Gisteren heb ik een leuke zaterdagbesteding gehad samen met Leon. Het vervangen van de bougies stond voor ons beide op het lijstje, omdat de roffels inhielden bij vollast. Na het vervangen van mijn thermostaat bleek het inhouden voor mijn auto echter weg te zijn

dus ik had besloten zelf nog even te wachten met het vervangen van de bougies.
Gisteren wel met Leon afgesproken om het simpele klusje samen te regelen voor zijn auto. Eerst hebben we natuurlijk even uitgebreid elkaars auto's bekeken, altijd leuk!

, en vervolgens de bougies vervangen. Het klusje was snel en zonder problemen geklaard. Wat (actie-) foto's van de roffels, gezien men hier nogal dol is daarop:

Testen was de volgende stap, dus met beide auto's de snelweg opgegaan en hen even flink op de staart getrapt. Het inhouden was bij Leon's auto nu ook weg; succes!
Na een stukje planken deed zich tot mijn verbazing bij mij toch weer een probleem voor, namelijk weer het koelvloeistof-lampje

. Auto aan de kant gezet, motorkap open en zoeken. Het expansievat was weer een stuk leger en er kwam ook weer wat damp / rook onder het blok vandaan. Gelijk weer wat koelvloeistof bijgevuld zodat in ieder geval het blok veilig is. Toen we een blik onder de auto wierpen zagen we, zoals ik reeds eerder gehad heb, een plasje koelvloeistof. Met vullen had ik niet gemorst, dus het moest ergens anders vandaan komen. Iets hoger kijken dan het plasje op de straat, en mijn oog viel hierop:

Vraagstelling op het forum leerde me al snel dat het nu waarschijnlijk mijn waterpomp is die het heeft begeven... hopen dat ik het snel kan laten maken, en dat de roffel voor de meeting van komende zondag weer helemaal in orde is

.
Ik houd jullie op de hoogte!