WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Spin!

Citaat van: Boeijke op 26-04-2014 00:06:08
Van Verwijst? Van een UK v70?
Misschien is dat ook anders net als het voorbeeld met die zweedse vrachtwagen?

Heb vandaag met ze gebeld met de vraag of het uitmaakt of er een RHD of LHD in zat. Mocht geen probleem zijn. Heb er eerlijk gezegd ook mijn twijfels over. Ik zou niet eens weten of het een LHD of RHD is.

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: Taranis op 26-04-2014 00:06:37
Citaat van: Spin! op 25-04-2014 17:09:21
@Taranis, dat zijn veelal fantoom storingen. Maar de temp sensor moet ik eens vervangen.

Ik help je hopen dat het fantoomstoringen zijn.

- Luchtkwaliteitsensor is gewoon stuk, zijn ze allemaal. Kost 180 euro
- Regeleenheid DDM interne storing is vieze stekkerverbinding
- Spiegelmotor PDM is afgebroken pennetje in de stekkerverbinding
- Derde remlicht is een kapot lampje
- Portiervergrendeling is kapot deurslot

Wedden om een avondje bieren? :angel:

N-en zijn geweldige auto's maar o zo voorspelbaar....

Of niet... ;D

Remlicht is een powerled strip, zal qua weerstand te laag zijn dus storing geven. Alle lampjes werken.
Alle deursloten werken en alles in de rechter spiegel ook.

Maar snap je insteek, proost! ;)

www.vm-parts.nl

Taranis


Sbv

waarom geen nieuw lager erop ? dingen zijn iets van 135 euro

ZC3rr0r

Citaat van: Taranis op 26-04-2014 00:06:37
Citaat van: Spin! op 25-04-2014 17:09:21
@Taranis, dat zijn veelal fantoom storingen. Maar de temp sensor moet ik eens vervangen.

Ik help je hopen dat het fantoomstoringen zijn.

- Luchtkwaliteitsensor is gewoon stuk, zijn ze allemaal. Kost 180 euro
- Regeleenheid DDM interne storing is vieze stekkerverbinding
- Spiegelmotor PDM is afgebroken pennetje in de stekkerverbinding
- Derde remlicht is een kapot lampje
- Portiervergrendeling is kapot deurslot

Wedden om een avondje bieren? :angel:

N-en zijn geweldige auto's maar o zo voorspelbaar....

Mijn luchtkwaliteitsensor is idd ook naar z'n grootje, maar heb hem nog niet vervangen omdat de ECC ed gewoon goed werkt.
Volgens de garagehouder was dit ook geen storing om me zorgen over te maken ("Die dingen zijn altijd stuk, maar dat kun je gewoon negeren").

Nu vraag ik me toch af wat dat ding hoort te doen, en waarom het geen issue is alsie kapot is. Kan me niet voorstellen dat Volvo een onderdeel monteert 'voor de lol' ofzo.

Emiel

Heb je de sensor er al uitgehaald?

Aangezien ie dus gebruikt is kan er een hoop metaalgruis op de magneetring gekomen zijn, dan meet de sensor dus niks.

elianmars

Citaat van: ZC3rr0r op 26-04-2014 09:12:36
Citaat van: Taranis op 26-04-2014 00:06:37
Citaat van: Spin! op 25-04-2014 17:09:21
@Taranis, dat zijn veelal fantoom storingen. Maar de temp sensor moet ik eens vervangen.

Ik help je hopen dat het fantoomstoringen zijn.

- Luchtkwaliteitsensor is gewoon stuk, zijn ze allemaal. Kost 180 euro
- Regeleenheid DDM interne storing is vieze stekkerverbinding
- Spiegelmotor PDM is afgebroken pennetje in de stekkerverbinding
- Derde remlicht is een kapot lampje
- Portiervergrendeling is kapot deurslot

Wedden om een avondje bieren? :angel:

N-en zijn geweldige auto's maar o zo voorspelbaar....

Mijn luchtkwaliteitsensor is idd ook naar z'n grootje, maar heb hem nog niet vervangen omdat de ECC ed gewoon goed werkt.
Volgens de garagehouder was dit ook geen storing om me zorgen over te maken ("Die dingen zijn altijd stuk, maar dat kun je gewoon negeren").

