WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Vandaag akkefietje gehad met de D5... heb het ook op het Volvo Forum geplaatst maar op de 1 of andere reden heb ik het idee dat ik hier serieuzere reacties krijg en sneller.

Vanavond een rit van Rosmalen naar Nijmegen v.v. gehad. Op de heenweg geen problemen, en op de terugweg viel ineens het vermogen weg zonder dat hier direct een melding van kwam. Later viel de motor in noodloop met de melding: Motor service vereist.

Even een tussenstop gemaakt bij een tankstation, voor de zekerheid even wat bijgetankt en weer door. Vermogen bleek even terug te zijn, turbo viel normaal bij en rijden maar. Na 500m was het vermogen weer weg, maar viel de motor niet in noodloop, ook geen melding. Voor mijn gevoel hield de D5 echt in, kwam niet op toeren (Vmax. 110 km/u). Na ca 20km kwam ineens het vermogen weer terug waarna hij in de bebouwde kom weer even wegviel en daarna gewoon weer terug kwam zonder dat hier een melding van kwam.

Type: V70 D5 MY 2002 AUT
Recent vervangen:
- Intercooler (15,000km oud).
- Magneetkoppeling airco afgesteld (2,000km oud)
- Achterspoiler gemonteerd met 3e remlicht.
- 2 verstuivers (15.000km oud)

Kmstand: 323.000

Rook tijdens vermogenverlies: Ja, vermoedelijk zwart, maar vanwege duisternis niet goed te beoordelen. In koplampen van achterligger leek het grijs, dus ik vermoed onverbrande brandstof.

Tijdens vermogenverlies loopt D5 op 5 cil, dus geen cil uitval.

Melding: Motor service vereist, komt pas na doortrappen gas (terwijl er niks gebeurd qua acceleratie). Verder geen foutmeldingen.

Toevaligheden:
- hoogte koplampen en dimmer binnenverlichting deden het niet tijdens vermogenverlies
- alarmlichten bij op alarm branden niet, bij ontgrendelen wel.
- vermogenverlies vermoedelijk steeds na bocht naar links.

Ik tast in het duister, kan niks vinden onder de kap (in duister met flashlight). Losse turboslang lijkt me ook niet, het is geen constante storing. Een slang kan niet lek zijn, en dan weer heel. Turbo fluit in normale loop prima en is droog, geen lekkage.

Denk even met mij mee, ik weet even niet waar ik het moet zoeken.

www.vm-parts.nl

Broabander

Draadbreuk zou ik ook zeggen... Misschien een kabel op de dynamo oid?

Turboslang zou gescheurd kunnen zijn en onder druk wél lekken, maar dat klopt weer niet helemaal met de rest van de klachten...
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

grijzev70tdi

Kun je hem uitlezen met vida?

Roken is normaal, dat doen ze allemaal wel een beetje. Moeten natuurlijk geen walmen worden.

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Boemeltje

Citaat van: Spin! op 26-08-2013 22:41:28
Vandaag akkefietje gehad met de D5... heb het ook op het Volvo Forum geplaatst maar op de 1 of andere reden heb ik het idee dat ik hier serieuzere reacties krijg en sneller.

Vanavond een rit van Rosmalen naar Nijmegen v.v. gehad. Op de heenweg geen problemen, en op de terugweg viel ineens het vermogen weg zonder dat hier direct een melding van kwam. Later viel de motor in noodloop met de melding: Motor service vereist.

Even een tussenstop gemaakt bij een tankstation, voor de zekerheid even wat bijgetankt en weer door. Vermogen bleek even terug te zijn, turbo viel normaal bij en rijden maar. Na 500m was het vermogen weer weg, maar viel de motor niet in noodloop, ook geen melding. Voor mijn gevoel hield de D5 echt in, kwam niet op toeren (Vmax. 110 km/u). Na ca 20km kwam ineens het vermogen weer terug waarna hij in de bebouwde kom weer even wegviel en daarna gewoon weer terug kwam zonder dat hier een melding van kwam.

Type: V70 D5 MY 2002 AUT
Recent vervangen:
- Intercooler (15,000km oud).
- Magneetkoppeling airco afgesteld (2,000km oud)
- Achterspoiler gemonteerd met 3e remlicht.
- 2 verstuivers (15.000km oud)

Kmstand: 323.000

Rook tijdens vermogenverlies: Ja, vermoedelijk zwart, maar vanwege duisternis niet goed te beoordelen. In koplampen van achterligger leek het grijs, dus ik vermoed onverbrande brandstof.

