IN DUBIO !!!

Gestart door kyro, 11-06-2007 14:22:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kyro

Citaat van: elianmars op 11-06-2007 22:38:32
Ondanks dat ik zelf een T-5 rijd, zou ik, als ik jou was, niet de V70 er voor in/omruilen. Gewoon lekker die TDI houden en als je 'm sneller wilt hebben, laten chippen.

tja, je hebt vast wel is in een TDI gereden toch ?

is wel een wezenlijk verschil !
sound/heerlijk stil op de baan/ overal veel vermogen

maarja, van de andere kant, weet ik idd wat ik nu
heb, en heb laten vervangen, om 'm goed te houden
want voor een auto die staat met kapotte koppakking
krijg je ook niks

Racingbrick

Citaat van: Taranis op 11-06-2007 16:41:51
Chip je diesel maar eens. Een wereld van verschil, vraag me af of je dan de overstap naar een T-5 nog steeds overweegt. Een T-5 is leuk hoor, maar ondanks dat er vaak gelachen wordt om die walmende diesels, zijn het wel mega-betrouwbare blokken (net jammer dat bij de jouwe de koppakking al lek geweest is).
En LPG... FGG noemt het al, je staat veel vaker bij de pomp.

Ik zou persoonlijk lekker blijven dieselen, maar als jij helemaal gek bent van een T-5 dan kan ik me daar ook wel iets bij vorostellen ;)

Ik sta elke 400km bij de pomp om gas te pompen in de T5, nog geen dag spijt gehad van de LPI inbouw.
Indien nodig zou ik het morgen weer doen.
Het lijkt wel of een T5 gebouwd is om op LPI te lopen, hij loopt er zelfs beter op, maar goed dat is een bekend verhaal.
Deze wagen gaat nooit meer weg, ik blijf hem rijden tot hij uit elkaar valt.


V70geRwin

Citaat van: Racingbrick op 12-06-2007 10:43:22
Citaat van: Taranis op 11-06-2007 16:41:51
Chip je diesel maar eens. Een wereld van verschil, vraag me af of je dan de overstap naar een T-5 nog steeds overweegt. Een T-5 is leuk hoor, maar ondanks dat er vaak gelachen wordt om die walmende diesels, zijn het wel mega-betrouwbare blokken (net jammer dat bij de jouwe de koppakking al lek geweest is).
En LPG... FGG noemt het al, je staat veel vaker bij de pomp.

Ik zou persoonlijk lekker blijven dieselen, maar als jij helemaal gek bent van een T-5 dan kan ik me daar ook wel iets bij vorostellen ;)

Ik sta elke 400km bij de pomp om gas te pompen in de T5, nog geen dag spijt gehad van de LPI inbouw.
Indien nodig zou ik het morgen weer doen.
Het lijkt wel of een T5 gebouwd is om op LPI te lopen, hij loopt er zelfs beter op, maar goed dat is een bekend verhaal.
Deze wagen gaat nooit meer weg, ik blijf hem rijden tot hij uit elkaar valt.



Hier nog zo'n blije vogel...
En je gast met plezier omdat een beetje meer gas geen drol kost..

Hebben we al op het nadeel van de zegeltjes gewezen  ;D

Enno

Citaat van: Racingbrick op 12-06-2007 10:43:22
Deze wagen gaat nooit meer weg, ik blijf hem rijden tot hij uit elkaar valt.



Gewoon goed onderhouden, als er weer eens iets aan vervanging toe is ;) vervangen en zo doorgaan totdat je weer bij nul bent. Ik denk dat je toch een heel eind moet kunnen komen. ik schat dat ik toch aardig richting 700000 km moet kunnen komen nog een dikke 5-6 jaar doorrijden. Wel op de koop toe nemen dat je zo af en toe een verrasing hebt te verwerken

Estate 2.3 Turbo

Hij staat wel al lang te koop volgens mij
Toen ik in de markt was voor een T-5 ben ik hem ook al tegengekomen.
En ik heb die van mij sinds november 2006.........

scania164

Ja en die specialist weet het natuurlijk beter dan een ander die nooit iets heeft!
Voor mij ook niks anders meer dan gas!!!

