"De" strip langs de voorruit

Gestart door )0H@N, 12-08-2007 03:21:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)0H@N

Een beste tijd gelden ben ik hier ergens op het forum een strip voor langs de voorruit tegen gekomen alleen nu ik deze wil bestellen ben ik dus opzoek naar de leverancier.
De zoekfunctie heeft helaas niet het gewenste resultaat op geleverd en verschillende sites van leverancier bekijken heeft ook niet geholpen.

Wie kan mij helpen?

Het gaat dus om een strip voor langs de voorruit zodat je tijdens het wissen van je voorruit de zijramen op kunt houden.
Nu loopt het water van de voorruit via het geopende raam naar binnen en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Ik hoor graag van jullie.

Thank you for flying with Volvo.

Dave T5

bedoel je de climair window visars
kijk dan eens bij autostyle

Ludo

bedoel je deze originele Volvo strip?:




pwassink

#3
Zijn idd 2 opties,

Nummer een zoals boven getoond de zogenaamde rain-diverters, die worden onder
de bestaande 850 raamlijst geklemd /geplakt. Dealer best-no : 1343243.
Kosten hiervan waren ik dacht iets van 30/40 euro in 2005..

Nummer twee is je raam/daklijst vervangen voor S/V70 lijsten, die blijven netjes zwart,
en hebben een geintegreerde dakgoot langs de voorruit.

Je bent in beide gevallen van het water af, eerste optie produceert wat meer windgeruis,
en een ervan vloog er bij mij af net boven de 200, heb dus nu v70 lijsten.  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

)0H@N

Het zijn niet de lijsten voor langs de deur-ramen(wind-visors), maar meer een strook welke tegen de raam-dak-lijst aan "geplakt" worden op de ruit zodat het water er alleen maar aan de bovenzijde af kan. Een soort spoilertje wat je naast de raamlijst op de voorruit plakt.

Optie 2: is ook een mogelijk alternatief.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Thank you for flying with Volvo.

)0H@N

inmiddels de strips gevonden bij de Volvo-dealer.
En morgen binnen.
Thank you for flying with Volvo.

pwassink

Citaat van: )0H@N op 14-08-2007 14:07:52
inmiddels de strips gevonden bij de Volvo-dealer.
En morgen binnen.

Ik snap het nu nog niet helemaal, de strip die ludo aangaf is wat ik als optie 1 aangaf
wat bij volvo een rain-diverter heet. 

Doe eens een foto van hetgeen je nu bedoelt als het eropzit ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

)0H@N

Nu de strip vergeleken te hebben met wat er op de foto van Ludo te zien is lijkt het inderdaad om de zelfde strip te gaan. Ik werd even in verwaring gebracht vanwege de losse voorruit/dak strip.

Ik heb even in de online catalogus zitten kijken en dan ziet het er bijna het zelfde uit.
Hieruit opmakende dat het toch om de zelfde strip gaat.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor de hulp.
Thank you for flying with Volvo.