ABS: repareren of negeren?

Gestart door goghcom, 04-06-2007 13:34:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Ik wil de discussie best laten voor wat hij is, maar ben los van alle hoe, waarom en wat van ABS wel erg benieuwd -oprecht benieuwd- waarom iemand liever zonder rijdt.

Maar goed, laat maar.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

goghcom

Citaat van: thuur op 04-06-2007 22:37:38
Citaat van: hanszelf op 04-06-2007 22:18:34
Citaat van: elianmars op 04-06-2007 22:08:47Als je zegt dat de remweg langer wordt door ABS, heb je gelijk
Dan ga je er wel vanuit dat de bestuurder een prof is die precies weet hoe hard-ie moet/kan remmen. Voor normale bestuurders denk ik dat in 95% van de gevallen de remweg met ABS korter is dan zonder.

Zullen we het hier maar bij laten omdat we dit al zo vaak besproken hebben?

@goghcom:
Reparatie houdt in het opnieuw solderen van de stekkeraansluitingen IN de controller. Als je het niet zelf kunt/wilt/durft zie ik wel een PB tegemoet komen :)


Gr ;)
Een leuke discussie, het nut van ABS. Wat me wel lijkt is dat er niemand is die de vraag wel of geen nut met 100% zekerheid kan beantwoorden. En wat ik ook wel weet is dat het bij ABS niet zozeer om de lengte van de remweg gaat, maar of je de auto nog onder controle houdt bij een noodstop op een enigszins glad wegdek. Hoe dan ook, na alles gelezen te hebben ga ik voor de controller en niet voor de regelaar. Straks betaal ik 600 euri voor een regelaar die niet kapot is. En daarna gaat dat controlelampje natuurlijk weer lekker oplichten. Dat-ie af en toe aan en meest uit is, is dat geen aanwijzing dat het iets elektronisch, dus met de controller is. Hoen dan ook, ik ga iemand zoeken die de controller kan checken en repareren, want ik ga daar mooi mijn vingers niet aan branden.

-D©©©L-

Citaat van: goghcom op 04-06-2007 22:46:56. Hoen dan ook, ik ga iemand zoeken die de controller kan checken en repareren, want ik ga daar mooi mijn vingers niet aan branden.

hoeft nie...  :eusa_whistle:

BenC70ES

Citaat van: Enno op 04-06-2007 21:44:17
ik rij liever zonder ABS....dan met...als ik het eerlijk mag zeggen

Met mijn 480 was het op een drukke snelweg in de gietende regen toch soms met de billen dicht hoor als de voorligger alles dichtsmeet...

Elk nadeel heb zen voordeel  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

goghcom

Citaat van: -D©©©L- op 04-06-2007 22:49:14
Citaat van: goghcom op 04-06-2007 22:46:56. Hoen dan ook, ik ga iemand zoeken die de controller kan checken en repareren, want ik ga daar mooi mijn vingers niet aan branden.

hoeft nie...  :eusa_whistle:
...want?

-D©©©L-


goghcom

Citaat van: thuur op 04-06-2007 22:37:38
Citaat van: hanszelf op 04-06-2007 22:18:34
Citaat van: elianmars op 04-06-2007 22:08:47Als je zegt dat de remweg langer wordt door ABS, heb je gelijk
Dan ga je er wel vanuit dat de bestuurder een prof is die precies weet hoe hard-ie moet/kan remmen. Voor normale bestuurders denk ik dat in 95% van de gevallen de remweg met ABS korter is dan zonder.

Zullen we het hier maar bij laten omdat we dit al zo vaak besproken hebben?

@goghcom:
Reparatie houdt in het opnieuw solderen van de stekkeraansluitingen IN de controller. Als je het niet zelf kunt/wilt/durft zie ik wel een PB tegemoet komen :)


Gr ;)

Zeg, thuur, was een PB?

Snellebaksteen

Persoonlijk Bericht. Is 1 van de symbooltjes onder Thuur z'n avatar aanklikken en daar ga je.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Citaat van: goghcom op 04-06-2007 23:19:44

Zeg, thuur, was een PB?

Citaat van: Snellebaksteen op 04-06-2007 23:23:38
Persoonlijk Bericht. Is 1 van de symbooltjes onder Thuur z'n avatar aanklikken en daar ga je.

Het groene symbooltje ;)

Tis een soort e-mail binnen het forum.


Gr ;D

Ludo

je kan ook gewoon op zijn naam klikken, en dan verder klikken op Stuur dit lid een persoonlijk bericht.

Enno

Citaat van: Misha op 04-06-2007 21:54:01
Citaat van: Enno op 04-06-2007 21:44:17
ik rij liever zonder ABS....dan met...als ik het eerlijk mag zeggen
Je mag het zeker eerlijk zeggen.

De vraag is alleen: waarom rij je liever zonder ?

Vroeger kon ik ook hard zat remmen. Ik heb een tijdje zonder ABS in de roffel gereden wegens de defecte ABS Unit, en ik miste het toen ook niet..

Geef mij maar gewoon een goed stel remmen & banden, daar kom je een heel eind mee. Alleen als je achterlijk hard gaat rijden & geen veiligheids marges inbouwt kan het ABS een noodoplossing zijn om de schade te beperken mocht je in paniek geraken, in alle andere gevallen denk ik dat ABS normaal gesproken niet nodig is.

Ludo

Citaat van: Enno op 05-06-2007 13:33:15
in alle andere gevallen denk ik dat ABS normaal gesproken niet nodig is. 

ABS is een hulpmiddel, niks meer, niks minder.
zonder ABS loopt een remactie bij noodstop bijna altijd fataal af. (zéker met de huidige mentaliteit op de weg)
maar ook... 99% remt niet optimaal, waardoor niet het ABS systeem, maar wél de persoon achter het stuur zijn eigen remweg verlengt. (er word dus niet met optimale remdruk geremd)
'voorzichtig remmen' noemt men dat.


dit is ook een beetje een verklaring waarom bij de ene wel, en bij de andere niet de remmen gaan piepen.  :P

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

GeertG

Citaat van: Ludo op 05-06-2007 14:16:11
Citaat van: Enno op 05-06-2007 13:33:15
in alle andere gevallen denk ik dat ABS normaal gesproken niet nodig is. 

ABS is een hulpmiddel, niks meer, niks minder.
zonder ABS loopt een remactie bij noodstop bijna altijd fataal af. (zéker met de huidige mentaliteit op de weg)
maar ook... 99% remt niet optimaal, waardoor niet het ABS systeem, maar wél de persoon achter het stuur zijn eigen remweg verlengt. (er word dus niet met optimale remdruk geremd)
'voorzichtig remmen' noemt men dat.


dit is ook een beetje een verklaring waarom bij de ene wel, en bij de andere niet de remmen gaan piepen.  :P


Dus m.a.w. wanneer nood aan de man is, zo hard mogelijk in de ankers...................... :eusa_boohoo:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ludo

ja Geert, maximale remdruk, daar gaat het om. (ABS verhindert blokkeren)
blokkeren (zonder ABS dus) = schuiven!.