ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

#2055
Het is weer tijd voor een update.

De laatste tijd heb ik vooral wat kleine klusjes gedaan aan de R. Door het weer ben ik nog niet aan de vacuümslangen toegekomen. Ik kan helaas niet overdekt klussen, dus dat is afwachten totdat het iets stabieler is.

Het stuur heb ik inmiddels recht kunnen zetten met wat hulp van Sander en wat zwaarder gereedschap. Met een normale ratel kreeg ik de bout niet los. Hij zat behoorlijk vast. In m'n eentje kon ik het stuur niet stevig vasthouden én kracht zetten op de ratel. Wel een aantal keer geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Ik heb het stuur nu 1 tandje gecorrigeerd. Hij staat nu zo goed als recht. Slaat tenminste mijn richtingaanwijzer ook weer automatisch uit als ik een bocht uit kom ;D.

Vanwege de actie aan het stuur heeft de accu een aantal dagen van de auto gelegen. Resultaat: een kapotte sirene. Ik vermoed dat de noodaccu dusdanig leeg is getrokken dat hij daarna is overleden. Hij begon op de gekste momenten te loeien, zelfs als de motor liep. Het was ook puur de sirene die van slag was, het alarm ging niet af. De knipperlichten knipperden namelijk niet en ik kon ook keurig starten. Met de AB kon ik het geloei ook niet stoppen. Gisteren daarom maar de stekker uit de sirene getrokken. Probleem opgelost :). Wel wat vel minder op m'n arm. Ik had geen zin om de popnagels uit te boren, en had ook geen popnagels liggen om de wielkuip weer vast te zetten. Daarom het zijscherm losgehaald, wat naar buiten getrokken en met m'n arm langs het scharnier naar binnen naar de sirene toe. Niet de meest prettige manier, maar het heeft gewerkt.

Vorige week ging ik op woensdagavond op pad met de R. Eerst nog even tanken. Toen ik instapte en de auto op contact zette viel me in de ruit tegenover me op dat mijn dimlicht niet aan was, alleen maar het stadslicht. Even spelen met de schakelaar... dat klopte helaas niet. Toen ik eraan trok en erop duwde deed hij het soms wel en dan weer niet. Helaas... op een gegeven moment trok ik wat te hard: schakelaar overleden. De knop maakte geen contact meer. Daarvoor maakte hij slecht contact, dus hij was sowieso al aan zijn eindje. Gelukkig had ik ducttape bij me. De twee delen aan elkaar geplakt en voila: alles werkte weer. Inmiddels de schakelaar vervangen door een exemplaar dat Sander nog had liggen. Sander weer bedankt!! :D :D.

Verder heb ik de wisserarmen opnieuw gespoten. Die waren best wel aan het roesten op een aantal plekken. Ik heb een kleine spuitcabine gemaakt van een doos waar ik ze in kon hangen en met hamerite spuitbusje matzwart gespoten. Oogt weer netjes al zeg ik het zelf. Zie de bijgevoegde foto's.

Ik merkte de laatste tijd ook dat de accu niet helemaal lekker meer was. De auto staat toch relatief veel stil en de accu was alweer wat op leeftijd. Ik heb gelijk een 600A 70Ah erin gezet. Heb ik net even dat beetje extra.

Vandaag ben ik met de R op en neer naar Zuid-Limburg gereden. Alleen maar regen, regen en regen.... ik heb een setje opknap Comets opgehaald. Drie van de velgen zijn redelijk netjes, maar hebben wat velgrandschade. Eentje heeft en hap eruit. Binnenkort haal ik met Sander de banden eraf en gaan ze naar een velgendokter. Ik moet nog even op zoek naar de juiste kleurcode voor donkere Comets. Als ze klaar zijn kan ik op zoek naar banden.

Tijdens het ritje de 335k op de R gezet. Ondanks dat het hok 21 jaar oud is en lang niet alle onderdelen helemaal fris meer zijn, rijdt het toch gewoon erg lekker en goed. Ik heb een leuke dag gehad, ondanks alle regen ::). Gedachten op nul, sturen en heerlijk muziek luisteren op het toppie geluidssysteem :eusa_whistle:. Toch best even ontspannend.

