WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Citaat van: grijzev70tdi op 13-03-2014 12:58:25
Bij de V40 moet je zelf ook het chassisnummer intypen. Iedergeval bij de phase I, phase II misschien ook nog wel, maar dat weet ik niet zeker meer

Ja dat klopt, die heb ik destijds inderdaad zelf ingevoerd. Heb ook ergens gelezen dat de V40 ook wel eens relais 103 nukken heeft. Valt het horten en stoten van het blok daarmee samen?


www.vm-parts.nl

ZC3rr0r

Het issue dat jij beschrijft heb ik ook wel eens gehad met de 850.
Bleek een gare LMM te zijn.

For what it's worth...

[edit]  Dit verklaart niet je eventuele massa issue, maar een LMM die zich tussen levend en dood in bevind wil wel eens wat vage issues geven.

Spin!

Die domme V40 doet het nu wel gewoon weer goed. Zal wel een griepje zijn geweest. Ook zoiets, de standaard reactie als je zegt dat je wat snotterig bent: ja, het heerst.  :eusa_wall:

Even iets anders.

Ik ben mijn Banaan aan het opknappen en zit na te denken over de spoiler. Ik heb een V70 spoiler met 3e remlicht erop zitten. Dat is niet origineel. Ik heb hierbij zo'n weegschaal momentje...dubio.

Het is niet origineel, aan de andere kant het is een klein detail en het is een stukje veiligheid. Hoe denken jullie daar over?

www.vm-parts.nl

grijzev70tdi

Spoilers zijn toch gewoon hetzelfde?

Buurman heeft ook een orginele met remlicht in de spoiler (T-5R, BS orgineel NL auto)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

petrolhead

Zal je toch zelf moeten beslissen. Als je een purist ben, dan niet. Zo niet, dan wel ;)

allezjean

Citaat van: grijzev70tdi op 21-03-2014 11:14:54
Spoilers zijn toch gewoon hetzelfde?

Buurman heeft ook een orginele met remlicht in de spoiler (T-5R, BS orgineel NL auto)

Mijn CY heeft een derde remlicht in het midden onderaan de ruit van de achterklep, ik meen ook origineel zo geleverd. Maar mijn DOP 850R heeft weer geen derde remlicht, wellicht een van de weinige opties geweest toen misschien.
Heb u ook een groene...?

Spin!

Citaat van: grijzev70tdi op 21-03-2014 11:14:54
Spoilers zijn toch gewoon hetzelfde?

Buurman heeft ook een orginele met remlicht in de spoiler (T-5R, BS orgineel NL auto)

Dacht dat 3e remlicht origineel bij de achterwisser zat. Dacht niet dat die ooit origineel geleverd is in de achterspoiler.

www.vm-parts.nl

Sbv

Bij mijn banaan zit remlicht in de spoiler. Geeft erg goed licht voor achterop komend verkeer en het staat niet verkeerd. Persoonlijk beter dan dat ding wat net boven de achterwisser staat

Jan_D.

Volgens mij is er af fabriek nooit een derde remlicht geweest. Mijn R had dat ook niet. Pas later zag ik spoilers met remlicht verschijnen, vaak gemonteerd op geïmporteerde Duitse T-5R en R die waarschijnlijk eerst geen spoiler hadden maar die pas in NL kregen.

Spin!

Citaat van: Sbv op 21-03-2014 11:29:41
Bij mijn banaan zit remlicht in de spoiler. Geeft erg goed licht voor achterop komend verkeer en het staat niet verkeerd. Persoonlijk beter dan dat ding wat net boven de achterwisser staat

Dat vind ik ook. Dat 3e remlicht bij de achterwisser mag dan wel origineel zijn, maar vind het nogal een halfords uitstraling hebben.

Remlicht bij achterwisser is geen optie. Dus geen of in de spoiler. Neig meer richting spoiler met remlicht, meer omdat het een 'gedoogde' verandering is tov origineel. Meesten hier hebben dat volgens mij ook.

De CY's die nu op marktplaats staan hebben geen van allen (3 stuks) een remlicht in de spoiler. Vandaar ik begin te twijfelen. Het smoelt wel goed...

www.vm-parts.nl

grijzev70tdi

Helemaal orgineel



LB-VG kenteken. Of hij moet er voor 1997 opgekomen zijn, toen is ie bij de huidige eigenaar terecht gekomen. Daarvoor van de Volvo dealer geloof ik.

Groene platen zitten erop omdat ie al zo'n 8 jaar in schorsing staat
Grolsch, het klinkt al lekkerder

maruska

je hebt een aantal varianten. mijn CY is zonder 3e remlicht geleverd, je hebt die net boven de ruitenwisser, en in de spoiler (en nog de v70 variant bovenin de ruit). origineel in '94 niet standaard, in '95 volgens mij wel. Ik heb 2 spoilers laten spuiten, de originele, en een met 3e remlicht. die met 3e remlicht gaat erin, gewoon omdat het veel duidelijker is dan die miezerige 2 pitjes in de zijkant. onder het mom van veiligheid gaat voor.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Arnie82

Gewoon in de spoiler... Geen 3e remlicht is (naar mijn mening) geen optie...

Zit met regelmaat te (intern) te schelden op auto's zonder 3e remlicht... Vooral overdag erg irritant.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Spin!

Citaat van: Arnie82 op 21-03-2014 13:22:28
Gewoon in de spoiler... Geen 3e remlicht is (naar mijn mening) geen optie...

Zit met regelmaat te (intern) te schelden op auto's zonder 3e remlicht... Vooral overdag erg irritant.

Gaat 'm inderdaad worden met remlicht in spoiler om die reden, toch ben ik benieuwd waarom Mark dan een 2e spoiler heeft zonder 3e remlicht.Voor welk gelegenheid ga je die inzettt dan? Stukje nieuwsgierigheid.

www.vm-parts.nl

maruska

Citaat van: Spin! op 21-03-2014 13:44:09
Citaat van: Arnie82 op 21-03-2014 13:22:28
Gewoon in de spoiler... Geen 3e remlicht is (naar mijn mening) geen optie...

Zit met regelmaat te (intern) te schelden op auto's zonder 3e remlicht... Vooral overdag erg irritant.

Gaat 'm inderdaad worden met remlicht in spoiler om die reden, toch ben ik benieuwd waarom Mark dan een 2e spoiler heeft zonder 3e remlicht.Voor welk gelegenheid ga je die inzettt dan? Stukje nieuwsgierigheid.
spuiten ervan kostte niets extra's, en het is het gevoel terug te kunnen. met de meeste "upgrades" bouw ik het zo, dat ik zo goed als weer naar echt origineel kan. overigens zijn er ook nog eens 2 varianten met led in spoiler. neem degene die er echt mooi invalt, niet die uitsteekt.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R