uitlaatsteun bij achteras s70 afgebroken

Gestart door tackle, 23-11-2007 19:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Mwa dat zal wel meevallen, vriendin reed toen met 850 estate al jaren rond met afgebroken beugeltje. Dat ie altijd is goed gekeurd vraag ik me ook af.... Ik heb hem van het zomermaand eens vast gelast.

Dus het breekt echt niet gelijk af ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

robbar

Klopt weet wel dat het een heel gepiel was, maar ik heb hem al weer omgedraaid .....
Citaat van: pwberg op 11-12-2013 16:43:48
Citaat van: robbar op 11-12-2013 12:47:42
:-\ Denk dat jullie gelijk hebben maar het zit als een huis, als het weer wat warmer is zal ik deze omdraaien  :eusa_doh:

Andersom (dus op de juiste manier) is ook veel makkelijker monteren ivm de moertjes van de klem.........
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

Volvare

Je hoeft niks te kopen of te laten doen. Op het kopen van een slangenklem na dan. Vervolgens buig je van dik koperdraad een w-profiel. De uiteinden frommel je in de rubbers en de w zelf laat je onder de pijp doorlopen, waar na je de w vast zet aan de pijp met een slangenklem. Diagonaal als het ware.  Kosten 2 euro. Wordt ook nog apk goedgekeurd. Zit er bij mij al 4 jaar onder. 1 x de slangenklem vernieuwd, omdat die stevig kunnen roesten.

cornelis-b

Citaat van: Volvare op 20-04-2015 22:47:55
Je hoeft niks te kopen of te laten doen. Op het kopen van een slangenklem na dan. Vervolgens buig je van dik koperdraad een w-profiel. De uiteinden frommel je in de rubbers en de w zelf laat je onder de pijp doorlopen, waar na je de w vast zet aan de pijp met een slangenklem. Diagonaal als het ware.  Kosten 2 euro. Wordt ook nog apk goedgekeurd. Zit er bij mij al 4 jaar onder. 1 x de slangenklem vernieuwd, omdat die stevig kunnen roesten.

Vind dit eerlijk gezegd een beetje een beun de haas oplossing ;D
Dit is voor die 15 euro toch wel wat netter.

http://www.estateservices.nl/uitlaatbeugel-850-s70-v70-cl-achter-64mm-turbo.html
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Volvare

Zit onder de auto. Wie kan het schelen? Zolang Beun solide werk levert, is er niks aan het handje. En zeg nou zelf: zo'n flitsende glimmende klem op zo'n roestige pijp is toch een vlag op een strontschuit ::) En mijn koperen W roest nooit meer.

cornelis-b

Citaat van: Volvare op 23-04-2015 17:49:31
Zit onder de auto. Wie kan het schelen? Zolang Beun solide werk levert, is er niks aan het handje. En zeg nou zelf: zo'n flitsende glimmende klem op zo'n roestige pijp is toch een vlag op een strontschuit ::) En mijn koperen W roest nooit meer.

Ik haal wel een vervangende beugel.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

850blues

Ingeval van een bijna doorgeroeste uitlaatsteun kun je ook beiden doen (beunen en een vervangende beugel halen).

'k Heb zeker 5 jaar met een stuk gevlochten ijzerdraad als back-up-steun gereden, in de wetenschap dat de zwaar verroeste originele beugel toch een keertje zou afbreken. Gewoon een stuk draad een paar slagen gegeven, rondje om de pijp en beugel heen, aan weerszijden door het rubber en dan de uiteinden weer met flink wat slagen om de draad vastgedraaid.
Er heeft weleens een keurmeester wat gefronst naar staan kijken  :eusa_shifty:

Afgelopen november was het eindelijk zo ver - 'k hoorde het als ik over drempels ging - de uitlaat hing heerlijk te bungelen aan mijn zelf gefreubelde steun.

En toen kon ik eindelijk de beugel van ES gebruiken, die al jaren in de kofferbak lag te wachten...
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm