MOV'IT Remmen

Gestart door 850Joris, 03-07-2003 21:40:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zippo

Citaat van: PieT5 op 24-08-2003 10:46:00
Onrustig nachtje Zippo? :)

Ach, je hebt soms van die nachten............... :P

Zippo

Blackstone

is toch een heel klinkend verhaal. jammer dat de movit's niet in de getoonde uitvoering op de 850 passen. maar ik begrijp dat ADT druk doende is een set te ontwikkelen voor de 850. de set van Johann is nagenoeg gelijk aan de movit set. de klauwen identiek op de naamvoering na. staat heftig en remt ook heftig.
ben ook benieuwd naar marc's ervaringen.
moet wel zeggen dat mijn huidige standaard formaat geperforeerde Zimmermann's remmen met ferodo blokken het ook fantastisch doen. allen van gepiep wordt je horen dol.
reinoud

s©ub@

sla-olie op de schijven schijnt goed te zijn tegen piepende remmen...

ff voor de minder technische onder ons: DAT IS DUS EEN GEINTJE!!!
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Blackstone


850Joris

Ik heb de MOV'IT set er nu een dikke maand op zitten en het remt inderdaad fenominaal. Veel beter dan standaard.  Wat wellicht nog onderbelicht is geweest in de discussie is dat je met deze remmen gewoon kunt remmen en dat ze daar ook tegen kunnen.  Niks geen getril of andere bijwerkingen als je een keer flink in ankers gaat.  Het gevoel is een klasse beter.  Alleen jammer dat er zo weinig plaats is in die 850 voorwiel ophanging.  Ik rij nu (ik hoop tijdelijk: totdat MOV'IT een oplossing heeft bedacht) met 20mm spacers! Dat is niet mooi en af en toe loopt er een band tegen de spatbordrand. 10 mm vind ik wel acceptabel zeker als het gewoon in het hart van de schijf is verwerkt en geen losse spacer.
Ik heb gisteren nog eens de wagen op de krik gehad om te bekijken of de schijf wellicht nog iets naar binnen zou kunnen.  Het hitteschilt/ stofplaat zit er immers nog achter en bij de Porsch set die Johann heeft moet ie volgens mij weg.  Als je die weg haalt levert dat misschien 4 mm op maar je komt daarna direct tegen de onderste draagarm aan.  Ik betwijfel of het MOV'IT lukt om een set te maken die beter past.  Wellicht dat de remklauw met 6 zuigers minder groot (diep) is?  Titans ten op zichte van Volans levert een mm of 4 op.  Wellicht dat iemand een betere (Volvo) velg weet.  Pegagus vind ik eigenlijk geen optie omdat ik dan waarschijnlijk ook bredere banden moet en ik heb nog goede zomer en winter banden in 17x205x45.


Wat plaatjes:




Johann

Ik heb tussen het 18" wiel en de klauw 3 mm ruimte zitten.
Wiel is ET38, geen spacer.
Flens van de schijf is 7 mm dik, schijf zelf 32 mm.
Er zit geen afscherm kap meer op, ook bij de AP kit niet.
Zonder kap is beter voor de koeling bij deze schijven.
Ik heb tussen de fusee kogel en de schijf bij camber 0º geen ruimte zitten.
De camber moet minimaal 0,3 graden negatief staan om 2 mm ruimte te krijgen bij de fusee kogel, beter is 0,5º-1º negatief camber om een mm of 3-4 vrije ruitme te krijgen maar dan krijg je redelijk gevoelig rijgedrag maar wel meer rechte lijn snelheid daar de helft van 't loopvlak van de band maar in gebruik is..  ;)
De rubberen hoezen van de stuurkogels smelten bij extreem gebruik... :o

Marc 0101.001

Zondermeer een mooie set. Maar ik vind 20mm spacers wel teveel van het goede..... Vooral voor, het verschil in spoorbreedte met achter is origineel al 50mm en nu is dat dus al 90mm. Da's een heel eind!  :o

Entuscan

20mm is indd erg veel.  Komen de wielen dan niet serieus uit de kassen??

Misschien een domme vraag maar geraken jullie in NL met spoorverbreders door de APK?? Hier in B is dat dus DIRECT een rode kaart, nogwel 1 vd de zwaarste nl direct verbod tot het verkeer.

Niet slecht opvatten maar als ik dit zo lees (en ook van ander remmensets)  ben ik eigenlijk toch blij met men volvo 320 remmetjes.  Misschien niet ZO geweldig als die Mov'it, porsche ed maar wel geen prulwerk.

Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

850Joris

APK is waarschijnlijk wel een probleem.  Dus ik wil het ook voor het zo ver is opgelost hebben.   Achteraf was de Volvo Performance set zoals u 'm heeft ook prima geweest voor mij.  Alleen ik kreeg nog de nederlandse prijs voorgerekend en die was hoger dan van de MOV'IT set.  Ik hoop toch dat het allemaal goed komt want over de remmen ben ik dik te spreken.  

850Joris

Qua wegligging is het eigenlijk best lekker.  Gevoelsmatig stabiler en absoluut niet meer onderstuur dan normaal.  En die wiellagers hebben zowizo niet het eeuwige leven.  Én het is tijdelijk.

Blackstone

Citaat van: 850Joris op 25-08-2003 22:56:36
Qua wegligging is het eigenlijk best lekker.  Gevoelsmatig stabiler en absoluut niet meer onderstuur dan normaal.  En die wiellagers hebben zowizo niet het eeuwige leven.  Én het is tijdelijk.
Joris, de remset ziet er goed uit. je gaf aan dat een remklauw met 6 cilinders wellicht meer ruimte biedt. Misschien waar maar minder ruimte in de financien. Ongeveer 4500 euro per set :-\ :-\

Marc 0101.001

Als het goed is krijg ik deze week verdere documentatie en prijzen binnen van de WP Pro remmensets. Ik ben erg benieuwd! In ieder geval passen deze wel zonder spacers want dat heb ik uitdrukkelijk gevraagd, ze hebben mij gegarandeerd dat deze sets passen in combinatie met de originele Volvo-velgen. Nu nog even tijd vinden om een set te monteren op mijn eigen T-5R. Zit alleen te twijfelen over de kleur. De klauwen zijn geanodiseerd en in het rood steekt dat wel mooi af tegen het cream-yellow, maar de remklauwen in geel is eigenlijk ook wel mooi, of toch maar gewoon in zilvergrijs?  ???

Roy_C70

Hoi Marc, zou bij jou mooie cy kleur geen felle kleuren remklauwen monteren, dus zilvergrijs of zwart ofzo...
staat gewoon beter m.i.

ed

Ik zou ook zeker geen rode exemplaren monteren. Staat zo lekker "hobby achtig".
Ziver of zwart is altijd goed. Volvo klauwen zijn origineel goud, en dat is ook erg mooi. Na een tijdje worden ze overigens vanzelf zwart, dus dat is eigenlijk nog het beste (tenzij je elke week je remklauwen schoonmaakt ;)).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marc 0101.001

Ik twijfel tussen zilvergrijs en goudgeel. Het goudgeel is wat opvallender en past toch nog redelijk bij het Cream-Yellow. Zilvergrijs valt eigenlijk niet op, maar combineert weer mooi met de velgen.....