Chris

#2056
En owja.... ik heb ook nog een Clio II wisserarm achter gemonteerd. Oogt een stuk frisser.



Toen ik hem ging monteren viel me op dat het ding hetzelfde is als die op mijn V60, die is alleen net even wat kleiner/korter :).

)()()sT


Chris

#2058
Twee weken terug de Comets opgehaald en vorig weekend even schoongemaakt. Mooi moment om ook even een nieuwe manier van foto's in mijn blog toevoegen te testen.

Op het eerste oog, en niet te dichtbij, zijn ze nog best aardig. Dichterbij zie je corrosie, veel ingebrande remstof en velgrandschade. Twee wielen hebben ook een iets afwijkende bandenmaat :).





Dit is de enige met een iets grotere schade:


Nu eens kijken wat opknappen moet kosten.

En owja... ik heb iets met de R en Limburg. Weer post van onze vrienden uit Leeuwarden. Had al jaren geen boetes meer gehad, met de R sinds ik hem heb al twee. Dit keer was ik wel echt enorm de fout in gegaan. Met correctie 1 km/h te hard ::).

KIM

Dat met die plaatjes lukt niet zo...  ;D

Sbv


Chris

Citaat van: KIM op 19-10-2019 20:47:59
Dat met die plaatjes lukt niet zo...  ;D

Hmmm... inderdaad. Ik zie de foto's op mijn mobiel ook niet. Op de pc wel. Morgen nog eens even kijken.

Taranis


tuuur

Als je niet bent ingelogd bij Microsoft's live.com dan zie je de plaatjes niet.

http://www.postimages.org werkt voor mij goed, als je een plaatje ge-upload hebt, gebruik dan de url bij "direct link".

Maar misschien kun je bij live ook instellen dat de plaatjes voor het hele internet toegankelijk zijn.
"If we all take the backseat, who's gonna drive?"

)()()sT

Punt is dat je de foto's via OneDrive net iets anders moet voorzien van een html-code ;)
Komt goed. OneDrive is (voorlopig) een goed alternatief. Bij andere hosting-sites heb je het risico dat ze ermee stoppen, zoals nu alle Photobucket blogs om zeep geholpen zijn ::)

BBS

#2065
Daarom heb ik een eigen webruimte, paar tientjes per jaar, 100 GB opslag, onbeperkte bandbreedte, eigen e-mail adressen en eigen server instellingen voor de e-mail. Ik kan wisselen van provider zo vaak ik wil daar veranderd nooit wat aan.
Voor het geld wat photofucket vraagt voor zijn foto's heb ik zelf veel meer ;)

Op een beveiligde pagina van mijn eigen webadres een fotoalbum gemaakt en daar plemp ik zo alle foto's heen. Even linken en je drukt ze zo hier op het forum en blijven net zo lang staan tot ik de stekker er uit trek.....
Gemak dient den mensch :D
Volvoloos....

Snellebaksteen

Citaat van: )()()sT op 20-10-2019 09:18:56
Punt is dat je de foto's via OneDrive net iets anders moet voorzien van een html-code ;)
Komt goed. OneDrive is (voorlopig) een goed alternatief. Bij andere hosting-sites heb je het risico dat ze ermee stoppen, zoals nu alle Photobucket blogs om zeep geholpen zijn ::)

Inderdaad.
Het is op zich niet moeilijk, het zijn alleen een paar handelingen.
-Open de foto
-Onder de drie puntjes zit "insluiten". Klikken.
-In de rechterbalk "HTML code genereren". Klikken.
-De code selecteren en kopiëren.
-Op het forum je gekopieerde code insluiten tussen (img) en (/img) maar dan met vierkante haakjes.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

Zal het dalijk even aanpassen. Ik heb denk ik een verkeerde link gebruikt.

Chris

#2068
Volgens mij zijn ze nu voor iedereen zichtbaar :). Ik had inderdaad de verkeerde link (locatielink) gebruikt. Via het pad zoals Reinier het omschrijft lijkt het te zijn gelukt. Dank!

tuuur

Ja, ze zijn nu zichtbaar!  ;)
"If we all take the backseat, who's gonna drive?"