850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eugene

Citaat van: )()()sT op 27-01-2010 11:48:49
Maar..... dan krijg je het wiellager toch helemaal niet meer los van de as?

U gaat door voor de magnetron ;)

Bekend probleem bij de latere modellen, daar wordt de as met locktite wastgezet. Kan idd wat moeite kosten om deze los te krijgen. Hamer en anders in de pers. XC90 achterassen roesten overigens vast in de fusee, komen soms pas los (met een flinke knal) als er 12+ ton druk op de pers staat ;D

Zou dus goed kunnen wat Thuur zegt, afhankelijk van locktite type kan het goed vast zitten. Bakzijde is redelijk makkelijk los te krijgen, kun je een bandijzer/breekijzer tussen zetten en anders voorzichting met een hamer een schroevendraaier tussen bak en as tikken.

If it's not blown, it sucks...

Freakybaby

Citaat van: )()()sT op 27-01-2010 11:48:49
Maar..... dan krijg je het wiellager toch helemaal niet meer los van de as?

Vraag Wibo maar. Dan is het los of stuk. Gaat het stuk dan had je toch al nieuw moeten kopen  :evil:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Turbobiker

Loctite kun je met een föhn weer vloeibaar maken, ook even te proberen (verfbrander kan ook, let wel op met het lager)
De Tussenpaus

)()()sT

Dank u, dank u....
Ik vraag gewoon, want ik vind het wel interessant om nou eens te zien hoe dat alles in elkaar steekt.

:)

Eugene

Citaat van: )()()sT op 27-01-2010 12:15:52
Dank u, dank u....
Ik vraag gewoon, want ik vind het wel interessant om nou eens te zien hoe dat alles in elkaar steekt.

:)

Hier staat nog een zilvere V70, die mag je wel uit elkaar komen trekken. ;D

Of was 't nou een zwarte?  :eusa_shifty:

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Ik kom je wel helpen hoor  :eusa_angel:
Die twee deuren rechts waren strak hè  ;D

Zwarte onderlak is idd. goed voor NBP  :evil:

Turbobiker

Ah, slopen, dan kom ik ook helpen. Neem ik de linker deuren!
De Tussenpaus

@®-

#1162
)()()sT, over 20 jaar (dezelfde kapper hebben ze al)

http://www.youtube.com/watch?v=4rlYywEslDw


;D ;D ;D ;D

;)


wepster

en joost pa tevree  ???


)()()sT

Citaat van: thuur op 26-01-2010 23:23:25
Naast het standaard beuken met de moker op de losse moer op de as en poelietrekker is er nog een 3e oplossing:
Niet lang hellen, Wibo bellen.

Vanmorgen met de XC langs mister "wat vastzit mot auch los kenne" gegaan om de as uit de naaf te knutselen.
Wibo zou Wibo niet zijn als ie een stevige hamer de boel niet los zou krijgen, want na korte tijd schoot de as naar binnen en was de boel los. Hij keek er zelf ook verbaasd bij:


;D

Zicht op de positie van de linker as in de versnellingsbak:


Ashoesje kapot?? Aan de onderzijde nog net de grote scheur te zien:


Erna samen nog wat zitten prutsen om de homokineet weer terug te plaatsen, maar dat lukte ook uiteindelijk....



Citaat van: wepster op 30-01-2010 18:27:21
en joost pa tevree  ???

Ja dus, hij is weer helemaal tevreden! Nogmaals bedankt Wibo  :eusa_clap:

elianmars

Woeste Wibo, de redder in nood  :eusa_clap: ;D

UserID6342

Volgens mij is Wiebje er echt (!) van geschrokken ;D

wepster

Citaat van: Dirk342 op 31-01-2010 13:33:27
Volgens mij is Wiebje er echt (!) van geschrokken ;D


ik schrik nu pas echt als ik die rotkop van me zo op de foto zie  :o

maar moet toegeven hij zat niet echt vast  :eusa_whistle: (voor mijn doen dan ;D en het ging allemaal lekker vlot uit elkaar op de veerring van de homokineet die wou zelfs niet eens meer in elkaar  :eusa_wall:
nieuwe er in en floep werkt weer

mooi j()()st dat je pa tevree is zeg wel tegen hem dat hij die homokineet in de gaten houd he en die eindlinkjes die zijn ook niet alte best meer misschien dat dit het bonken verklaard wat jij zei  :eusa_think:


)()()sT

Dat denk ik ook... Ik rij niet vaak in de auto, maar moet zeggen dat ie verder voortreffelijk rijdt. Dan ding is echt kraak- en rammelvrij en heerlijk stil.

Nu weer mijn R:

Zoals bekend heeft Chris zijn 854 T-5 verkocht. Ik heb hem gelijk een pb gestuurd met de vraag, wanneer de auto de handel in zou gaan, of ie de IPD reversed intercoolerbuizen set wilde demonteren. Dit heeft ie gedaan  :eusa_dance:

Zijn er mensen hier die na inbouw van een LPi-installatie, zo'n setje hebbem gemonteerd? Ik vraag me namelijk af of dat zomaar gaat i.v.m. de slangetjes van de gasinjectoren.
Bij Rogé zat de IPD-set er voor de gasinbouw al in, en heeft Mesman de slangetjes over de buis gemonteerd; zie foto:



En... komende week hopelijk de montage van de nieuwe PNP-switch  8)

Sbv

Ze liggen bij mij in de garage. Montage kan ik eventueel wel regelen heb het bij Chris in en uitgebouwd