Glas buitenspiegel vervangen T5

Gestart door Marley, 06-09-2007 20:20:08

Vorige topic - Volgende topic

Marley

Beste medegenoten ,

Ik heb een 850 T5 95' en nu is aan de rechterzijde mijn spiegel ervan gereden door ............ ?  :'(

Via HunterVolvo ben ik in het bezit gekomen van een prima gebruikte spiegel ( alleen glas incl. de bevestigingsplaat aan achterzijde van het glas ) .

De spiegel is electrisch verwarmd , ik vraag mij nu af hoe ik dit glas moet vervangen ?
Kan ik misschien ook het glas van de nieuwe spiegel los halen van de bevestigingsplaat of .......... ?
Graag jullie advies en/of misschien een voorbeeld hoe dit karwei te klaren is .

BTW de T5 loopt verder prima , na 4000 km nog geen druppel olie verbruik en het rijd echt super

B.v.d
Groetjes
John

-D©©©L-

je kan de spiegel met de hand voorzichtig in de onderste stand drukken, met een lampje kan je dan 4 haakjes zien zitten ( 2 x 2) die trek je met een schroevendraaiertje voorzichtig naar buiten terwijl je het glas aan de bovenzijde wat naar buiten trekt (beetje onder spanning houden). Het gaat wat lastig, de spiegel is tegen het trillen ook nog met 4 dotje kit vastgezet (rond om de 4 "pennetjes"; zie hunter glaasje). De boel lekker op temperatuur (in het zonneke) en een goede looplamp is onontbeerlijk.

Sloop bij het loshalen van de draden niet de stekkers en/of spiegels (ze laten niet voor niets vaak de stekkers op een oude spiegel zitten). Een handdoekje erbij is handig om de lak heel te houden bij klooien met de stekkers.

suc6 !

Marley

Thanks , prima uitleg en zo uitgevoerd  8)