ABS: repareren of negeren?

Gestart door goghcom, 04-06-2007 13:34:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goghcom

Mijn ABS is stuk. Waarschuwingslampje aan-uit enzovoort. Volvo-dealer leest uit en zegt: pomp (of zoiets) is kapot en moet vervangen. Een onderdeel van ik geloof 429 ex BTW. Inclusief montage 600 in BTW. De dealer zegt ook: zonder ABS remt-ie ook prima, alleen dan zonder de antiblokkerfunctie bij noodstops. 'Krijg je weer een doorgetrokken  streep op het asfalt & platte banden'

Kortom, wat is wijsheid? Laten voor wat het is of dokken? Repareren of negeren? Wie heeft iets in te brengen op dit haast filosofische dilemma? ???

Ludo

welke foutcodes zijn er uitgelezen?.

Gunnar

lampje eruit en negeren. Je kan perfect zonder abs als je pompend remt
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Ludo

Citaat van: Gunnar op 04-06-2007 13:48:01
lampje eruit en negeren.

ja hallo.
wat is dat nu voor een oplossing?.

mehn

Kan ook zomaar zijn dat het de ABS controller is. Die is te repareren tegen zeer geringe kosten.

Eerst foutcodes uitlezen dus.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cees-s70

Ik zou het laten repareren zou wel even rond bellen
(lampjes eruit en negeren is niet mijn idee van volvo rijden ) :)

goghcom

De foutcodes zijn uitgelezen maar wat ze waren weet ik niet. Ik leg mijn lot op zo'n moment in handen van de dealer. Hij zegt: das stuk. Ik denk: dat zal dan wel.

Misha

Citaat van: goghcom op 04-06-2007 13:34:16
Mijn ABS is stuk. Waarschuwingslampje aan-uit enzovoort. Volvo-dealer leest uit en zegt: pomp (of zoiets) is kapot en moet vervangen. Een onderdeel van ik geloof 429 ex BTW. Inclusief montage 600 in BTW. De dealer zegt ook: zonder ABS remt-ie ook prima, alleen dan zonder de antiblokkerfunctie bij noodstops. 'Krijg je weer een doorgetrokken  streep op het asfalt & platte banden'

Kortom, wat is wijsheid? Laten voor wat het is of dokken? Repareren of negeren? Wie heeft iets in te brengen op dit haast filosofische dilemma? ???
Ben benieuwd wat hij zegt als je hem daar voor de APK komt brengen dan...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: goghcom op 04-06-2007 14:09:54
De foutcodes zijn uitgelezen maar wat ze waren weet ik niet. Ik leg mijn lot op zo'n moment in handen van de dealer. Hij zegt: das stuk. Ik denk: dat zal dan wel.

bel de dealer op, en vraag de code(s).
zoals mehn zegt, wellicht is het heel simpel op te lossen.

Gunnar

Ik ben zelf geen fan van abs. Doe maar eens een slipcursus en dan zie je de voor en nadelen van abs remsystemen.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

hanszelf

#10
Ja, zo ken ik ook nog een paar hele mooie: airbags heb je nooit nodig, en gordels zijn voor watjes  :eusa_wall:

Hans

<edit>Heb ff gegoogeld: ABS moet indien aanwezig werken bij APK-keuring. Alleen het lampje verwijderen betekent dus dat-ie wordt afgekeurd</edit>
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

goghcom

Citaat van: hanszelf op 04-06-2007 14:22:54
Ja, zo ken ik ook nog een paar hele mooie: airbags heb je nooit nodig, en gordels zijn voor watjes  :eusa_wall:

Hans

<edit>Heb ff gegoogeld: ABS moet indien aanwezig werken bij APK-keuring. Alleen het lampje verwijderen betekent dus dat-ie wordt afgekeurd</edit>

He, thks very much. Slecht nieuws maar belangrijk om te weten!

goghcom

Citaat van: Ludo op 04-06-2007 14:13:34
Citaat van: goghcom op 04-06-2007 14:09:54
De foutcodes zijn uitgelezen maar wat ze waren weet ik niet. Ik leg mijn lot op zo'n moment in handen van de dealer. Hij zegt: das stuk. Ik denk: dat zal dan wel.

bel de dealer op, en vraag de code(s).
zoals mehn zegt, wellicht is het heel simpel op te lossen.

Heb ff gebeld. De foutcode: ABS 443. Wat vervangen moet worden, is de regeleenheid.

Freakybaby

Het is zelfs zo dat je zonder ABS harder kan remmen. Zijn alleen maar weinig mensen die dit echt voor elkaar krijgen ::)

Bij rijden in de zware sneeuw is ABS idd vervelend, maar meerendeel van de kilometers is het toch gewoon een prettige back-up voor gladde plekken etc.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ludo

Citaat van: Gunnar op 04-06-2007 14:19:14
Doe maar eens een slipcursus en dan zie je de voor en nadelen van abs remsystemen.

nou kom op dan daarmee.
of wil je dit niet met ons delen. ???