Tijdens vermogenverlies loopt D5 op 5 cil, dus geen cil uitval.

Melding: Motor service vereist, komt pas na doortrappen gas (terwijl er niks gebeurd qua acceleratie). Verder geen foutmeldingen.

Toevaligheden:
- hoogte koplampen en dimmer binnenverlichting deden het niet tijdens vermogenverlies
- alarmlichten bij op alarm branden niet, bij ontgrendelen wel.
- vermogenverlies vermoedelijk steeds na bocht naar links.

Ik tast in het duister, kan niks vinden onder de kap (in duister met flashlight). Losse turboslang lijkt me ook niet, het is geen constante storing. Een slang kan niet lek zijn, en dan weer heel. Turbo fluit in normale loop prima en is droog, geen lekkage.

Denk even met mij mee, ik weet even niet waar ik het moet zoeken.

Ralle LMM?

Spin!

Citaat van: grijzev70tdi op 26-08-2013 22:51:24
Kun je hem uitlezen met vida?

Roken is normaal, dat doen ze allemaal wel een beetje. Moeten natuurlijk geen walmen worden.


Nee, heb geen Vida en kabel. Het zijn wel echt walmen, hij rookt in ieder geval meer met optrekken bij vermogensverlies dan normaal. Ik vraag me ook af wat er uit te lezen valt als het ding geen melding geeft.

Ben de reactie van C.punter even kwijt, maar ik dacht zelf ook even aan de LMM, maar kan het niet herleiden naar de 'zelfgenezing'.

www.vm-parts.nl

grijzev70tdi

Hij hoeft gen storing in de BC te geven, maar kan wel een storing zijn
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Spin!

#891
Citaat van: grijzev70tdi op 26-08-2013 23:01:17
Hij hoeft gen storing in de BC te geven, maar kan wel een storing zijn

Zit wat in...ik ga slapen en balen. In mijn dromen tegen wat Volvo's aanschoppen en een woordje Zweeds vloeken, en dan morgenvroeg gewoon 2 croissantjes en dan maar naar de dealer om uit te laten lezen. Je zal zien dat er dan weer niks aan 't handje is.

www.vm-parts.nl

grijzev70tdi

Wellicht een forumlid die in de buurt woont? Anders even langs de dealer.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Spin!

Vreemde is dat hij 10 minuten naast mijn banaantje heeft gestaan...PisangVooDoo

www.vm-parts.nl

elianmars

Tcv?  Zit het stekkertje goed vast op de tcv?

MikeyQR

Ik zeg ook LMM defect, mijn R is dan wel geen diesel maar deze klacht (storing) had ik 2 maanden terug ook met de R was inderdaad de LMM na vernieuwen rijd de R weer super. 8)

KIM

Hier ook LMM.
Heb ooit een Astra gereden die dezelfde verschijnselen vertoonden als jouw auto. Defect gebied van de LMM zat kennelijk in het vollastgebied want als ik m eens goed op zijn flikker trapte dan was het fout. Ik kon dat alleen oplossen door de auto stil te zetten, contact uit te draaien en dan weer te herstarten.
LMM problemen blijven echter lastig te herkennen, dus het is niet gezegd dat het de oplossing is. Heb je de mogelijkheid even met iemand te wisselen?

Taranis

Ben je binnenkort in Zeeland? Dan wil ik 'm wel even uitlezen.

Luchtmassameter kan, maar gezien de kilometerstand en leeftijd gok ik dat 1 of beide vacuumgestuurde motorsteunen lek zijn. En dan heb je hetzelfde. Mijn XC70 had dat ook en dan kom je inderdaad niet boven de 105-110 km/h en een ernstige motorfout. Na een keer herstarten niets aan de hand.

Ga niet lukraak vervangen maar lees de auto fatsoenlijk uit. Vida geeft vrij nauwkeurig aan wat er mis is.

Spin!

Ik ga vanmiddag op uitnodiging van een forummer om de hoek de V uitlezen. Wordt vervolgd! Goede toevoeging Ronald!

www.vm-parts.nl

Jeroentjuh

Waarschijnlijk vacuümlekkage op één van de motorsteunen, dan valt het vacuüm naar je tcv weg en heb je geen vermogen.... Waarschijnlijk foutcode ECM-6805....