defecte electrische antenne te repareren??

Gestart door Fokke 01.01.005, 17-06-2003 23:48:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fokke 01.01.005

De tandriem in mijn electrische antenne is zo ongeveer in het midden gebroken, waardoor de antenne maar half uitkomt en vervolgens een hoop kabaal maakt.

Weet iemand hoe die kabel aan de antennestaaf vastzit, en of die te vervangen is? De rest van de antenne werkt nog feilloos.

Tip voor de andere sedanrijders:
Zorg dat je electrische antenne altijd brandschoon blijft en helemaal uitgeschoven wordt, daarmee voorkom je dit soort reparaties. Had ik kunnen weten...
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Frans Harkema

Hoi Fokke,

heb ik ook gehad, aandrijfriem is zonder problemen te vervangen. Even de motor er uit halen, de rest wijst zich eigenlijk vanzelf.

Succes, Frans.

Fokke 01.01.005

#2
Ha die Frans,

Das goed nieuws. Ik heb de boel al een heel eind open gehad, maar kon niet ontdekken hoe de riem aan de antennestaaf zelf vastzit. De motor zelf (het metalen cilindervormige deel) heb ik nog niet van het zwarte kunststof deel losgehad, dat moet dus helpen begrijp ik?

De staaf met schacht heb ik ook nog niet losgehad van het motorgedeelte. Moet dat ook los? Dat lijkt wel gelijmd en onmogelijk los te krijgen.


alvast dank voor je reactie.

Fokke
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

denkweb

De antenne zelf kan van bovenaf eraf getild worden... toch?

Glibbert

De motor hoeft er helemaal niet af, de antennestaaf kan ook blijven zitten. De enige vraag is of de riem van het bovenste segment losgehaald kan worden. Zit die geschroefd, geperst, verlijmd? Ik heb het opgegeven inmiddels en ga me voor vier tientjes maar laten verleiden bij de Halfords. De ouwe leg ik op de plank
Nee, ik heb geen geld teveel......

speedyT5

Hallo Glibbert,
kwam net je bericht tegen over je antenne, je hebt toch nog geen antenne bij de Halfords gekocht hoop ik?
Het is namelijk best mogelijk om (Indien het wel een originele Volvo antenne betreft) een losse spriet bij de dealer te kopen, daarbij zit de spriet wel vast aan de tandriem.
Ben je een beetje handig dan heb je die zo vervangen,in het ergste geval moet je even het ronde zwarte kapje onderaan (met het kleine moertje in het midden) eraf halen, de boel netjes schoon maken en met niet teveel vet weer in elkaar zetten. Wel opletten dat het +/- 10cm lange metalen busje de oude uit de buis is en de nieuwe eerst erin zetten en dan pas de antenne erin plaatsen.

Verder de spriet nooit insmeren met vaseline of andere smeermiddelen,hoe meer vettig de spriet is,hoe meer vuil eraan blijft kleven.
Dan heb je weer voor jaaaaren plezier van zo'n echte staaf.

Schoon en droog net als je..... ;D
 
Succes
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Glibbert

Ik was gelukkig nog niet naar de Halfords geweest nee, maar ik heb wel iets anders gedaan wat achteraf net zo dom is. Ik heb dat kapje er afgehaald en toen schoot er iets uit, zo het straat op, ik heb het in het voorbijkomen niet herkend, maar het is wel kwijt, ik denk iets van een veertje...Heb heel de straat afgezocht maar tevergeefs. Met een nieuw sprietje alleen ben ik dus niet meer geholpen lijkt me... Maar toch bedankt voor de attente tip!!
Nee, ik heb geen geld teveel......

Oele

Hmm, even diep graven...

Als je het moertje van het kapje afhaalt, kapje schiet het kapje los omdat de kunstof riem onder spanning opgerold onder dat witte andere kapje zit. Dit witte kapje zit vast met een borgringetje.

Kan het zijn dat je denkt dat er iets weg is, maar dat het niks is? Of kan het zijn dat er een kapot stukje riem wegschoot?

Ik zou em gewoon weer in elkaar zetten en kijken of je iets mist.... Mischien wel niets...

Succes!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Glibbert

Er ricocheerde iets tegen de auto aan en toen op de rijbaan dus er is iets weg in ieder geval. Maar wat wil het stomme toeval!? Ik vind net op Marktplaats een andere voor 25 eurie! Kwam uit een opel zei die man, maar die heeft dan nog nooit een Volvo antenne gezien. Hij kreeg em ook niet aangesloten in z'n opel (vreemd he?). Ik heb hem dus meteen maar geconfisceerd en gezegd dat ik em achter in m'n kadett wilde stoppen (tuurlijk). Wordt asap opgestuurd... Laat het wel weten of het gelukt is, natuurlijk altijd leuk als zowiets blijkt te werken...
Nee, ik heb geen geld teveel......