Nu vraag ik me toch af wat dat ding hoort te doen, en waarom het geen issue is alsie kapot is. Kan me niet voorstellen dat Volvo een onderdeel monteert 'voor de lol' ofzo.

Volgens mij zou deze sensor ervoor moeten zorgen dat de boel automatisch op recirculeren gaat, zodra de luchtkwaliteit onder een bepaalde norm komt.

Spin!

Citaat van: Emiel op 26-04-2014 09:13:57
Heb je de sensor er al uitgehaald?

Aangezien ie dus gebruikt is kan er een hoop metaalgruis op de magneetring gekomen zijn, dan meet de sensor dus niks.

Jep, sensor is los geweest zelfs al vervangen. Ik ga dadelijk uit hufterigheid het kapotte lager vervangen, als de storing dan weg is...koop ik een nieuw lager. Kost idd iets van 120 euro. Heb nu 70 betaald voor gebruikte inclusief handremschoenen ABS sensor etc. Die gaat dan mooi retour.

Eerst zien of die storing weg gaat met oude lager.

@Zc3rror: heb toevallig 3 v70's uitgelezen en bij alle 3 was die sensor 'stuk'. Niemand merkt een verschil.

www.vm-parts.nl

ZC3rr0r

Citaat van: elianmars op 26-04-2014 09:37:12

Volgens mij zou deze sensor ervoor moeten zorgen dat de boel automatisch op recirculeren gaat, zodra de luchtkwaliteit onder een bepaalde norm komt.


Dankjewel :)
Dat verklaart een boel.

Binnenkort (als het spaarvarkentje weer vol is) eens zo'n sensor bestellen, ben ik ook van die storing af :)

Spin!

opgelost! Verklaard.

Wiellager gedemonteerd en bekeken. Deukje in de ring welke Emiel me heeft omschreven. Ring zit ook scheef. Optisch zijn ze identiek aan elkaar. Irritant is dat er geen kenmerkend typenr in staat. Op de naaf staat wel een gravering. BV bij het oude lager en BY bij het verkeerde lager.

Rij nu dus weer met oude lager. Toch maar nieuwe bestellen  :eusa_wall: pech gevalletje

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: Spin! op 26-04-2014 12:33:30
opgelost! Verklaard.

Wiellager gedemonteerd en bekeken. Deukje in de ring welke Emiel me heeft omschreven. Ring zit ook scheef. Optisch zijn ze identiek aan elkaar. Irritant is dat er geen kenmerkend typenr in staat. Op de naaf staat wel een gravering. BV bij het oude lager en BY bij het verkeerde lager.

Rij nu dus weer met oude lager. Toch maar nieuwe bestellen  :eusa_wall: pech gevalletje

Stoute schoenen aangetrokken, herkeuring gedaan. Goedgekeurd inclusief het vorige lager  :eusa_wall:

Schoen smaakt het beste als je hem een nachtje in de marinade zet.

www.vm-parts.nl

blastaway

hahaha, prachtig!
Ach, je mag weer een jaartje! Hatseflats!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Spin!

Gisteren weer een stukje banaan gepeld. Loop qua demontage nog tegen een 5-tal dingen aan.

- Dorpels. Hoe krijg ik deze eraf?
- Achterbumper. Is er een handigheidje om de zijkanten los te krijgen?
- Spiegelkappen. Hoe krijg ik de kappen van de buitenspiegels af?
- Handgrepen. Hoe gaat de deur open als ze eraf zijn?
- 'Handgreep' achterklep. Hoe gaat die los?

Dan schiet het al aardig op. Nog een vraag voor de volledigheid, ik wil nog alle rubbers verwijderen. Dat heb ik bij een sloper al mooi geoefend, maar no way dat ze er dan nog fraai terug in gaan. Zijn er rubbers waarvan jullie zeggen; die moet je laten zitten?

Straks even wat foto's uploaden.

www.vm-parts.nl

Tom850

Spiegelkap is een kwestie van glas eruit en dan zie je 4x 2 nokjes. Deze iets naar elkaar toe en de kap komt eraf.
Handgreep achterklep moet van binnenuit. Dus bekleding verwijderen en dan kom je meen ik 3 moertjes tegen waar deze mee vast zit.

Succes.

Groeten Tom

Boeijke

Dorpels via de onderkant.