ThoR5: V70R en V60 T5 Polestar

Gestart door Chris, 22-07-2007 19:11:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Citaat van: Taranis op 15-01-2011 22:21:43
Citaat van: Chris op 15-01-2011 22:13:31
Citaat van: Taranis op 15-01-2011 20:10:37
Schiet inderdaad lekker op! Als je klaar bent Mieke met een emmer sop door het interieur laten gaan, is 't weer als nieuw :)

Citaat van: Chris op 15-01-2011 18:07:04
http://i163.photobucket.com/albums/t285/Chris1985_Volvo/Ford%20Ka/15012011296.jpg

Mijn oog viel op die tractor die daarachter staat. Precies zo'n ding ligt hier op het moment ter restauratie in de schuur :)

Volgens mij staat die tractor daar ook als museumstuk :eusa_think: ;D.

Dat ding is geld waard, de fabriek (Eicher) is al een tijdje failliet. In India maken ze er nog wel, maar dat heeft niet zoveel meer met de Duitse kwaliteit te maken ::)

Het zou pa's hobby zijn om dat ding op te knappen, maar voorlopig moppert ie alleen maar dat er telkens een plas olie onder ligt ;D Hij mag 'm niet weg doen van ma omdat 't ding precies even oud is als ik. Dus nu maar restaureren :)

Er zijn ook foto's van een Taranis van amper 2 jaar oud op dat ding maar die ga ik even niet posten, wie weet waar ze belanden ;D

Ik denk dat zij ergens dezelfde overweging hebben. Het ding staat daar maar. Wordt niet echt actief meer gebruikt heb ik het idee.

Misschien een leuk project voor jezelf erbij in plaats van een tweede auto ;D? Je bent immers even oud als dat ding ;).

Thijs T5

En als je dan vervangend vervoer nodig zou hebben omdat de volvo weer eens gek is....... :eusa_whistle:



De Ka ziet er alsweer netjes uit Chris! Ik zal je eerlijk zeggen, ik ben geen totaal geen liefhebber van die auto. Omdat ik er op nogal een vervelende manier achter gekomen ben (als bij rijder) dat zelfs bij een relatief lage snelheid. Ongeveer 45 a 50 km per uur. Er echt NIKS van het autotje overblijft bij een ongeluk :(:(

Maar, wat was het een droevig gezicht om te zien dat de ka helemaal was aangerand. Vind dat je het op een nette en toch betaalbare manier hebt opgelost.

Kan de vriendin er binnenkort weer vrolijk in rondtoeren!

Fijne avond nog,

Groet Thijs

Chris

Iemand enig idee hoe die gelige isolatie heet die onder het tapijt van de auto zit? Zoals te zien op de vloermat van de Ka enige posts terug in dit topic.

UserID6342


Chris

#814
Nou, anderhalve week geleden heb ik de Ka weer rijdend gemaakt. Direct na de AMO weer lekker begonnen met sleutelen. Een aantal onderdelen moeten nog worden vervangen, maar hij rijdt in ieder geval weer. Miek blij en weer mobiel :).

Helaas kon bepaald *****-volk in dit land wederom niet met z'n handen van andermans auto afblijven. We vonden de Ka gisteren na 6 dagen stilstaan terug zonder nummerplaten. Miek natuurlijk weer erg aangedaan, ze heeft hem nog geen anderhalve week terug en het is alweer mis.

Vanzelfsprekend aangifte gedaan, en mijn god wat schaam ik me dat ik voor de Staat der Nederlanden werk. Ik denk dat ik een voorstel aan de politie ga schrijven dat ik voortaan als reactie direct 'lekker boeie' prefereer... dat kost hen en mij namelijk een stuk minder energie en adem. De politie is alleen nog maar een middel om de staatkas te spekken, alleen maatregelen als het geld oplevert en de agentjes zelf geen gevaar lopen. Hoe dom kon ik ook zijn om, nadat ik een andere bewoner van Miek d'r straat had gesproken die aangaf dat er regelmatig auto's worden vernield 's nachts, te vragen of er wellicht een buurtonderzoek gehouden zou kunnen worden. We kregen te horen "weet u wel wat dat kost, zo'n onderzoek".

Verbijstering alom hier in ieder geval....

Marc O.

Verdorie zeg, het zit niet mee... :-\
...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris

Citaat van: Marc O. op 17-02-2011 07:49:11
Verdorie zeg, het zit niet mee... :-\

Nee, inderdaad...

Zelfde plek en weer een aantal dagen stilgestaan. Blijkbaar worden auto's die langer stilstaan daar in de gaten gehouden ofzo.

elianmars

Citaat van: Chris op 17-02-2011 07:50:16
Citaat van: Marc O. op 17-02-2011 07:49:11
Verdorie zeg, het zit niet mee... :-\

Nee, inderdaad...

