ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Bekend plaatje  :D mooi hoor!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

)()()sT

Hou eens op!! Ik krijg bijna spijt  >:(



;D

Nee hoor. Vind het leuk om te zien dat je er happy mee bent, en ik lekker met dat gele gare hok verder kan!

henry classic v70

Welke kleur heb je de Comets laten poedercoaten, staat mooi icm Saffron
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Chris

Citaat van: henry classic v70 op 14-06-2020 11:38:17
Welke kleur heb je de Comets laten poedercoaten, staat mooi icm Saffron


De kleur heet mat antraciet bij het bedrijf waar ik ze heb laten coaten (Supervelg in Drunen). Deze kleur poedercoat is nagenoeg gelijk aan de originele Volvo lakkleur (932).

Ik heb een staal naast de oorspronkelijke velg gehouden en het verschil is nihil.

Donkere Comets staan inderdaad erg mooi icm saffron 8).

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Gaat helemaal goedkomen met die Saf. Gisteren even op het gemak gekeken en is een mooi ding. Snel die Garnaal weg :-)

Jeroentjuh

Citaat van: Chris op 14-06-2020 11:47:13
De kleur heet mat antraciet bij het bedrijf waar ik ze heb laten coaten (Supervelg in Drunen). Deze kleur poedercoat is nagenoeg gelijk aan de originele Volvo lakkleur (932).

Ik heb een staal naast de oorspronkelijke velg gehouden en het verschil is nihil.

Donkere Comets staan inderdaad erg mooi icm saffron 8).

Weet je ook nog een RAL nummer?

Chris

Citaat van: Jeroentjuh op 15-06-2020 20:38:22
Weet je ook nog een RAL nummer?

Nee, helaas.

Uiteindelijk ben ik na contact met zes bedrijven bij Supervelg uitgekomen omdat SanderT5R hier op het forum een goede ervaring had met poedercoat bij hen en de kleur vrijwel identiek is. Alle andere bedrijven geven aan deze kleur niet te kunnen benaderen met poedercoat. Het wordt dan antraciet en dat is vaak veel donkerder dan een donkere Comet normaal is. Waarom het bij Supervelg anders is?..... geen idee.

sanderT5R

De kleur komt inderdaad wel heel erg dichtbij.

Zij noemen de kleur mat antraciet maar konden mij ook geen kleurcode geven.. Coaten doen ze dan ook niet zelf maar wordt uitbesteed..

Taranis

Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe ride :D Leuk dat je 'm "even" kwam showen, gelukkig ging het geheel in stijl van die ouwe rommel meteen kapot :eusa_whistle:

Zo van buiten klinkt de Ferrita inderdaad best leuk! Stuk indrukwekkender dan de C70 :eusa_think:

Brutale vraag: wat was je ongeveer kwijt voor het opknappen van de velgen? De Erakirs voor de XC70 moeten ook nog steeds (voor het geval het ding weer eens uit de schorsing komt in een zomer ::) ) dus ik zoek nog een goed adres :)

Chris

Citaat van: Taranis op 29-06-2020 11:43:20
Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe ride :D Leuk dat je 'm "even" kwam showen, gelukkig ging het geheel in stijl van die ouwe rommel meteen kapot :eusa_whistle:

Dankjewel!

Gelukkig ging er iets kapot ja. Anders is de charme van het rijden van een oude auto er zo vanaf ::).

Daarover gesproken. Het is inmiddels weer gemaakt. Deurslot bleek kapot. Ik heb de allerlaatste nieuw leverbare bij Volvo kunnen kopen. Zowel links als rechts (voorzijde) zijn nu niet meer leverbaar begreep ik. Wisselen van het slot is een simpel klusje. Daarna nog even de deurvanger wat "gesteld" omdat de deur toch nog een keer terugkwam toen ik hem dichtgooide. Nu is het weer goed.

Citaat van: Taranis op 29-06-2020 11:43:20
Zo van buiten klinkt de Ferrita inderdaad best leuk! Stuk indrukwekkender dan de C70 :eusa_think:

Ja, ik ben er ook wel blij mee moet ik zeggen. Net even wat lekkerder dan standaard.

Ik had al wel van Joost begrepen dat de uitlaat als hij warm is binnenin best wel een doffe dreun / resonantie kan geven. Met name bij snelweg rijden en bij bepaalde constante toerentallen. Toen ik de hele beplating uit de achterbak had zag ik best wat holle ruimtes en ook een aantal niet afgedekte gaten. Stoppen in de gaten weer geplaatst en een aantal van de ruimtes opgevuld, gewoon eerst eens met een oud hoeslaken aan de kant waar de uitlaat zit, en de resonantie is gelijk een stuk minder. Ik overweeg in de overige ruimtes ook nog iets, wellicht noppenschuim.

Afgelopen weekend de R meegenomen voor weekendje weg. Hoewel het geluid nog steeds wel meer is dan bij de standaard uitlaat vind ik het nu niet meer hinderlijk. Het ding moet ook iets meer geluid geven, anders had er net zo goed een standaard uitlaat onder kunnen hangen. De vrouw heb ik overigens ook niet gehoord :eusa_whistle:.

Citaat van: Taranis op 29-06-2020 11:43:20
Brutale vraag: wat was je ongeveer kwijt voor het opknappen van de velgen? De Erakirs voor de XC70 moeten ook nog steeds (voor het geval het ding weer eens uit de schorsing komt in een zomer ::) ) dus ik zoek nog een goed adres :)

Je hebt een appje :).


volvobug

Citaat van: Chris op 01-07-2020 13:03:53
....... De vrouw heb ik overigens ook niet gehoord :eusa_whistle:.


Maakte de uitlaat teveel lawaai?  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Chris


Sbv

van dat gebrom kom je nog wel terug denk ik zo. Beetje kippengaas tuning en klaar