Project Fred

Gestart door Thys, 16-08-2007 02:42:52

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Omdat er best een forse gastank achterin ligt. En omdat ik niet goed opgelet had bij het bestellen :eusa_shhh:

-D©©©L-

Citaat van: thyzerrr op 10-12-2007 19:35:05
Omdat er best een forse gastank achterin ligt. En omdat ik niet goed opgelet had bij het bestellen :eusa_shhh:

Geluk bij een ongeluk, eigenlijk.   ;D
Ik heb er ook estate veren onder liggen, is precies goed voor een sedan met lpg tank.

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 10-12-2007 19:48:29
Citaat van: thyzerrr op 10-12-2007 19:35:05

Geluk bij een ongeluk, eigenlijk.   ;D
Ik heb er ook estate veren onder liggen, is precies goed voor een sedan met lpg tank.

komt de auto mooi vlak mee te staan...trouwens hij staat mooi recht Thijs...

Thys

Vandaag weer even wat gefrutseld en aangeklooid.
Plan was om te beginnen met het installeren van een meterpaneeltje wat ik nog had liggen, uiteindelijk lag het hele dashboard + de middenconsole open, dus ik heb ik maar even de lampjes achter het bedieningspaneel van de ECC vervangen.

En dat ging zo:

Het paneel kun je er, met platte dunne schroevendraaier of een mesje oid, én beleid, uit het dashboard wippen.

Schroefjes aan beide zijkanten eruit (4X)

Frontje loshalen van de achterkant

Lampjes wisselen, het beste neem je hiervoor 1,2 Watt lampjes, die passen net zo goed als de voorgeschreven 1,4Watt exemplaren, maar kosten een kwart.

Terugbouwen in omgekeerde volgorde, en dan brandt alles weer naar behoren

Verder heb ik de radio 1 sleuf naar onderen verplaatst, omdat ik de verlichting ervan 's avonds te fel vind, en deze niet dimbaar is. Daarboven zit nu nog het gebruikelijke vakje, maar nog voor het einde van het jaar moet dat er zo uit gaan zien:

Weet iemand trouwens waarvoor deze twee ongebruikte stekkers zijn?
De gele achteraan, en de zwarte tweepolige op de voorgrond:

KIM

Volgens mij zijn die van de selectorhandle van een automaat.

elianmars

Thijs, waarom heb je die ECC unit niet helemaal uit het dashboard gehaald en ff op je gemakje binnen de lampjes er in geknutseld?

Thys

@ KIM: dank! dat mysterie ook weer opgelost:) Dan neem ik aan dat de tweepolige stekker voor de verlichting daarvan is.

@Marcel: Ik had de boel half open liggen toen ik besloot om de lampjes maar te wisselen, die moesten alleen eerst gehaald worden, en ik had weinig zin om zonder kachel daarheen te rijden:) En daar komt bij dat ik het klusje klein genoeg vond om het in de auto zelf te doen. Ruimte genoeg, en het was er warm en droog:)

Thys

Zo, gisteren is de auto bij 331.500 km voorzien van nieuwe buitenste stuurkogels en twee frisse stabilisatorlinks. Dat was ook serieus hard nodig, zo gruwelijk veel ruimte als daar op zat. Daarna de auto op de uitlijnbank gehad, en hij rijdt alwéér een stukje lekkerder! Vandaag de multiriemspanner + looprol vervangen door een bijna nieuw exemplaar, de huidige giert om vervanging.

Wordt vervolgd

DD

goed bezig,

hoe zit de daklijst vast eigenlijk?

Thys

Gisteravond een nieuw speeltje opgehaald:

Naar mijn onbescheiden mening een van de weinige mooie autoradio's die er gemaakt is.

Gisteren zijn ook de multiriemspanner en looprol vervangen door als nieuwe, weer een stukje dichterbij een stillere en comfortabele auto :eusa_dance:

De dakstrips zitten via metalen clipjes vast op kunststof blokjes, die op hun beurt weer in de 'dakgoot' vast zitten. Volg je me nog? ;D

killerbee

Die is heel strak Thijs  :eusa_clap:

Thys

Na een veel te lange periode van stilte is er eindelijk weer iets gebeurd aan de auto:

Het zat me de hele winter al dwars dat de stoelverwarming aan bestuurderszijde het niet deed. Tijdje terug eindelijk een nieuwe thermostaat, en vandaag de stoute pantoffels aangetrokken. Stoel in de hoogste stand, goed gekeken, en toen geconstateerd dat beide draden aan thermostaatzijde afgebroken waren. Stekkertjes iets gemodificeerd (bijgeknipt :eusa_whistle:), soldeerbout ter hand genomen en de boel hersteld. Morgen maar even proberen of ie het nu weer doet. Nieuwe thermostaat kan vooralsnog op de plank.

Actiepuntje 2:
Al een tijdje miste ik een stukje degelijke verlichting in de kofferbak. Er zit wel een gloeilampje, maar dat is ook niet zaligmakend. In gesprek met DCCCL ontstond het idee om hier CCFL buisjes voor te gebruiken, deze gebruiken weinig stroom (<5Watt) en hebben een hoge lichtopbrengst en mooie spreiding. Ander positief punt is dat ze weinig kosten (<4 euro/stuk) Dus zo geschiedde:

12 Volt genomen van het al aanwezige lampje

Bedrading zo netjes als mogelijk weggewerkt, voeding zit in de holte boven het originele lampje

Buisjes gemonteerd in de richel onder de hoedenplank. Past mooi, en weinig kans op beschadiging

Thys

Laatst ook nog een paar foto's gemaakt:

Thys

Gisteren heeft Fred nieuwe oogjes gekregen:

Voorlopig houd ik de USA knippers erin omdat ik ze gewoon mooier vind, ga nog even bedenken of ik de combinatie wel mooi vind.

Ombouw was een leuk en eenvoudig klusje, ben er alles bij elkaar een kleine 1,5 uur mee bezig geweest. Daarna alle kunststof delen weer eventjes mooi in de olie gezet, inclusief de grill. Erg leuk, al die 50 vakjes... :evil:

pwassink

Strak werk .. !

hij knapt er echt van op ..   ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