ABS lampje error 1-4-1 of 1-4-2

Gestart door chalith, 24-08-2007 22:16:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jos!

nu, een paar weken later en ongeveer 5500 km gedraaid is het probleem mooi verholpen!
Was een prima tip, die losse printplaat.

peter259

Advies van Thuur en Mehn opgevolgd....

defecte ABS-processor los genomen en opgestuurd om als clublid  te laten herstellen. Torck 5  female met een verleng stukje en ratel geleend bij een niet Volvo garage ... gelijk maar een nieuw luchtfilter vervangen.  Ondanks demontage van luchtfilter en slangen toch nog lastig te bereiken . en alleen met een spiegel te zien....
Was snel weer gerepareerd terug en vandaag ( vrijdag  ) weer gemonteerd.....resultaat .... ABS-lichtje uit... snelheidsmeter/kmteller loopt weer zoals het hoort.
Nu nog iets vinden om dat servicelichtje z,n nek om te draaien ...zonder dat dat weer 35,- kost bij de dealer... wie het weet mag het zeggen...

mehn

Citaat van: peter259 op 03-10-2008 17:14:49
wie het weet mag het zeggen...

Waar woon je? (ongeveer is genoeg ;))

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

peter259


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

peter259

Okay MEHN,

Dan kan je toch een parachute nemen...   

No hard feelings...

Ja, ik zou mijn locatie in mijn profiel moeten invullen..... maar eh...ik kan het niet aanvullen.... daar heb ik een naar gekeken. Mvg. P.

Freakybaby

Als Peter 259 OBD1 heeft wil ik in het weekend wel even langskomen. OBD2 kan ik zelf helaas niks mee.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

peter259

Freakybaby....

Effe denken wat dat  OBD 1  of OBD 2 te betekenen  heeft... weet niet!

staat niet Haynes. ( andere codes..) .en langs komen dit weekend  is opzich geen probleem..... kan nou  buiten toch niks aan mijn plaatwerk deukie  doen want het regent.....  maar eh....langs komen zeg maar ....waar?

peter259

Daar ben ik nog even Freakyboy...

Ik kijk even op de profiellijst waar je huist.....maar eh.... Breda  of Maastricht ligt helaas te ver weg... of is dat anders???

Ik moet van Schiphol komen met de 850 estate ... niet met een  Boeing747 wide body


-D©©©L-

de "." toets van je keyboard is stuk.  ;)

Freakybaby

Citaat van: peter259 op 17-10-2008 10:16:47
Daar ben ik nog even Freakyboy...

Ik kijk even op de profiellijst waar je huist.....maar eh.... Breda  of Maastricht ligt helaas te ver weg... of is dat anders???

Ik moet van Schiphol komen met de 850 estate ... niet met een  Boeing747 wide body



Ik zit in het weekend bij mijn vriendin in Uithoorn. Wat weer vlakbij schiphol is.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Citaat van: chalith op 24-08-2007 22:16:26
klem eraf gehaald, sensor verwijderd. Met een scherp mesje (scalpel) afdichtkit van connector deksel lossnijden en erg voorzichtig deksel verwijderen.


Ik krijg het dekseltje echt niet eraf hoor... Nog tips ???


Gr :eusa_think:

Emiel

Onder de stekker en daarboven zit het deksel vastgeklikt. Ik heb er 1 iets gemodificeerd (afbreken :evil:), daarna was ie zo open.

Solderen en dichtgekit met ruitenkit...werkt weer prima.

zoefzoefdehaas

Hallo iedereen,

Ik heb sinds lange tijd de code 1-4-1 op A3 (lampje Abs brandt) Ik wil nu graag de pedaalsensor bekijken/vervangen maar hoe ziet hij eruit en waar  zit hij ? Ik neem aan boven het rempedaal maar ik kan daar niet echt wat zien. Wie kan mij aan een foto/plaatje helpen van de pedaalsensor ?
Lidnummer 0903322

Joost23

Allemaal,

Bij mij is gisteren ineens het ABS lampje gaan branden, samen met het lampje "TRACS Off". Later gingen ze weer uit, op de weg naar huis 's avonds weer aan en vamorgen bleven ze heel even branden en gingen toen weer uit (volgen jullie het nog )  ;D

Iemand een idee waar dit op kan duiden, als BEIDE lampjes aan en uit gaan??

Groet Joost