Emiel

Volgens mij was jouw T-5 zo goedkoop omdat de krukaskeerring eruit lag... ;)

M a r c

Citaat van: Philip850 op 11-06-2007 19:34:58
bijna wel ja... toevallig vind ik persoonlijk de 850 mooier.

Nou, dan ben je er toch al uit? Doe wat je zelf het beste lijkt, het zijn beiden Volvo's dus beiden gewoon goede wagens in principe.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citaat van: M a r c op 12-06-2007 20:13:58
Citaat van: Philip850 op 11-06-2007 19:34:58
bijna wel ja... toevallig vind ik persoonlijk de 850 mooier.

Nou, dan ben je er toch al uit? Doe wat je zelf het beste lijkt, het zijn beiden Volvo's dus beiden gewoon goede wagens in principe.

Amen!

Beide zijn gewoon betrouwbare opties...  en dit topic zou er ook niet zijn moest die T5 niet stukken lekkerder rijden  ;D

Maar zoals gezegd kan veranderen geld kosten, dat heeft dan meer met de betreffende auto te maken als met de motorkeuze.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

kyro

oke dan !!  ben d'r uut

laat de T-5 rusten !
en diesel VOORLOPIG door !

redenen:

* ik weet dat de mijne, bijna helemaal goed is !

*heb dit jaar alleen al heel veel laten vervangen ! koppakking/
radiateur/kachelradiateur/halve voor-trijn/ spanrol, looprol/thermostaat/accu/
hele remmen-gebeuren !
( 't is natuurlijk ook onderhoud ! maar heb dit voorlopig niet meer)

* mede daardoor de switch niet durf te maken !

* vreemd vind ik ook dat de T-5 al lang te koop staat, voor erg
   redelijke prijs ! dit hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar dat
    zo'n (op foto) prachtige auto, dan nog niet verkocht is !

* dat denk wel 80% van jullie min of meer aangaf, om de TDI te houden !
   zou flink mee gaan spelen, daarom de vraag geplaatst !

zijn nog wat meer redenen !  maar de belangrijkste, heb ik beschreven !

verder, zou ik de terug-gang in bwj, geen probleem gevonden hebben !
ben ervan overtuigd, dat 'n berg 94ers 'n stuk beter op orde zijn dan,
dan veel '97ers !   dit was dus voor mij van geen belang !

er meer dan genoeg tevreden LPI coureurs zijn, en een echte fanatieke
daarin, mij duidelijk aangaf, om mijn TDIetje niet te onderschatten !

dat ik deze T-5 laat staan, maar 't virus blijft :evil:

dat ik jullie wil bedanken, voor jullie meningen, die bijgedragen
hebben bij m,n besluit ! :eusa_clap:

"philip850" wil bedanken, voor het feit dat tie evt met me mee wou gaan
mocht ik voor de T-5 gaan kijken ! :eusa_clap:

ik de TDI laat "chippen" als het dik 2 jaar oude probleempje eindelijk
is opgelost wordt :-\   the surch goes on !


thanks !!!!!










mehn

Citaat van: kyro op 12-06-2007 21:08:41
laat de T-5 rusten !
en diesel VOORLOPIG door !

Lijkt me de beste keuze. Als je een 850 TDI had gehad had ik waarschijnlijk een andere mening gehad ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Taranis

Lijkt mij ook een verstandige keuze. Succes met het oplossen van de trilling in je stuur... en dan chippen dat kreng  :evil:

Johann


kyro

#58
omdat ik hier toch gebleven was !!

ga is kijken voor andere TDI, met het
interieur, wat ik persoonlijk heel
mooi vind !!

weet verder nog weinig van de auto,
maar voldoet qua look, wel bijna helemaal aan
m,n wensen  :)

alleen die 18" velgen, zijn me wat veel van het goede  :-\

denk dat ik daar wel heel veel comfort op in lever !

maar goed, we zien wel wat 't wordt

de gegadigde
Megalink

viking_in_shorts

Hmmm .. als je ooit van dat stuurtje af wilt :eusa_whistle: