WielSpin

Gestart door Spin!, 13-12-2007 21:39:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeff

Suc6 met de reis en veel plezier Rutger! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

thuur

Citaat van: Liber0 op 14-02-2010 09:35:02
Ik ben ook aan die radio bezig geweest

die radio piept niet of heel stuk minder  als de rechter deur open staat
de radio piept ook niet als je zonder versterker speelt

ik denk massa kabeltje versterker op een beter punt aansluiten

Originele radio of versterker? Dan het massasignaal niet aansluiten op de mantel, houd deze twee gescheiden.

Anders een beter massapunt zoeken of idd het aardsignaal onderbreken met zo'n kastje.


Gr 8)

Spin!

Citaat van: thuur op 16-02-2010 14:28:02
Citaat van: Liber0 op 14-02-2010 09:35:02
Ik ben ook aan die radio bezig geweest

die radio piept niet of heel stuk minder  als de rechter deur open staat
de radio piept ook niet als je zonder versterker speelt

ik denk massa kabeltje versterker op een beter punt aansluiten

Originele radio of versterker? Dan het massasignaal niet aansluiten op de mantel, houd deze twee gescheiden.

Anders een beter massapunt zoeken of idd het aardsignaal onderbreken met zo'n kastje.


Gr 8)

Het is een SC801

www.vm-parts.nl

thuur

Citaat van: Spin! op 16-02-2010 18:04:07
Citaat van: thuur op 16-02-2010 14:28:02
Citaat van: Liber0 op 14-02-2010 09:35:02
Ik ben ook aan die radio bezig geweest

die radio piept niet of heel stuk minder  als de rechter deur open staat
de radio piept ook niet als je zonder versterker speelt

ik denk massa kabeltje versterker op een beter punt aansluiten

Originele radio of versterker? Dan het massasignaal niet aansluiten op de mantel, houd deze twee gescheiden.

Anders een beter massapunt zoeken of idd het aardsignaal onderbreken met zo'n kastje.

Het is een SC801

En de versterker?


Gr ;)

Liber0

Is het achtersparbord al gemaakt???


Spin!



Zoals bekend hebben wij half oktober afscheid genomen van de Witte R. De reden was eenvoudig. Het was geen slechte auto, integendeel, maar we hadden ons financiële plan getrokken en kwamen tot de conclusie dat 2x een 855 in R versie iets teveel van het goede is. Ze slurpen beide, en met zo'n 35-40.000km op jaarbasis, wordt dat te gek. Om 't Banaantje te verkopen...is nooit een discussie geweest. Die staat te alle tijden op nr.1 van de vervoerslijst.

Dus dan de Polar White maar de deur uit. Een auto verkopen in crisistijd voor de hoofdprijs is niet makkelijk. Alle schades waren nog niet verholpen, simpelweg ontbrak het in tijd, dus vandaar de prijs snel omlaag ging. Uiteindelijk nog goed kunnen verkopen, in ieder geval goede winst gemaakt.

En dan...heb ik na 5 jaar 2 auto's te hebben gehad er nog maar 1. Of eigenlijk, wij hebben er nog maar 1 gezien het feit dat ik al ruim 1,5 jaar samenwoon met mijn blonde krullenbol. En toen werden we gelijk geconfronteerd met de onhandigheid (eigenlijk vies verwend) van het hebben van 1 auto.

Er moet dus weer iets bij, iets kleins iets goeiekops (aldus mijn Brabantse schone). Tsjah, en het kan natuurlijk niet anders dan dat dit een Volvo gaat worden. En dan ook maar gelijk op LPG-G3, want dat is lekker 'zuinig' en goedkoop.

Dus...wij pakken marktplaats en daar stond een hele mooie 440 uit 95, knalrood met LPG-G3, voor maar 900 eurootjes en 125.000km. Das nie veul dacht ik. Ik in de Banaan en naar...jee, waar was dat eigenlijk? Afijn, ergens nabij Waalwijk. Auto zag er fantastisch uit, en van binnen prima! En toen stapte ik in....

...verschrikkelijk, ik ben 12 jaar geleden begonnen in een rode 440. Maar of ik ben wat 'bourgondischer' geworden, of die auto is te heet gewassen. Nee, ik ben niet dik (al zei Dr. Hesselberth onlangs nog dat ik thuis goed werd verzorgd), misschien iets zwaarder geworden. Nee, als ik per ongeluk tegen een hectometerpaaltje aan schuif dan moet ik eruit worden geknipt. Totaal niet veilig, althans, niet het 850 gevoel van ruimte, comfort en veiligheid.

Dilemma? Nee hoor ;D nu kon ik 't meisje overtuigen dat het een 850 moet worden. Misschien wat duurder in gebruik en houderschap, maar ik kan heel veel zelf, en via dit forum is veel aan kennis en onderdelen te krijgen, dus in verhouding is een 850 niet duurder dan één of andere cheap-jap (godzijdank trapte ze hier met beide voetjes in).

