WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

De S70...ja, die was even 'uit' en ik mis nog wel wat meer op de oprit...zucht

Vandaag eigenlijk alles wel gedaan wat gedaan moest worden.

* D-riem
* Looprol
* Waterpomp
* Startmotor

Hij is nu klaar om gekeurd te worden. Enige smet is dat het lambdalampje blijft branden en storing 1-1-3 geeft. Onder de kat. ziet het er naar uit dat de sonde die er zit nog niet zo heel oud kan zijn, gezien de kleuring. Proberen om de code te wisse/resetten biedt geen soelaas.

Verder liep het blok ook erg arm, en sloeg vrij vaak af. Hij wilde zelfs helemaal niet meer starten, je hoort de startmotor draaien, blok inspuiten...maar slaat niet of heel laat aan.

Nadat het blok toch draaiende was, stuk gereden ( 5 km ). Uit gezet, weer gestart en geen problemen meer gehad. Zal wel gewoon iets te lang stil hebben gestaan. Bijkomstig is weer dat er op de één of andere duistere reden lucht in het remcircuit is gekomen. Remmen gaat plots erg diep en slecht. Je hoort em ook valse lucht trekken...soort blow-off valve...maar dan anders. Dus dat wordt ontluchten.

Vrees dat de Elandrun met de GLT net iets te vroeg komt...

Iemand trouwens enig idee hoe we de code 1-1-3 weg kunnen werken!?

www.vm-parts.nl

Vertigo

Citaat van: Spin! op 01-04-2008 22:24:03
Iemand trouwens enig idee hoe we de code 1-1-3 weg kunnen werken!?

Die vacuum lekkage opsporen (kan een reden zijn voor het arme lopen, en daarmee 1-1-3)

Ik neem aan dat je de brandstofdruk gecontroleerd hebt?

Spin!

Citaat van: Vertigo op 01-04-2008 22:33:59
Citaat van: Spin! op 01-04-2008 22:24:03
Iemand trouwens enig idee hoe we de code 1-1-3 weg kunnen werken!?

Die vacuum lekkage opsporen (kan een reden zijn voor het arme lopen, en daarmee 1-1-3)

Ik neem aan dat je de brandstofdruk gecontroleerd hebt?

Nee, hoe doe ik dat? ( gaat daar het lambal-lampje ook van branden!? )

www.vm-parts.nl

Ludo

ik zou het in de luchtmassameter zoeken.
zit de stekker wel goed vast?.

Ronbroek

Citaat van: Ronbroek op 01-09-2007 19:40:06
Kloptje jouw km-stand-obd versus km-teller-stand nu niet door te veel wiel-spin  :eusa_think: ;D


:P

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Vertigo

Citaat van: Spin! op 01-04-2008 22:35:26
Citaat van: Vertigo op 01-04-2008 22:33:59
Citaat van: Spin! op 01-04-2008 22:24:03
Iemand trouwens enig idee hoe we de code 1-1-3 weg kunnen werken!?

Die vacuum lekkage opsporen (kan een reden zijn voor het arme lopen, en daarmee 1-1-3)

Ik neem aan dat je de brandstofdruk gecontroleerd hebt?

Nee, hoe doe ik dat? ( gaat daar het lambal-lampje ook van branden!? )

Lamdalampje gaat branden van 1-1-3 (Long Term Fuel Trim Lean).

Vrij vertaald: motor loopt te arm. Te weinig brandstof dus.

Oke, correct me if I'm wrong:

Dit kan mijns inziens komen doordat de computer te weinig inspuit omdat die verkeerde waardes krijgt door de vacuumlekkage.
Een andere mogelijkheid is dat er te weinig brandstof wordt ingespoten door te lage brandstofdruk (slechte brandstofpomp / verstopt brandstoffilter)

Brandstofdruk kan je controleren door het uiteinde van de injectorrail even open te draaien (terwijl iemand anders de startmotor 1x rond laat gaan). Brandstof spuit er als het goed is dan hard uit (daarom startmotor ook maar 1x rond). Als de druk te laag is komt dat er met minder kracht uit.
Beetje lastig uit te leggen, maar hopelijk heb je er wat aan (of krijg je nieuwe ideeen)

Spin!

Ik denk dat je een heel eind in de richting zit Jens. Zo'n vermoeden had ik ook wel ( maar dan meer aan een verstopte injector door langere stilstand ) dat er een brandstof oorzaak moet zijn. Na die 5 km rijden ( lees: door-raggen ) liep de GLT volgens gehoor weer perfect! Zou het nut hebben morgen die code te resetten? Dan zal logischerwijs het lamda-lampie ook uit moeten gaan.

