onderdeeltje besteld, prima.... niet helemaal.
Ze kregen vanmiddag met geen mogelijkheid de (linker) aandrijfas uit het fuseestuk, zo werd mij verteld.
Even een domme vraag, maar "uit het fuseestuk," wat bedoelt men daar eigenlijk mee? De as / homokineet zit toch door het wiellager + schijf heen?

Mijn maat durfde niet te hard te rammen, om niks kapot te maken. Zijn er tips/trucs hiervoor?
Heet stoken, is dat een optie, of kun je dan ook je wiellager wegmikken?
Hij gaf al aan om in het uiterste geval een andere as te zoeken; maar zijn de aandrijfassen links van een AWD hetzelfde als van een FWD?
Ik zit ff in Vadis te neuzen; volgens mij wel:

AWD; van de achterzijde gezien, nummer 1:


FWD; van vooraf gezien, nummer 16:


Thanks voor input.

Freakybaby

Uit het fuseestuk halen zullen ze ws mee bedoelen om hem uit dat blok te halen waar ie doorheen steekt (naar de grote moer toe).

Fusee en lager is een geheel bij de 850
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT

Hier gaat ie doorheen:

22-16-en de schijf.

;D

henry classic v70

Bedoel je dat die borgmoer knetter vast zit?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ludo


thuur

De "korte" as zit meestal muurvast. Niet alleen in het fuseestuk (of correcter: naaf/wiellager) maar ook vaak in de bak. Soms wordt de vertanding verlijmd.

Naast het standaard beuken met de moker op de losse moer op de as en poelietrekker is er nog een 3e oplossing:
Niet lang hellen, Wibo bellen.


Gr ;D

Ludo

Citaat van: thuur op 26-01-2010 23:23:25
Niet lang hellen, Wibo bellen.


Gr ;D

;D
Een goeie plons kruipolie kan ook al veel meehelpen.

)()()sT

Citaat van: thuur op 26-01-2010 23:23:25
De "korte" as zit meestal muurvast. Niet alleen in het fuseestuk (of correcter: naaf/wiellager) maar ook vaak in de bak. Soms wordt de vertanding verlijmd.

Niet dat ik zelf aan de slag ga, maar vind het wel interessant om te weten... Wat bedoel je daarmee?

R o b

Over aan de slag gaan gesproken!

)()()sT


GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Freakybaby

Citaat van: )()()sT op 27-01-2010 09:32:29
Citaat van: thuur op 26-01-2010 23:23:25
De "korte" as zit meestal muurvast. Niet alleen in het fuseestuk (of correcter: naaf/wiellager) maar ook vaak in de bak. Soms wordt de vertanding verlijmd.

Niet dat ik zelf aan de slag ga, maar vind het wel interessant om te weten... Wat bedoel je daarmee?

Dat er lijm op de as gedaan wordt voordat ze hem monteren. Zeg maar het geribbelde gedeelte wat aan de binnenkant van nr 16 grijpt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

)()()sT

Maar..... dan krijg je het wiellager toch helemaal niet meer los van de as?

Turbobiker

Citaat van: )()()sT op 27-01-2010 11:48:49
Maar..... dan krijg je het wiellager toch helemaal niet meer los van de as?

Precies! ;D
De Tussenpaus