Ja, kogel door de kerk. Ik ga op zoek naar een 850 op G3, liefst een zwarte sedan met lichte interieur. Dat is het dus uiteindelijk ook niet geworden! Nee, geen rode Estate op diesel...wel een zwarte sedan in het mooie Black-stone, maar wel full options en vol lederen donkere interieur. Heeft inmiddels 3 ton ervaring, maar dat is er niet aan af te zien.

De huidige eigenaar heeft een andere Volvo gekocht en de garage wilde deze liever niet inruilen, omdat deze oud is en teveel km's heeft. Hij kreeg een belachelijke inruilprijs, en gunde dit voordeel niet aan de garagist, dus de particuliere verkoop. Ik voordeel, hij voordeel...iedereen blij.

Slecht nieuws: vanmiddag krijg ik van de beste man een sms; Rutger, we moeten de verkoop misschien een weekje uitstellen. Mijn vrouw heeft autopech en wordt nu weggesleept. (ik wist niet of ik blij of teleurgesteld moest zijn...24u later en ik had panne gehad met onze nieuwe auto).

Goede nieuws: het gaat om de auto van zijn vrouw blijkt uit het telefoongesprek wat daaruit voort komt. Godzijdank! Volvo's alive and kicking!

Zojuist weer een sms, de koop gaat door. Morgen de overdracht. Dus, morgen zijn wij in het bezit van een prachtige km-vreter met ervaring op G3 welke ons hopelijk veel fijne en veilige km's gaat bezorgen. Naast Cream Yellow, meldt zich morgen: Black Stone: less power, pure comfort...met gelijk een ToDo list:

- Tellerunit (aantoonbaar 3mnd geleden stuk gegaan, stand op teller nu 281.000 werkelijk 295.000)
- Dashboardkastje kaduuk
- Stoelverwarming bestuurder (lees: mijn koude kont) repareren


Ook een wishlist:

- Voorspoiler R in 019
- R kofferklepspoiler
- Voorzijde 4-5 cm omlaag

Heb ik al:

Set Volans  :evil:


Morgen misschien de foto's...

www.vm-parts.nl

Vulk

Goed bezig! Maar is die zoveel goedkoper dan een R?

UserID6342

Denk dat de auto qua onderhoud en rijden idd goedkoper zal zijn als een R.  Goeie keuze Rutger en veel plezier met 'm/haar.  Kom 'm/haar binnenkort maar eens showen :)

henry classic v70

Citaat van: Spin! op 17-12-2010 19:57:26
godzijdank trapte ze hier met beide voetjes in.

Leest ze mee........... :evil:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Spin!

Citaat van: henry classic v70 op 17-12-2010 20:27:28
Citaat van: Spin! op 17-12-2010 19:57:26
godzijdank trapte ze hier met beide voetjes in.

Leest ze mee........... :evil:

Jep ;D maar gelukkig kan ze erom lachen, al kijkt ze nu alsof ze in een zure appel bijt...

Een 2.5-10V <non-turbo> scheelt veel in gebruik, na 1x tanken heb ik het verschil in wegenbelasting er al uit, en na 3x tanken in de maand heb ik de totale kosten van het gebruik van de T-5R er ook al uit. Al met al was dit het voordeligst.

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: Dirk342 op 17-12-2010 20:15:34
Denk dat de auto qua onderhoud en rijden idd goedkoper zal zijn als een R.  Goeie keuze Rutger en veel plezier met 'm/haar.  Kom 'm/haar binnenkort maar eens showen :)

Doen ik, maar moet toch eerst met de Banana komen voor die gasveren

www.vm-parts.nl

)()()sT

Mooi Rutger!
Ook ik vraag me wel eens af: "is een T5 nou zoveel duurder als een N/A?"
Aan de ene kant niet, maar toch weer wel ;D
Ik betrap me erop dat ik voor het echte kilometervreten best een S70 (of 850) 10V zou willen om de V70R wat te sparen  :eusa_shifty:

Veel plezier ermee!

Jeff

Mooie keus Rutger, veel plezier en veilige kilometers mee gewenst! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

rifwachter

Hallo Rutger,

Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst.

Zwart en geel.....mooie kombinatie.

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Ludo

Gefeliciteerd Rutger, veel plezier en kilometers nog met dit zwart gebakje.  :D

Citaat van: Spin! op 17-12-2010 19:57:26
Slecht nieuws: vanmiddag krijg ik van de beste man een sms; Rutger, we moeten de verkoop misschien een weekje uitstellen. Mijn vrouw heeft autopech en wordt nu weggesleept.

Dus, morgen zijn wij in het bezit van een prachtige km-vreter met ervaring op G3 welke ons hopelijk veel fijne en veilige km's gaat bezorgen.

Euh, hoe zit het met de autopech, moet je em ook naar huis slepen, of is dat inmiddels alweer opgelost?.