WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Citaat van: maruska op 05-07-2015 09:23:54
hier ook gewoon weer een originele eronder. die PU variant roest als een dolle

Even voorbehandelen dus. Auto gaat volgend jaar toch plaats maken voor XC90, die gaan nu rap in prijs zakken nu de nieuwe er is verwacht ik.

Ik ben op zich wel fan van die PU dingen. Geeft wat meer beleving in de auto. Denk dat het speciaal voor N rijders is die de 850 missen. ;D

www.vm-parts.nl

Spin!



Nu ik toch lekker bezig ben met vervangen van rubbers, hoe zit het met de rubbers van nrs 2 en 3? Wat is een juiste manier van testen van deze? Als ik die 'veerpootbrug' vast pak dan zit er vrij veel torsie op. Maar als ik de kap los trek van andere V70's dan is dat bij allen zo.

www.vm-parts.nl

-D©©©L-

#1307
Dat is geen VPB, enkel de montage van de bovenste reactiearm. Door deze niet meer aan het schutbord vast te knopen is er minder interieur lawaai. Er zijn setjes te koop om deze balk "vast" te zetten als VPB


Spin!

Citaat van: -D©©©L- op 09-07-2015 10:55:13
Dat is geen VPB, enkel de montage van de bovenste reactiearm. Door deze niet meer aan het schutbor vast te knopen is er minder interieur lawaai. Er zijn setjes te koop om deze balk "vast" te zetten als VPB

Had VPB daarom ook bewust tussen haakjes gezet ;). Ik ga die rubbers ook maar preventief vervangen.

www.vm-parts.nl

-D©©©L-

De motor trekt strak horizontaal aan de rubbers in lengterichting van de auto. Als op die beweging weinig speling zit, zijn ze goed. Het "heen en weer wiebelen" bij het draaien van de stang doet minder ter zake.
De rubbers 23, 40, 32 en 15 moeten juist voorkomen dat er torsie van die arm kan plaatsvinden. Je kan ze allemaal overzetten op je toekomstige XC90 (waarvan ik nog steeds vind dat het hele onderstel eigenlijk te licht is voor de auto)

Sbv

er zijn volgens mij ook PU varianten van leverbaar. Marcel heeft ze dacht ik ooit eens gehad maar ik kan ook zo in de war zijn met een ander

elianmars

Citaat van: Sbv op 09-07-2015 11:52:30
er zijn volgens mij ook PU varianten van leverbaar. Marcel heeft ze dacht ik ooit eens gehad maar ik kan ook zo in de war zijn met een ander

Klopt. Die heb ik er nu in zitten.

Spin!

Citaat van: elianmars op 09-07-2015 19:23:33
Citaat van: Sbv op 09-07-2015 11:52:30
er zijn volgens mij ook PU varianten van leverbaar. Marcel heeft ze dacht ik ooit eens gehad maar ik kan ook zo in de war zijn met een ander


Klopt. Die heb ik er nu in zitten.

Ik heb ze nu ook :)

www.vm-parts.nl

Spin!

Snelle vraag tussendoor:

Luchtmassameter 2.5T uitwisselbaar met T5 en v.v?

www.vm-parts.nl

UserID6342

Ligt eraan... de 4-pins versie wel ja, maar de 5-pins past weer niet  ;D

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 15-07-2015 07:59:37
Ligt eraan... de 4-pins versie wel ja, maar de 5-pins past weer niet  ;D

Ik bedoel eigenlijk of het geen storing geeft. Ik kom een best aantal verschillende onderdeelnrs tegen dat je zou denken dat het niet uitmaakt welke LMM je plaatst, zolang er maar een föhn aan het blok zit.

www.vm-parts.nl

UserID6342

Laten we vooraan beginnen dan, over welke auto praten we hier ?

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 15-07-2015 16:52:41
Laten we vooraan beginnen dan, over welke auto praten we hier ?

Dat blauw/paarse hok van mij; de V70N 2.5T uit 2004 met een inlaatstoring mogelijk veroorzaakt door een mogelijk ralle LMM. Heb er eentje liggen, maar die komt van een T5 van een V70N.

www.vm-parts.nl

UserID6342

OK, is een 5-pins dus.  Die kun je zo om wisselen.  Maar let wel even op, zeer vaak gaat de laaddruksensor kapot bij deze modellen (die op de inlaatbuis zit). Wat geeft Vida nu precies aan voor storing ?

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 16-07-2015 08:19:33
OK, is een 5-pins dus.  Die kun je zo om wisselen.  Maar let wel even op, zeer vaak gaat de laaddruksensor kapot bij deze modellen (die op de inlaatbuis zit). Wat geeft Vida nu precies aan voor storing ?

Moet ik even opzoeken. Mijn fotografisch geheugen zegt iets met 100-351

Rood hok. Storingen uitgelezen. Lambda lampje brandde niet. Zat aan massa probleem te denken. Gaf geen storing. Wel aantal mbt het instrumenten paneel. En GVD...het peertje van het lambda lampje was echt stuk. What are the odds....

Afijn storingen: A7
133
131
123
231
132

Wtf? Kan iemand even inspringen?
Geen storingen in ontsteking en brandstofsysteem.

Na resetten nog steeds storing. Help?

www.vm-parts.nl