De zoekfunctie (en de matige resultaten).

Gestart door llinssen, 04-10-2007 10:39:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domaso

Citaat van: thuur op 06-01-2009 22:03:42
Nee, disse:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9561.0.html


Gr 8)


edit: 'eerste Estate' en zoeken op onderwerp..

Deze?: De 1e Estate heeft kenteken GL-RR-**
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

mevita

Er zijn velen die problemen hebben met de zoekfunctie, terwijl het eigenlijk simpel is om het aan te passen als er bij toon op onderwerp dat al aangevinkt staat en dan het balkje meest recente topics meteen aanstaat kom je naar mijn mening het snelste naar waar je op zoek bent.
misschien dat een moderator et kan aanpassen.

gr mevita

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Philip850

Citaat van: -D©©©L- op 16-11-2007 10:17:01
Citaat van: llinssen op 16-11-2007 09:26:33
Zo weet een 'willekeurig' forum lid misschien toch een oplossing?
(wil je niet tekort doen hoor -D©©©L-).

Het grote verschil is dat ik de tijd voor de update er niet in hoef te steken. "Even snel" een update doen is er meestal niet bij. Je moet eerst testen enzo... Op straffe van een corrupte database en nog veel meer werk, frustratie en ellende. Mario zal het vast wel een keer doorvoeren, alles op z'n tijd (z'n vrije tijd !!).  :eusa_clap:

Dat valt bij smf opzich allemaal reuze mee.
Volvo Amazon '66 & '67 sold, Volvo 480 ES/GT/Turbo sold, Volvo 850 oer GLT (2x) T-5 (2x) Volvo 855 T-5R DOP sold, Mercedes-Benz SLC 350 '72 sold, Saab 9-3 9-5 Aero sold, Citroën XM sold, Alfa Romeo 166 Nero Vulcano '01 sold, BMW E39 sold, BMW 530e

-D©©©L-

Citaat van: Philip850 op 04-02-2009 23:52:23
Citaat van: -D©©©L- op 16-11-2007 10:17:01
Citaat van: llinssen op 16-11-2007 09:26:33
Zo weet een 'willekeurig' forum lid misschien toch een oplossing?
(wil je niet tekort doen hoor -D©©©L-).

Het grote verschil is dat ik de tijd voor de update er niet in hoef te steken. "Even snel" een update doen is er meestal niet bij. Je moet eerst testen enzo... Op straffe van een corrupte database en nog veel meer werk, frustratie en ellende. Mario zal het vast wel een keer doorvoeren, alles op z'n tijd (z'n vrije tijd !!).  :eusa_clap:

Dat valt bij smf opzich allemaal reuze mee.

met bijna 500.000 berichten in de database is een niet geteste update per definitie een stevige gok.  :)

razorx

#35
Heel zeker.
Vanwege het beperkte budget en aantal mensen die hun vrije tijd opofferen (wie wil hun helpen?), kan ik me heel goed voorstellen dat de huidige situatie blijft bestaan.

Dit zijn zaken die je niet 1 2 3 verandert.

Natuurlijk werkt de zoekfunctie krom, maar als je de beperkingen kent valt er goed mee te leven.
Er is een keuze gemaakt voor een bepaald systeem, en dat veranderen, ik spreek hier als beroeps, daar wordt je niet blij van.

Zeker niet als je dit onbetaald, naast het andere goede werk, in je vrije tijd moet doen.

In nood, beetje herhaling, maar werkt perfect Google
zoekwoord1 zoekwoord2 site:volvo850forum.nl

Als je alleen denkt over het basis onderhoud van een forum als dit moet je in een betaalde omgeving al snel denken aan een veelvooud van 10.000 per jaar (ja schrik niet). Zoveel werk is het nou eenmaal.

Migratie is nog wat kostbaarder.

Groeten van Yits  ;)

Spin!


www.vm-parts.nl


bupozaanstad

Omdat de zoekfunctie in SMF niet optimaal is, is het dan geen optie de database te converteren naar PHPbb? Er is een goede mogelijkheid alles over te zetten. Uit ervaring kan ik zeggen dat de zoekfunctie in PHPbb een stuk beter werkt dan in SMF.

Lampje


llinssen

Volgens mij hebben we deze suggestie al eens voorbij gehad.
Het nadeel van matige zoekfunctionaliteit schijnt niet op te wegen tegen de nadelen van conversie naar een nieuw platform (en de overige voordelen van een nieuw platform).
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

bupozaanstad

Zelf mijn eigen forum ook geconverteerd van SMF naar PHPbb en alles is vlekkeloos gegaan.

llinssen

Gefeliciteerd.

Mag ik je post lezen als een aanbod om dit forum te converteren en technisch te onderhouden?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Ludo

hebben jullie die zoekfunctie nog steeds niet onder de knie. ???

dan zoeken jullie ook niks...  :evil:

bupozaanstad

Citaat van: llinssen op 17-02-2009 16:25:02
Gefeliciteerd.

Mag ik je post lezen als een aanbod om dit forum te converteren en technisch te onderhouden?

www.venomous-animals.eu was een SMF forum en nu een PHPbb versie 3 forum en ik moet zeggen dat het ons veel beter bevalt. En ja hoor indien gewenst wil ik best mijn bijdrage leveren bij converteren. Technisch onderhoud van PHPbb is niets meer dan van SMF.