@ Ludo, de LMM is niet los geweest...maar zal toch even checken morgen bij zonlicht. Hoop niet dat het de brandstofpomp is...want heb net het hele zaakje weer in elkaar zitten  :eusa_doh:

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: Ronbroek op 01-04-2008 22:42:49
Citaat van: Ronbroek op 01-09-2007 19:40:06
Kloptje jouw km-stand-obd versus km-teller-stand nu niet door te veel wiel-spin  :eusa_think: ;D


:P


:eusa_think:


;D ;D ;D

www.vm-parts.nl

pwassink

Bekijk je bougies als er wat brak loopt,  kan je het pinpointen op een cilinder.
Is het een ontstekingskwestie dan heb je vaak vonkspoortje in de (al oude?) verdeler.
Dan kan je ook twee kaarsjes wisselen probleem gaat mee ? rotte vonkbout ..

Is het injectieprobleem en een flesje reiniger werkt niet, kan je ook de bewuste injector van plaats wisselen
en kijken of het probleem dan meegaat,  deze zijn niet vaak stuk, maar een keertje dobberen
in een ultrasoonreiniger kan vast geen kwaad ..




Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Spin!

Nou, motortje loopt prima...alleen dat lambal-lampje blijft eigenwijs branden  >:(

Bijkomstig is dat de remdruk ineens weg is, rem zit heel diep. Lijkt alsof er lucht in het circuit gelopen is, maar dat zou vrij appart zijn, want daar zijn we niet aan geweest. De remverlichting heeft tegelijkertijd de geest gegeven...zal geen toeval zijn (?)

Fijn dit...heb je het ene opgelost, komt het andere weer tevoorschijn. Die GLT zit met me te dissen!  >:(

Ik fluister em gewoon even in zijn buitenspiegel dat ik em laat recyclen tot veel theelepeltjes...dat zal em leren!!

www.vm-parts.nl

Wout309t

Slang naar je rembekrachtiger niet lek/los????
2011 V70 2.0T R-Design MT

Snellebaksteen

Hoofdremcilinder lek?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Spin!

Citaat van: Wout309t op 04-04-2008 16:17:02
Slang naar je rembekrachtiger niet lek/los????

Hmm, nee die hebben we gecontroleerd...er is ook geen vloeistof lekkage te bespeuren.


Citaat van: Snellebaksteen op 04-04-2008 16:17:10
Hoofdremcilinder lek?

Hier zou wel wat logica in kunnen zitten...hoe constateer je zoiets? Als ik op het rempedaal druk, dan hoor je een soort van Blow-off...( Psssswwww ) <-- zoiets dus.

www.vm-parts.nl

mehn

Citaat van: Spin! op 04-04-2008 16:30:07
Citaat van: Wout309t op 04-04-2008 16:17:02
Slang naar je rembekrachtiger niet lek/los????
Hmm, nee die hebben we gecontroleerd...er is ook geen vloeistof lekkage te bespeuren.

Denk dat Wout de vacuumslang bedoelt? Hoort in het spruitstuk te zitten rechts aan de voorkant bij de gasklep.
Daar zitten 3 slangen: die van de rembekrachtiger, een van de EVAP en een van de turbovacuumslangetjes. Die van de rembekrachtiger komt van onder en de andere 2 van voren in het spruitstuk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Spin!

Citaat van: mehn op 04-04-2008 16:33:33
Citaat van: Spin! op 04-04-2008 16:30:07
Citaat van: Wout309t op 04-04-2008 16:17:02
Slang naar je rembekrachtiger niet lek/los????
Hmm, nee die hebben we gecontroleerd...er is ook geen vloeistof lekkage te bespeuren.

Denk dat Wout de vacuumslang bedoelt? Hoort in het spruitstuk te zitten rechts aan de voorkant bij de gasklep.
Daar zitten 3 slangen: die van de rembekrachtiger, een van de EVAP en een van de turbovacuumslangetjes.

Ja, maar er zit weinig turbo op de GLT...hebben wel de startmotor vervangen van de week, zouden we een slangetje los gemaakt hebben? Dat zal toch geen invloed op de remverlichting hebben!?

- Startmotor vervangen hebben we van onderuit gedaan. Oliepeilstok verwijderd en wat beschermkappen.

www.vm-parts.nl