Zelfde plek en weer een aantal dagen stilgestaan. Blijkbaar worden auto's die langer stilstaan daar in de gaten gehouden ofzo.

Is het geen optie om de wagen ergens anders te gaan parkeren? Ik zou mijn wagen daar niet meer neerzetten  :eusa_shifty:

Chris

Citaat van: elianmars op 17-02-2011 10:06:26
Citaat van: Chris op 17-02-2011 07:50:16
Citaat van: Marc O. op 17-02-2011 07:49:11
Verdorie zeg, het zit niet mee... :-\

Nee, inderdaad...

Zelfde plek en weer een aantal dagen stilgestaan. Blijkbaar worden auto's die langer stilstaan daar in de gaten gehouden ofzo.

Is het geen optie om de wagen ergens anders te gaan parkeren? Ik zou mijn wagen daar niet meer neerzetten  :eusa_shifty:

Ja, ergens wel. Aan de andere kant is dat natuurlijk van de zotte. Politie wil er ook echt geen tijd aan besteden.

Feit is dat die straat niet echt aan de beste wijk van R'dam grenst.. ze zou dan wel wat ver weg moeten gaan parkeren.

Taranis

Citaat van: Chris op 17-02-2011 11:39:33
Feit is dat die straat niet echt aan de beste wijk van R'dam grenst.. ze zou dan wel wat ver weg moeten gaan parkeren.

Of je auto telkens gesloopt aantreffen. Voor mij zou de keus dan niet zo heel erg moeilijk zijn hoor ::)

Sbv

Tijd voor een oude 240 om die er neer te zetten. Van een zwarte Ford Ka rijden er redelijk wat rond, dan is het makkelijk om van een andere zwarte Ka kenteken platen te lenen(helaas brengt men ze dan weer niet terug)

Laserblue

Citaat van: Chris op 17-02-2011 11:39:33
Citaat van: elianmars op 17-02-2011 10:06:26
Citaat van: Chris op 17-02-2011 07:50:16
Citaat van: Marc O. op 17-02-2011 07:49:11
Verdorie zeg, het zit niet mee... :-\

Nee, inderdaad...

Zelfde plek en weer een aantal dagen stilgestaan. Blijkbaar worden auto's die langer stilstaan daar in de gaten gehouden ofzo.

Is het geen optie om de wagen ergens anders te gaan parkeren? Ik zou mijn wagen daar niet meer neerzetten  :eusa_shifty:

Ja, ergens wel. Aan de andere kant is dat natuurlijk van de zotte. Politie wil er ook echt geen tijd aan besteden.

Feit is dat die straat niet echt aan de beste wijk van R'dam grenst.. ze zou dan wel wat ver weg moeten gaan parkeren.

Het probleem is waarschijnlijk die drugsrunnertjes die 150m verderop bij de kruising Gordelweg staan om alle Fransen op te vangen, die willen ook wel eens een nieuw kenteken  :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Chris

Citaat van: Laserblue op 18-02-2011 08:59:01
Citaat van: Chris op 17-02-2011 11:39:33
Citaat van: elianmars op 17-02-2011 10:06:26
Citaat van: Chris op 17-02-2011 07:50:16
Citaat van: Marc O. op 17-02-2011 07:49:11
Verdorie zeg, het zit niet mee... :-\

Nee, inderdaad...

Zelfde plek en weer een aantal dagen stilgestaan. Blijkbaar worden auto's die langer stilstaan daar in de gaten gehouden ofzo.

Is het geen optie om de wagen ergens anders te gaan parkeren? Ik zou mijn wagen daar niet meer neerzetten  :eusa_shifty:

Ja, ergens wel. Aan de andere kant is dat natuurlijk van de zotte. Politie wil er ook echt geen tijd aan besteden.

Feit is dat die straat niet echt aan de beste wijk van R'dam grenst.. ze zou dan wel wat ver weg moeten gaan parkeren.

Het probleem is waarschijnlijk die drugsrunnertjes die 150m verderop bij de kruising Gordelweg staan om alle Fransen op te vangen, die willen ook wel eens een nieuw kenteken  :-\

Grote kans.

Vandaag heeft Miek nieuwe platen gehaald. Schroef ze er dalijk even op. Hopelijk zitten ze er nu wat langer op dan 1,5 week.

Sbv

Helaas dan wel een duplicaat code toch ?

Chris

Citaat van: Sbv op 18-02-2011 16:37:28
Helaas dan wel een duplicaat code toch ?

Klopt! Helaas..