Even Voorstellen 850 T5

Gestart door BeRnd, 29-06-2007 12:39:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BeRnd

Wat heerlijk om in deze volvo arena te mogen  rondneuzen.
Sinds mei 2007 eigenaar van een Volvo 2.0 ltr T5 Estate (midnight blue, mei'06, 290km). Een jongensdroom wordt werkelijkheid! Wat een kanon met charisma! Wat een power! Wat een geluid! Heb zelf jaren 240 gle en 940 gle  gereden dan is dit toch ff wat anders. Deze T5 Estate stond op marktplaats voor 3000 euris bij een "wazig" bedrijfje. Ik erheen en zag de auto staan..shiiiiiit ...dit is mooi.... rondje rijden...koffie drinken.....deal, no deal?  ...DEAL!
Van origine een italiaan (met boekjes), 2005 op NL kenteken. Het enige wat mij stoort is dat de auto is verlaagd. Bij elke bobbel valt zowat het gebit uit. Zijn er adressen bekend die de auto weer voorzien van normale veren (nieuw/gebruikt?)
Ook gaat het rechtervoorportier raam (electrisch) sinds gisteren niet meer omhoog of omlaag?
Voor de rest toppie.....1:12 rijden met zo'n kanon is goed mogelijk!
Tot horens ..foto's, indien beter weer, komen nog.
Veel rijplezier

Bernd   
   
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

)()()sT

Welkom hier...

En wederom: zonder fotootjes kom je niet weg hier  :evil:

Veren zou je bij de Volvo-sloperijen kunnen proberen....

(ik heb ook nog de originele veertjes liggen geloof ik)

8)

Marc O.

Welkom! 1:12 klinkt goed, maar dat zal alleen maar met een fluwelen rechtervoet lukken denk ik ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Eugene

Hoi Bernd,


Welkom hier!

Waar kom je vandaan?

If it's not blown, it sucks...

BeRnd

Leuk al die snelle reacties. 
Inderdaad 1:12 rijden is een sport en het rechtervoetje is op dieet....dus lichtvoetig zijn.
ja ja de foto's ik weet het..maar het weer is niet om foto's te schieten ...heb nog ff geduld.
Wat betreft vervangen van de veren (en schokdempers? ) zelf vind ik het buitengewoon prettig om naar iemand te kijken die dat netjes kan doen voor mij. Dan zorg ik voor de inwendige mens..
De Volvo en eigenaar wonen in het mooie Vinkeveen!
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

michiel

Citaat van: Bernd op 29-06-2007 12:39:56
Het enige wat mij stoort is dat de auto is verlaagd. Bij elke bobbel valt zowat het gebit uit. Zijn er adressen bekend die de auto weer voorzien van normale veren (nieuw/gebruikt?)

Binnen een paar dagen komen er onder mijn 855 T-5 R Intrax-veren, wat mij betreft kun je de originele veren dan overnemen. Is weliswaar ook lager dan normaal maar comfort is nog alleszins acceptabel. Ik ga ze er alleen niet voor je onderleggen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

de geneRaal

welkom met je mooie roffel ,althans dat denk ik 


waar blijven de fotootjes  tis hier droog hoor  ;D
Blackstone under construction

BeRnd

#7
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

de geneRaal

prachtig zoon ESTATE he  ;)


top
Blackstone under construction

Claudia

Da's een mooierd!
Alleen al voor de kleurnaam 'midnight blue' zou je 'm nemen! :D

Welkom Bernd!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

JaapT-5

#10
Ha collega (ik heb ook 'n 2.0 T-5)
Ziet er goed uit, in het blauw! Die 1:12.. da's wel supergoed maarr...lees je de boardcomputer wel goed af  :eusa_think:, wij komen niet echt vaak/ver onder de 10,1 (l/100km...). Nog veel plezier er meer, in iedergeval!

Gr.

Jaap
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Taranis

1:12?! Dan ga ik ook maar eens snel een T-5 kopen, dat verdient zichzelf wel terug dan  ;D

Welkom ;)

killerbee

Denk dat het 12l/100km is  :eusa_wall: :eusa_wall:
Of je moet wel heel rustig rijden  ??? (nieuwe tijden modern r :eusa_sick: :eusa_sick:)

BeRnd

Zonder gekheid, op de autobaan/langestukken en je rijdt 110/115 km/u  dan rijdt dit kanon volgens de board computer 7,6/8 ltr per 100. Perfect toch!?  En bij de meer korte ritjes( stoplichten, file, veel schakelen) dan verbruikttie wat meer zeg 9,5/10 ltr per 100. Wel toegegeven dat ik van nature een nette rijder ben en niet de hele tijd de turbo aan het werk zet.
Maar wat een heerlijke auto he! Zowel innerlijk als uiterlijk! Auto's met dit charisma zie je  nauwelijks meer!
Bernd   
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

mehn

Dan mag ik je feliciteren met de zuinigste T-5 van Nederland!

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: