Depo Koplampen

Gestart door llinssen, 06-09-2007 13:50:19

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

Een kleine waarschuwing voor DEPO koplampen:

Bj de apk-keuring bleken de reflectoren (spiegels) van mijn koplampen geen goed lichtbeeld meer te leveren.
Omdat de orginele Hella lampen zo'n slordige 200 euro per stuk kosten, heb ik, onder andere na positieve berichten hier op het forum, besloten te kiezen voor DEPO koplampen.

De dealer was hier direct al niet enthousiast over. Niet omdat zij daarmee omzet misliepen, maar omdat zij met immitatiekoplampen de ervaring hebben dat het lichtbeeld wel eens niet voldoende gesteld kan worden.

Toch de koplampen ingebouwd (wat een relatief makkelijk karwei was) en terug naar de dealer voor de herkeuring.
Linker koplamp ok. Rechts niet. De koplamp kon niet ver genoeg naar rechts worden bijgesteld.

Terug naar de leverancier van de koplampen.
Deze was uitermate vriendelijk en behulpzaam. Zefs de winkel een uur langer open gehouden zodat ik direct kon wisselen en niet hoefde terug te komen (dachten we).

Dealer had weer hetzelfde probleem met de afstelling: De koplamp kon niet ver genoeg naar rechts worden bijgesteld.

Het lijkt erop dat het om een productiefout gaat. Dus voorlopig:
Koop geen Depo rechter koplamp voor 70serie auto. Dat kan APK problemen opleveren.

Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
De leverancier is nu aan het overleggen met de dealer.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

-D©©©L-

Ik heb nooit problemen gehad met DEPO koplampen voor een x70 classic, heb ze toch diverse keren gemonteerd.

ed

Ik ook niet. Enige uitleg is wellicht op zijn plaats. In eerste instantie ging het om de reflector,enm deze is exact hetzelfde als in de originele Hella koplampen (waarschijnlijk zelfde fabrikant). Overzetten is dus prima mogelijk. het verschil zit hem voornamelijk in het gebruikte plastic van de behuizing (iets dunner), de stekkertjes, en de clips en glazen.
Overzetten van de reflector is dus een optie, maar ook de gehele unit gebruiken moet goed werken. Het kan geen kwaad om zelf de lampen vast in te stellen op eem muur, soms is die verstelling niet goed, zoals ook bij mij het geval bleek. uiteindelijk is dat door de dealer opgelost.  Ik denk dat jouw lamp een foutje heeft, dus een andere erin en klaar.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

llinssen

Voor alle duidelijkeheid, er hebben nu 2 lampen in gezeten met beide exact hetzelfde probleem
Beide heeft de dealer proberen te stellen.

De dealer vermoedt een productiefoutje, en dat lijkt me ook in lijn met wat jullie schrijven.
Ik wacht het af...
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

HanV70

Ik heb ervaring met een fiat waarop ik depo koplampen heb gemonteerd.
Alleen de lens is duidelijk van mindere kwaliteit dan origineel.
Komen echter zonder meer door de keuring.
Waarom zet je de oorspronkelijke lens niet over?
Klemmetjes even los, zo gebeurd.
Of even een ander keurmeester!

llinssen

Wat is de lens precies? Het glas of de reflector?

Het zit als ik de dealer goed begrepen heb in de mate waarin de koplamp te stellen is, ten opzichte van het beeld dat deze geeft. De koplamp straalt teveel naar links en is niet verder naar rechts te stellen.
Dat lijkt me iets van de positie van de reflector. Hoe je dat kunt veranderen weet ik niet, en de depo importeur in Nederland vond het kennelijk ook beter om een nieuwe te geven.

HanV70

Ik zie bij mij een stelschroef voor links rechts. (bij de rechter links bovenop)
Als deze de bijstelling niet haalt, dan kunner er toch altijd opvulringen tussen het koplamphuis en de koplamphouders geplaats worden.
Zijn deze misschien verbogen?

rody

ik heb met depo op de 850 ook niet echt goede ervaringen.

slecht lichtbeeld en glas minder sterk.

Ricardo

Ik heb er ook geen goede ervaringen mee. Ze passen niet mooi en de glazen zijn helemaal anders van vorm dan de originele Hella's. Kun je beter wat meer uitgeven en de originele kopen imo. Kosten idd wat meer maar dan weet je ook wat je hebt.

Tamarzilla

Of iets doorsparen en dan heldere koplampen.

:eusa_drool:
T5, rica getuned

llinssen

Citaat van: HanV70 op 06-09-2007 20:28:20
Ik zie bij mij een stelschroef voor links rechts. (bij de rechter links bovenop)
Als deze de bijstelling niet haalt, dan kunner er toch altijd opvulringen tussen het koplamphuis en de koplamphouders geplaats worden.
Zijn deze misschien verbogen?

Dat is misschien wel een oplossing, maar ik neem toch aan dat een dealer deze truuk al kent? Maar voor alle zekerheid zal ik het ze eens vragen..

Citaat van: Tamarzilla op 06-09-2007 21:37:28

Dat past (vind ik) maar bij bepaalde kleuren.

mitsupiet

Wel een hoop geneuzel voor een goedkeuring. :o
Waar ik ga wordt de auto al goedgekeurd als er iets inzit wat op een lamp lijkt. :eusa_dance:
Is ook niet altijd goed maar wel gemakkelijk.

Te hard geschrobt.......

Ricardo

Dat is natuurlijk het beste, dat heb ik dan ook gedaan nadat ik die Depo's had gekocht.

llinssen

Citaat van: Ricardo op 06-09-2007 23:42:11

Dat is natuurlijk het beste, dat heb ik dan ook gedaan nadat ik die Depo's had gekocht.

Waarom is dat "het beste"? 
Of bedoel je officiele Volvo Heldere koplampen?
Die zullen toch niet beter zijn dan de Hella lampen.

Werkten jouw depo's wel goed?

Ricardo

Citaat van: llinssen op 07-09-2007 08:58:49
Citaat van: Ricardo op 06-09-2007 23:42:11

Waarom is dat "het beste"? 
Of bedoel je officiele Volvo Heldere koplampen?
Die zullen toch niet beter zijn dan de Hella lampen.

Werkten jouw depo's wel goed?

Ik bedoel de originele heldere lampen, die geven het mooiste licht. Ook in vergelijking met de originele lampen.

De Depo's gaven echt niet veel licht, en de glazen kun je niet vervangen door originele want dant past het helemaal niet meer mooi.