Brandstofpomp vervangen voor imitatiepomp

Gestart door Snellebaksteen, 16-06-2007 22:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

HIj is te bereiken vanut de kofferbak........waar 2 plaatjes op de bodem zijn bevestigd. (RA). De achterste & tevens grootste ronde deksel (???? 13-15 CM) moet je loshalen en dan kun je de pomp er uithalen.

)0H@N

Er zit er dus alleen maar 1 in de tank?
En dus niet ook nog 1 onder de auto? (Onder de 740 zitten er 2, 1 in de tank en 1 onder de auto, dit is dus anders opgesteld).
Thank you for flying with Volvo.

thuur

1 pomp, in de tank. Onder de auto hangt enkel het filter en de leidingen.


Gr 8)

desi61

Korte aanvulling op dit verhaal;

GEWELDIGE reportage en verslag  :eusa_clap: :eusa_clap:

Mooier kunnen wij het ons niet wensen!

stap

Mooi verslag, ik ga er morgen ook mee aan de gang :-\

De volvodealer neemt inmiddels maffia-achtige praktijken aan. In juli 2007 was de prijsopgave zo'n 500 euro, momenteel november 2008 word er zonder blikken of blozen 600 euro genoemd. De koffie is lekker, het pand is mooi maar dat betaal ik dus echt in geen 600 jaar!!!

frankfreedom

Puik werk heb je geleverd en ik heb er wat aan gehad ! Imitatiepomp besteld via ebay duitsland voor 75 euro en 15 euro post ! Werkt perfekt ! Had alleen wat probleem met de snelkoppelingen ! Bedankt

razorx

Wat laat maar een erg mooi en duidelijk verslag  :eusa_clap: .

Weer eentje die in mijn archief is gegaan.

Groeten van Yits

Rai

Ben bang dat de mijne het ook begeven heeft, afgelopen zaterdag was het ineens einde oefening. Zekering bekeken, leek goed maar voor de zekerheid vervangen. Vandaag maar eens de binnenkant van relais 103 gekeken. Zag geen gekke dingen, bovendien wanneer het contact aan gaat, klikt ie netjes en wanneer het contact uit gaat voel ik hem ook weer klikken.

Mijn voorlopige conclusie is dus de benzinepomp. Achterbak leeggehaald, bekleding verwijderd en het plaatje met de 4 moertjes weggehaald:



En dan kom ik iets tegen wat niet overeenstemt met de plaatjes op de eertste pagina van dit topic. Niet heel erg, wat wel erg is, is dat ik de ring los kan draaien, ruik meteen de benzine, maar omdat het gat niet echt boven de ring zit, de ring er niet af kan halen.


Iemand een idee??

Rai

Hmmm  :eusa_think:, prutser, had het verkeerde plaatje eraf gehaald, gokje: is van de vlotter voor de benzinemeter...

thuur


Rai

Nou, als het even kan wordt het de benzinepomp, of heeft iemand anders die al gekozen :).

Heb even de multimeter op stekker voor de pomp gezet, contact uit --> bijna 0 volt, contact aan een kleine 12 volt. Stekkertje weer even terug, oor van mijn zwager op de pomp gelegd en voor de zekerheid nog even gechecked of hij hem ook niet hoort.

Conclusie is: pomp aan het einde van zijn levensduur, en dat terwijl ie er pas 245k in zit. Ga meteen maar een nieuwe bestellen, hierboven staat wel waar, zodra ie binnen is gebruik ik mijn twee linkerhanden weer om hem er in te prutsen.

Rai

Nieuwe benzinepomp zit erin, geen lekkages en meteen starten en weer rijden. Met dank aan de wel erg duidelijke montagehandleiding van de eerste pagina van dit bericht  :eusa_clap:. Kosten € 126,02 inclusief btw en verzending.

irwinroks

Vandaag voor de 2de keer m'n pomp vervangen,., Weliswaar bij m'n 2de 850.  Op de sloop een zeer recent exemplaar gevonden voor 70 euro.. half uurtje bezig geweest en hij zat er in.. Nu is het wel zo dat hij af en toe maar op 5 cyl loopt. Heb er al injectiereiniger in gedaan.. Hopelijk verdwijnt dit.
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

Boogie

Citaat van: irwinroks op 10-08-2009 19:15:12
Vandaag voor de 2de keer m'n pomp vervangen,., Weliswaar bij m'n 2de 850.  Op de sloop een zeer recent exemplaar gevonden voor 70 euro.. half uurtje bezig geweest en hij zat er in.. Nu is het wel zo dat hij af en toe maar op 5 cyl loopt. Heb er al injectiereiniger in gedaan.. Hopelijk verdwijnt dit.

Op 5 cilinders lopen lijkt me prima. ;) :D
Ik denk dat je vier cilinders bedoeld.

Piere

Voor diegenen onder u die een kapotte benzinepomp hebben en goedkoop een andere willen kopen:
http://www.merlinmotorsport.co.uk/FUEL-SYSTEMS-Fuel-Injection-Pumps-VOLVO/c26_2686_3192/index.html

Wij hebben hier een gekocht even geleden en hebben daar niet over te klagen ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/